اخبار داغ

عباسی:باشگاه مگر وزارت ارشاد است که دائم کار فرهنگی کند؟

عباسی:باشگاه مگر وزارت ارشاد است که دائم کار فرهنگی کند؟
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: متاسفانه به هواداران حداقل امکانات را ندادیم و می‌خواهیم که آنها هیچ اعتراضی نکنند. ما با کدام کار آموزشی و فرهنگی خواهان برگزاری بازی بدون مشکل هستیم؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناسعید عباسی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت تراکتورسازی قبل از دیدار مقابل گسترش فولاد در دربی تبریز، تصریح کرد: تیم‌ها در هفته‌های اول لیگ مشکل آماده‌سازی دارند و هر چه بگذرد شرایط بهتر می‌شود. دربی هم شرایط خودش را دارد. گسترش تیم بسیار خوبی است و از ساختار مناسبی بهره می‌برد. فراز کمالوند که هدایت این تیم را به عهده دارد مربی خوبی است. تراکتورسازی هم امسال بازیکنان خوبی جذب کرده و امیدواریم هر چه زودتر به شرایط مطلوب برسد. امیدوارم هواداران بازی جوانمردانه و زیبایی را مشاهده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در مورد اینکه تعدادی از بازیکنان تراکتورسازی در گسترش فولاد حضور دارند و آیا این مسئله حاشیه‌ای به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: از تیم سال قبل فقط یک بازیکن ما به گسترش فولاد رفته اما تعداد دیگری از بازیکنان این تیم  سابقه حضور در تراکتورسازی را دارند. دوستان دیگری که در سایر تیم‌ها هستند، سابقه بازی در خیلی از تیم‌ها را دارند و مقابل هر  حریفی که قرار می‌گیرند ممکن است خاطره‌ای از آن داشته باشند. این مسئله حساسیتی به وجود نمی‌آورد. هر بازیکنی که پیراهن باشگاهی را به تن می‌کند برای موفقیت آن تلاش می‌کند. امیدوارم بازی خوبی را مشاهده کنیم و عملکردمان طوری باشد که هواداران راضی شوند.

,

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در مورد اینکه به خاطر اتفاقات هفته اول 5 میلیون تومان جریمه شده‌اند، گفت: این موضوع را شنیدم اما نامه کتبی به دست ما نرسیده است. تیم‌های بزرگی که هواداران زیادی دارند خوراک خوبی برای کمیته انضباطی و سازمان لیگ هستند. اگر تراکتورسازی نباشد کار کمیته انضباطی کم می‌شود. ما همیشه در طول فصل با این مشکلات روبرو می‌شویم اما متاسفانه این مسئله را لحاظ نمی‌کنند که تیمی که هوادار زیادی دارد این مشکلات هم هست.

,

وی افزود: تیم‌های مثل تراکتورسازی، استقلال و پرسپولیس هواداران زیادی دارند. چند تیم شاخص در ایران داریم که هوادارانشان زیاد هستند کمیته انضباطی باید این مسائل را در نظر بگیرد و تیم را دچار بحران نکنند. هزینه‌‌ای که از درآمدها به ما می‌دهند تفاوت چندانی با تیم‌هایی دیگر ندارد اما آنجایی که قرار است رتبه آسیایی گرفته شود هواداران تراکتورسازی به عنوان شاخصه و امر مثبت تلقی می‌شوند. اگر بحث فرهنگی مطرح است این مشکلات در همه جای ایران وجود دارد. فشار موجود روی هواداران ما دارای ابهام است. باید این مسئله را به شکلی حل کنند. یک شبه که نمی‌توان این مسائله را حل کرد. متاسفانه مشکلاتی را به وجود آوردند که این تبعات را دارد، چرا همیشه کاسه کوزه سر تراکتورسازی می‌شکند.

,

عباسی در ادامه تأکید کرد: در این مورد حرف داریم. متاسفانه دوستان کمیته انضباطی هم در تصمیم‌گیری‌ها می‌گویند این مسئله و فلان صحبت از سوی ناظر، داور و ... مطرح شده است. متاسفانه بهره‌برداری از هواداران تراکتورسازی برای گرفتن امتیازات بیشتر برای سازمان لیگ و فدراسیون است و جریمه‌های آن به باشگاه تراکتورسازی می‌رسد. این یک معضل است. باشگاه تراکتورسازی دوست ندارد کسی به شخص و گروهی بی احترامی کند اما باید ریشه یابی کرد که دلیل تحریک هواداران چه بوده است. این تشنج از کجا نشات گرفته است؟ چرا ریشه‌ای به این مسئله رسیدگی نمی‌کنند؟ ما هم حرف داریم اما متاسفانه پشت سر هم برایمان جریمه در نظر می‌گیرند مگر ما چقدر در آمد داریم که آنقدر باید جریمه شویم.

,

مدیرعامل تراکتورسازی در ادامه خاطرنشان کرد: شما ببینید باشگاه تراکتورسازی تا چه اندازه‌ای جریمه شده است. مشکلات و معضلات ما خیلی کم است این جرایم هم دائم بر علیه ما در نظر می‌گیرند. بدون شک باشگاهی که 100 هوادار دارد با این مشکلات روبرو نیست. باید ریشه یابی شود که چرا در جایی که این هوادار نفع دارد هیچ پاداشی در نظر نمی‌گیرند اما تا بحث جریمه است باشگاه را دچار مشکل می‌کنند. تا به الان هیچ حرفی نزدیم اما دائم برایمان جرایم قطعی در نظر گرفتند. وقتی 70-80-90 هزار هوادار به ورزشگاه می‌آید ضمن اینکه این مسئله افتخار و محاسن زیادی دارد ممکن است با معضلاتی هم همراه شود. از طرفی با هواداران تراکتورسازی رتبه فوتبال ایران بالا می‌رود و از طرف دیگر باشگاه را جریمه می‌کنند.

,

وی در مورد اینکه چرا مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ راهکار جدیدی برای حل مشکلات ورزشگاه‌ها در نظر نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات زیادی وجود دارد. متاسفانه جناح بندی می‌کنیم. کمیته داواران علیه مهدی تاج جناح بندی می‌کند و در جای دیگر اتفاقی دیگر می‌افتد. با این نوع رفتار به جایی نمی‌رسیم. چه حرکتی فرهنگی برای فوتبال انجام دادیم. باشگاه مگر وزارت ارشاد است که دائم کار فرهنگی کند. باشگاه در سطح لیدر و کانون هواداران توصیه خود را می‌کند اگر مشکلی هست مسئولان هم باید قدمی  جلو بگذارند تا باهم این مشکل را حل کنیم. کمیته اخلاق چه کلاسی برای لیدرها و هواداران در نظر گرفته تا این مشکلات کم شود. مگر زمینه‌سازی کردیم که توقع داریم هیچ مشکلی نباشد. قصد ورود به این مسائل را نداشتم اما متاسفانه یکطرفه رای داده می‌شود. اگر قرار است مردم حرف نزنند بگوییم بازی را از تلویزیون مشاهده کنند. واکنش در ورزشگاه وجود دارد ما باید با برنامه‌ریزی کاری کنیم که واکنش‌ها مثبت شود.

,

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تأکید کرد: اصلا حمایت از بی حرمتی نمی‌کنم و به شدت با این مسئله مخالفم اما باید بررسی کنیم و ببینیم که این مشکلات از کجا نشأت می‌گیرد. فقط باشگاه نباید در تیررس انتقاد و جریمه باشد. باید یکبار این مسئله ریشه‌یابی و حل شود وگرنه این مسئله همیشه وجود دارد. این مسئله نیازمند یک بحث دقیق است. نباید یک باشگاه سیبل شود.

,

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها  می‌توانند در بهبود این وضعیت نقش موثر داشته باشند و نباید در این موارد افراد را مقابل هم قرار دهند، گفت: در بحث اسلامی تکلیف داریم که به مردم نکاتی را بگویم که شرایط را برایشان فراهم کرده باشیم. وقتی شرایط در ورزشگاه‌ها فراهم نیست و حداقل نیازهای اجتماعی هواداران را فراهم نکردیم چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم هیچ رفتار غیر مثبتی اتفاق نیفتد. وقتی هوادار برای لذت بردن از فوتبال این همه اذیت می‌شود، وقتی هزینه‌ای که میگیریم در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهیم بسیار بالا است چطور انتظار داریم مشکلی به وجود نیاید. برای رسیدن به شرایط ایده‌آل تلاشمان را می‌کنیم اما آیا نتیجه‌ای حاصل شده است؟ کمیته‌ اخلاق و انضباطی آیا فقط در امور جریمه‌ای است؟ چند نفر را تا به حال تشویق کردیم. به هوادار چه دادیم که از او توقع زیادی داریم. نمازخانه، آبخوری، سرویس بهداشتی، بوفه و ... کدامشان در ورزشگاه وضعیت استاندارد دارند؟ آنوقت می‌گویم اشتباه داوری جزوی از فوتبال است، اشتباه و ... جزوی از فوتبال پس با این تفکر بگوییم بی احترام هم جزوی از جو ورزشگاه آست. این جواب‌ها که نمی‌تواند قابل قبول باشد.

,

عباسی در ادامه گفت: باید یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران. رسانه‌ها باید این موارد را به طور مثبت ارائه دهند. این صحبت‌های نباید به شکلی باشد که دیگران را به مقام پاسخگویی وا دارد بلکه باید کاری کنیم که یکصدایی به وجود بیاید. روزی باید به این بحث‌ها خاتمه دهیم.

,

وی افزود: در یکسال گذشته هیچ جلسه‌ای در این خصوص ندیدم. اگر جلسه‌ای بوده اعلام کنند که ما هم این مسئله را بدانیم. بالاترین میانگین هوادار طبق آمار که دادند متعلق به تراکتورسازی است. آیا غیر از این است که هرجا جمعیت زیاد می‌شود مشکلاتی هم در کنارش هست. اگر 2 نفر فحاشی کنند نمی‌توانیم آن را به 80 هزار نفر حاضر در ورزشگاه تعمیم دهیم. شما فحاشی 50 نفر بین 80 هزار نفر را تقسیم کنید ببنید چه نسبتی دارد. مشخص است در مقابل آن تعدادی که رفتار خوبی داشتند این رقم چیزی نیست. وقتی خارج از تبریز هم بازی داریم این نامه‌ها برایمان می‌آید. بنده در شهر قدس کجا هواداری را بردم و به او گفتم فلان مسئله را در ورزشگاه بیان کن.

,

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: می‌گویند لیدر باشگاه فحاشی کرده است. شما لیدرها را مشخص کنید. برای لیدر کارت، شناسنامه، کاور و ... مشخص شود. چرا این کار صورت نمی‌گیرد. چرا کلاس آموزشی برای لیدرها نمی‌گذارند؟ مردم خودشان نماینده خودشان هستند. اگر اشتباهات داوری کم شود و مشکلاتی از این قبیل را به حداقل برسانیم آیا بازهم با این مشکلات روبرو می‌شویم. برخی رفتارها خودش تشنج به وجود می‌آورد. یک اشتباه صورت گرفته، آنوقت 200 کمپین تشکیل می‌شود و از آن اشتباهات حمایت می‌شود. این رفتارها حساسیت به وجود می‌آورد.

,

وی در ادامه یادآور شد: در برنامه‌های تلوزیونی دوستان که خودشان روی رفتار مناسب هواداران تأکید می‌کنند وقتی یک مقدار بحث‌شان بالا می‌گیرد صحبت‌های نا مناسبی را علیه هم مطرح می‌کنند آنوقت انتظار داریم هواداری که با وسیلیه نقلیه نامناسب، 2 ساعت پیاده‌روی، بدون وجود سرویس بهداشتی و آبخوری مناسب در ورزشگاه حاضر شده هیچ اعتراضی نکند. ما نتوانستیم از فوتبالمان لذت ببریم. در بازی‌های آسیایی که در خارج از کشور بود می‌دیدم که مردم برای لذت بردن به ورزشگاه می‌آیند. اصل و اصول و فلسفه رفتاری ما بر اساس اخلاق است. دین ما دین اخلاق و پیامبرمان پیامبر اخلاق است. برای آموزش مدیریت، اسپانسر، مارکتینگ و ... کارشناس از خارج می‌آوریم اما چرا کلاس اخلاق نمی‌گذاریم. اصلا هزینه‌ها را باشگاه می‌دهد برای بررسی این مسائل هم اقدام کنید. جریمه نمی‌تواند تاثیرات مثبت در به وجود آوردن جو مناسب داشته باشد.

,

وی در پایان گفت: باید دست به دست هم دهیم که شرایط فوتبال بهبود پیدا کند. باور کنید با این شرایط اگر هزار سال فوتبالمان جلو برود به جایی نمی‌رسیم.

,

انتهای پیام/ی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه