اخبار داغ

طرح جدید مسکنی با بازار چه می‌کند؟

طرح جدید مسکنی با بازار چه می‌کند؟
بر اساس طرح «رها»ی بانک مسکن، مالکان می‌توانند در ازای سپرده‌گذاری 110 درصد مبلغ اقساط باقی‌مانده، واحد مسکونی خود را از رهن بانک مسکن خارج کنند. اما این طرح چه تاثیری بر بازار مسکن می‌گذارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، طرح «رها» عنوان یک خدمت جدید در بانک مسکن است که بر اساس این طرح، مالکان می‌توانند در ازای سپرده‌گذاری 110 درصد مبلغ اقساط باقی‌مانده، واحد مسکونی خود را از رهن بانک مسکن خارج کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


مالکان آپارتمان‌های وام‌دار به کمک این خدمت جدید، قادر می‌شوند در پنج سال آخر دوره بازپرداخت تسهیلات، بدون آنکه وام خود را تسویه کنند، واحد را فک رهن کرده و از مزایای این آزادسازی استفاده کنند.

همچنین مسعود ایزدی، مدیر روابط عمومی بانک مسکن در این باره اعلام کرد: در این طرح افرادی که معادل ١١٠ درصد اقساط باقی مانده وام خود، حساب در بانک مسکن افتتاح می‌کنند، از سود ٢٠‌درصدی سالانه بهره‌مند می‌شوند. بنابراین با سود دریافتی، می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند.به گزارش اقتصاد نیوز، برخی از مشاوران املاک در رابطه با تاثیر این طرح بر بازار مسکن نظرات خود را بیان کرده‌اند.

یکی از مشاوران در شمال تهران گفت: هیچ عاملی نمی‌تواند بر روی بازار مسکن تاثیر بگذارد و این طرح نیز همانند سایر طرح‌ها و قانون‌ها تاثیری بر بازار مسکن نمی‌گذارد، زیرا هیچ کسی به هیچ وجهی تن به خرید و فروش مسکن نمی‌دهد.

یکی دیگر از مشاوران املاک در غرب تهران نیز در رابطه با تاثیر این طرح بر بازار مسکن بیان کرد: به دلیل آنکه پول این افراد در بانک بلوکه می‌شود و افراد نمی‌توانند پول‌شان را سرمایه‌گذاری کنند تاثیری نمی‌گذارد، برای مثال شخصی که خانه‌اش را می‌فروشد باید مقداری از سرمایه‌ای که برای خرید خانه جدید گذاشته است را در بانک بخواباند یا اینکه مجبور است خانه‌ای که خریداری می‌کند را رهن دهد و پول آن را در بانک مسکن سپرده‌گذاری کند، بنابراین اگر این پول آزاد بود تاثیر می‌گذاشت اما با این سپرده، نمی‌تواند تاثیری بر بازار مسکن ایجاد کند.

مشاور املاک دیگری در مرکز تهران گفت: از نظر من نمی‌شود به طرح‌های این چنینی اعتماد کرد،‌ زیرا بسیاری از این طرح‌ها برای رسیدن به مرحله اجرا زمان می‌برند یا هیچ‌گاه به مرحله اجرا نمی‌رسند یا بعد از گذشت مدتی لغو می‌شود.

یکی دیگر از مشاوران املاک بیان کرد: اگر این طرح در میان مردم جا بیفتد حتماً تاثیر مثبتی در بازار مسکن ایجاد می‌کند.

مشاور املاک دیگری گفت: از نظر من کسی که وام مسکن می‌گیرد به طور یقین پول نقدی ندارد که در بانک سپرده‌گذاری کند و اگر این مبلغ را داشت هرگز حاضر به گرفتن وامی با سود این چنینی نمی‌شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه