اخبار داغ

به خاطر طرح من، کیا رستمی طرح خود را کنار گذاشت

به خاطر طرح من، کیا رستمی طرح خود را کنار گذاشت
من فقط پوستر فیلمهایی را طراحی میکنم که آنها را دیده باشم و از فضای درونی اثر خوشم آمده باشد. سفارشی کار نمی کنم چراکه طراحی برایم نه یک شغل که یک هنر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا از جمله طراحان پوستر خلاق و باانگیزه ای که در سالهای اخیر سعی کرده به حیطه طراحی پوستر سینمای ایران رنگ و بویی تازه دهد علی باقری است. به گزارش سینماژورنال علی باقری که در هنرستان نقاشی خوانده و در دانشگاه گرافیک و عکاسی را ادامه داده است این روزها در کنار کار اصلیش که عکاسی فیلم است به طراحی پوستر هم می پردازد. آخرین پوسترهایی که او طراحی کرده برای آثاری چون “آتلان”، “من می خوام شاه بشم” و “اشیاء در آینه” بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ,

فقط پوستر فیلمهایی را طراحی میکنم که از فضای درونی آنها خوشم بیاید

, فقط پوستر فیلمهایی را طراحی میکنم که از فضای درونی آنها خوشم بیاید,

باقری از جمله طراحان پوستری است که به هنر به چشم هنر نگاه می کند نه ممری برای درآمد و برای همین فقط طراحی پوستر آثاری را قبول می کند که با درونمایه آنها ارتباط برقرار کرده باشد. خودش در این باره می گوید: من فقط پوستر فیلم هایی را طراحی می کنم که آنها را دیده باشم و از فضای درونی اثر خوشم آمده باشد. سفارشی کار نمی کنم چراکه طراحی برایم نه یک شغل که یک هنر است.

,

وی با اشاره به اثر اخیرش پوستر “اشیاء…” ادامه می دهد: دریافتهای درونی که از فضای فیلم داشتم و بخصوص نوعی سادگی و زنانگی تنیده شده با این سادگی را دوست داشتم. نمایش زیبا و واقع گرایانه این سادگیها مرا جلب فیلم کرد و سعی کردم در طراحی پوستر هم به این اله مانها توجه کنم.

,

علی باقری که جایزه بهترین طراحی پوستر را برای “شیار۱۴۳″ از جشنواره شهر دریافت کرده است می افزاید: برای پوستر “اشیاء…” چند اتود مختلف زدم تا به طرح فعلی رسیدم. البته که در این زمینه نرگس آبیار کارگردان فیلم نیز نظرات خوبی داد که کمک حالم بود.

,

استفاده از یک کارگاه نقاشی دیجیتال برای اتودزنی

, استفاده از یک کارگاه نقاشی دیجیتال برای اتودزنی,

وقتی از باقری درباره تکنیکی که برای تصویرسازی پوستر “اشیاء…” که انگار دچار اعوجاج بصری است به کار برده می پرسیم او می گوید: با استفاده از تکنیکی موسوم به “نقاشی دیجیتال” یا DIGITAL PAINT این تصویرسازی را انجام دادم. درباره این تکنیک همین قدر بدانید که نوعی ابزار است که به شما همه امکانات یک کارگاه نقاشی واقعی را می دهد و درست به مانند شیوه نقاشی سنتی شما می توانید در نرم افزارهایی چون فتوشاپ یا ایندیزاین با این تکنیک طرح نگاری کنید.

,
اشیاء در آینه
پوستر “اشیاء در آینه”/طراح: علی باقری
,
اشیاء در آینه
, اشیاء در آینه, اشیاء در آینه,
پوستر “اشیاء در آینه”/طراح: علی باقری
,

وی ادامه می دهد: در استفاده از این تکنیک پایه کار شاید عکسهای فیلم باشد اما متعهد به استفاده از عکس نیستیم و طرح شخصی خود را میزنیم. مثلا در همین پوستر “اشیاء…” صورت کاراکتر را از یک عکس آوردم، چادرش را از عکسی دیگر، سینی را از جایی دیگر و همه اینها را اتود زدم تا رسیدم به طرح نهایی.

,

کیارستمی وقتی پوستر مرا دید طرح خودش را کنار گذاشت

, کیارستمی وقتی پوستر مرا دید طرح خودش را کنار گذاشت,

این طراح جوان و خوش ذوق با اشاره به یکی از همکاریهایش در فیلم “کیارستمی: یک گزارش” ساخته بهمن مقصودلو بهمی گوید: یادم می آید برای فیلم”…یک گزارش” ساخته بهمن مقصودلو یک طرح پوستر زدم؛ این فیلم درباره عباس کیارستمی بود و برای همین مقصودلو از خود کیارستمی هم خواسته بود که طرح پوستری برای فیلم بزند اما این کارگردان سرشناس سینما وقتی پوستر مرا دید با بزرگواری گفت همین پوستر عالی است و حتی پوستر خودش را کنار گذاشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه