اخبار داغ

کوتاه‌ترین راه صاحبخانه شدن در تهران+ جدول قیمت

کوتاه‌ترین راه صاحبخانه شدن در تهران+ جدول قیمت
سپری شدن پنج ماه از ورود بازار مسکن به فاز ثبات نسبی قیمت‌ها، شرایط متفاوتی را برای خانوارهای میان درآمد در راستای تعبیر رویای دست نیافتنی خانه دار شدن آنها فراهم کرده است به گونه‌ای که هم‌اکنون ثبات قیمت‌ها در بخش آپارتمان‌های مسکونی به سمتی پیش رفته که خانواده‌ها بتوانند با کمترین آورده نقدی-کمتر از 100 میلیون تومان- آپارتمان‌های نوساز یا چند سال ساخت با متراژ پایین- مرز 50 مترمربع- خریداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، از ابتدای سال جاری تاکنون مسکن در تهران پایین‌ترین نوسانات قیمتی چند سال اخیر را ثبت کرد. مطابق با آخرین گزارش رسمی که از سوی بانک مرکزی در مورد اوضاع بازار مسکن تهران طی 4 ماه اول 94 منتشر شد تغییرات قیمتی مسکن به صورت ماهانه کمتر از یک درصد در هر متر مربع واحد مسکونی بود که با توجه به قیمت کل آپارتمان‌ها، این نوع نوسان، در حکم ثبات قیمت مسکن محسوب می‌شود.

این در حالی است که ناامیدی چندساله خانوارهای با درآمد متوسط برای خانه دار شدن مانع بزرگی برای خروج بازار مسکن از رکود شده بود؛ اما هم اکنون بررسی‌های «دنیای اقتصاد» از فایل‌های ارائه شده در بازار نشان می‌دهد که ثبات نسبی قیمت‌ها در چند ماه اخیر سبب شده تا خرید ملک با آورده نقدی حدود 100 میلیون تومان برای آپارتمان‌هایی که در مرز 50 مترمربع هستند به‌عنوان کوتاه‌ترین راه صاحبخانه شدن امکان‌پذیر شود.

البته عامل دیگری برای آن دسته از خریدارانی که نقدینگی کمتری دارند اضافه می‌شود این خریداران باید برای سال اول ملک خود را اجاره و خودشان در ملک دوم پدری یا خانه اجاره‌ای خود ساکن بمانند.به‌عنوان مثال واحدی 43 متری در محدوده منطقه نارمک 145 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به گفته فروشنده، خرید این ملک با 45 میلیون تومان وام، 40 میلیون تومان رهن و فقط 60 میلیون تومان نقد ممکن است.

آپارتمان نوساز دیگری در محدوده خیابان کرمان با متراژ 45 متر با همین روش برای فروش پیشنهاد شده است. برای خرید این ملک 90 میلیون تومان نقد،40 میلیون تومان وام و 50 میلیون رهن مستاجر نیاز است. در محدوده خیابان 17 شهریور نیز ملکی 39 متری مجموعا 100 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد در منطقه پیروزی نیز ملکی 52 متری که سه سال از عمر آن می‌گذرد با شرایط زیر برای فروش گذاشته شده است: 95 میلیون تومان نقد، 45 میلیون وام و 42 میلیون تومان پول ودیعه.جدول زیر به معرفی تعدادی از آپارتمان‌های مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران اختصاص دارد که نقدینگی مورد نیاز آنها کمتر از 100 میلیون تومان است و بقیه قیمت کل خرید خانه از طریق وام و رهن امکان‌پذیر است و قیمت کل فقط برای آپارتمان‌هایی ذکر شده است که نقدینگی موردنیاز آنها بیش از 100 میلیون تومان پیشنهاد شده است:
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه