اخبار داغ

بنیاد مسکن، پیمانکار آماده سازی محدوده مسکن مهر است

بنیاد مسکن، پیمانکار آماده سازی محدوده مسکن مهر است
رئیس وقت بنیاد مسکن تفرش گفت: بنیاد مسکن، پیمانکار آماده سازی محدوده مسکن مهر و آسفالت این محدوده با شهرداری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از ندای تفرش، مسکن مهر (منطقه 11 هکتاری گروههای ساخت) تفرش دارای 180 قطعه 200 متری است که 18 قطعه آن متعلق به شهرداری، 10 قطعه تعلق به اداره راه و شهر سازی(کلان شهرها)، 6 قطعه به بهزیستی و 12 قطعه آن تعلق به خیرین مسکن ساز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش, ندای تفرش,

 

,

واگذاری زمینهای مسکن مهر از سال 91 آغاز شد و به جز 46 قطعه از زمین هایی که مالکیت آنها در بالا ذکر شد 90 قطعه آنها به متقاضیان واگذار شد.

,

 

,

برخی از زمین ها به دلایلی مانند نداشتن هزینه برای ساخت و ساز به دیگر افراد متقاضی واگذار شده است.

,

 

,

اکنون 40 قطعه آن ساخته شده است و عده ای نیز در این منازل ساکن شدند.

,

 

,

اما صرف نظر از ساخت و اسکان متقاضیان، مدیریت خدمات شهری این محدوده است که هنوز تحول خاصی در آنجا رخ نداده است.

,

 

,

در شهرهای زیر 25 هزار نفر، اقدامات اداری و معرفی به بانک متقاضیان مسکن مهر توسط بنیاد مسکن انجام می شود و در تفرش نیز بنیاد مسکن علاوه بر این اقدامات، به عنوان پیمانکار اقدامات آماده سازی این محدوده را نیز انجام داده است.

,

 

,

چندی پیش مرتضی کلاته رئیس وقت بنیاد مسکن تفرش در این خصوص به ندای تفرش گفت: بنیاد مسکن به عنوان پیمانکار، زیر سازی و جدول گذاری اولیه این محدوده را اجرا کرد و برای اجرای این امر از هر متقاضی ساخت، 2 میلیون تومان دریافت کرد.

,

 

,

وی افزود: از حدود 40 قطعه ی ساخته شده در این محدوده این هزینه دریافت و آماده سازی اولیه انجام شد. اما متاسفانه به دلایلی مانند عبور وسایل سنگین و .... قسمتی از جدول گذاری ها تخریب شده است.

,

 

,

کلاته در خصوص آسفالت این محدوده اظهار کرد: آسفالت این محدوده بین 700 تا 800 میلیون هزینه نیاز دارد و از آنجایی که این محدوده جز محدوده شهری است و شهرداری از ساکنین عوارض و.... را دریافت می کند، پس خدمات نیز باید ارائه دهد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مبلغی کم در حساب بنیاد مسکن موجود است گفت: هنوز هزینه قطعی جدول گذاری و زیر سازی مشخص نشده است تا با کسر آنها مبلغ باقی مانده اعلام شود.

,

 

,

کلاته تصریح کرد: بابت تامین هزینه های مورد نیاز برای اجرای برخی از آماده سازی ها در این محدوده پیشنهاداتی به اداره راه و شهر سازی تفرش شده است.

,

 

,

وی در خصوص سندهای منازل مسکن مهر خاطر نشان کرد: سندها اجاره 99 ساله دولت هستند و ساکنان به صورت سالیانه هزینه هایی را به حساب راه و شهرسازی واریز می کنند البته شنیده ها حاکی از آن است که بنابر بخشنامه هایی که به تازگی صادر شده، افراد می توانند با واریز مبالغی زمین را به نام خود سند کنند.

,

لازم به ذکر است که مرتضی کلاته 27 مردادماه تودیع و سعید جواد زاده سرپرست بنیاد مسکن تفرش شده است و این مصاحبه در زمان مسئولیت کلاته در بنیاد مسکن تفرش تهیه شده است.

,

انتهای پیام/ش

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه