اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان :

وضعیت تامین آب بندرعباس فراتر از بحران است

وضعیت تامین آب بندرعباس فراتر از بحران است
مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان گفت: وضعیت تامین آب شهر بندرعباس از حالت بحران فراتر رفته و زنگ خبر بی آبی ماه هاست که در استان به صدا در آمده و انتظار می رود مشترکین با صرفه جویی شرکت آب و فاضلاب را برای گذر از بحران کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز، خادمی, مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به تداوم خشکسالی و گسترش دامنه بحران کم آبی در سراسر استان اظهار کرد:استان هرمزگان کم بارش ترین استان کشور است و خسارات سنگینی به سفره های زیر زمینی آب وارد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز، ,

 

,

 

,

خادمی با بیان اینکه رشد جمعیت و افزایش مصرف آب در فصل تابستان مشکلات تامین را در شهرهای استان مضاعف کرده است، افزود: در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا مصرف آب به میزان قابل توجهی افزایش یافت و  محدویت های منابع آبی خصوصا ذخیره آبی سد میناب از دست رفته و بسیاری از چاههای محلات بندرعباس با افت شدید یا قطعی آب روبرو هستند.

,

 

,

 

,

وی تصریح کرد:در حال حاضر نیز در شرایط پیک مصرف قرار داریم و با توجه به محدودیت های,منابع تولید آب, صرفه جویی و حذف مصارف غیر ضروری تنها گذر از,بحران کم آبی است لذا اگر هر مشترک حتی اندکی در مصرف اب صرفه جویی کنند به رفع مشکل کمبود آب کمک کرده است.

,

 

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با بیان اینکه وضعیت تامین آب شهر بندرعباس از حالت بحران فراتر رفته و زنگ خبر بی آبی ماههاست که در استان به صدا در آمده است، گفت:انتظار می رود که مشترکین با صرفه جویی ۲۰درصدی شرکت آب و فاضلاب را برای گذر از,بحران کمک کنند.

,

 

,

 

,

وی تاکید کرد: شهر بندرعباس با مساحت پنچ هزارو ۵۰۰هکتار دارای وضعیت توپوگرافی خاص است و توزیع آب در این شهر با اختلاف ارتفاع بالا از,۹ایستگاه پمپاژ اشتفاده می شود و تنظیم فشار در کل شبکه به راحتی امکان پذیر نیست به همین دلیل نقاط مرتفع شهر همیشه با مشکلات زیادی روبرو می باشند که ناگزیر آب مورد نیاز این مناطق به صورت نوبت بندی تامین کنیم.

,

 

,

 

,

خادمی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب با اجرای روش های کاهش و تعدیل فشار آب در شبکه, کنترل مصرف آب در سازمان و ادارات, محدود کرذن مصرف آب لوله کشی در فضای سبز شهری, اصلاح شبکه های فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب, شناسایی انشعاب غیر مجاز, هوشمند نمودن نقشه های عملیاتی شبکه آب در محیط این کمبود را به نحو مقتضی مدیریت نماید.

,

 

,

 

,

وی یادآور شد: آب مورد نیاز شهرهای استان بیش از چهار هزارو ۲۰۰لیتر بر ثانیه است که کل ظرفیت موجود توان تامین سه هزار و ۶۰۰لیتر بر ثانیه دارد و حدود ۶۰۰لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم که این کمبود در شهرهای بندرعباس, بندرخمیر, رویدر, تخت, قلعه قاضی, سیریک, سردشت, گوهران, بستک, جناح و گروک می باشد.

,

 

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان کم بارش ترین استان کشور است و خسارات سنگینی به سفره های زیر زمینی آب وارد شده است، ادامه داد:رشد جمعیت و افزایش مصرف آب در فصل تابستان مشکلات تامین را در شهرهای استان مضاعف کرده است.

,

 

,

 

,

وی گفت:در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا مصرف آب به میزان قابل توجهی افزایش یافت و فاضلاب رودان و میناب با سرعت بیشتری اجرا شده است.

,

 

,

 

,

خادمی با بیان اینکه اجرای طرح های فاضلاب شهرها نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش داشته ، افزود:در حال حاضر بیش از ۴۵درصد از جمعیت شهرهای استان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند که پیش بینی می شود تا پایان سال حاری به بیش از ۶۰درصد برسد همچنین ۷۵درصد جمعیت شهر بندرعباس, ۱۰۰درصد جمعیت شهر ابوموسی و ۲۰درصد جمعیت شهر درگهان از این خدمات بهره مند هستند.

,

 

,

 بهره برداری از 17  پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان طرح های متعددی در بخش آب و فاضلاب به بهره برداری می رسانند ، گفت: 17 پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۸۰میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب شامل احداث خط انتقال,کف شکنی چاهها,اصلاح و بازسازی شبکه های آب شهرها, توسعه شبکه آب شهرهل,احداث مخازن ذخیره آب و در بخش فاضلاب احداث شبکه های جمع آوری فاضلاب,احداث آدم رو ها, نصب و وصل انشعاب فاضلاب می باشد که با بهره برداری بسیاری از مسایل و مشکلات مردم مرتفع شود.

,

 

,

 

,

وی اظهار کرد:در طول یکسال گذشته بیش از ۱۲۰کیلومتر شبکه آب شهرهای استان اصلاح و بازسازی شدند و نزدیک به ۴۰کیلومتر از شبکه آب شهر ها توسعه داده شده همچنین در چهار ماه گذشته از سال ۹۴ بیش از ۱۶کیلومتر شبکه فرعی فاضلاب و کیلومار شبکه اصلی فاضلاب کار شده است.

,

 

,

 

,

خادمی اظهار کرد:محدوده هایی از شهر بندرعباس با اجرای این ۱۶کیلونتر در مدار جنع آوری فاضلاب قرار گیرد.

,

 

,

وی با اشاره به توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات بصورت غیر حضوری شرکت آب و فاضلاب ۲۸خدمت به صورت غیر حضوزی ارائه می دهد، افزود: این خدمات شامل انشعاب, نمایش قبض, آزمایش کنتور صدور صورتحساب المثنی, درخواست تغییر حلقه انشعاب, رسیدگی به صورت حساب ها, تسویه حساب, حساب, خرید اسناد, درخ است تغییر کاربری, اعلام بدهی, چاپ و توزیع قبوض و ارائه خدمات غیر حضوری می کند.

,

 

,

خادمی با تاکید به توجه به کنترل آب در کلیه شهرها و ارائه خدمات به مردم تصریح کرد:آب شربی که به مردم ارائه می شود از استاندارهای لازم برخوردار است و در سال گذشته مشکل کیفی نداشته است.

,

 

,

 

,

وی اظهار کرد: با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف آب و اهمیت نصب شیرآلات کاهنده مصرف, ۵۰۰شیر کاهنده مصرف در شهرهای استان نصب شده است.

,

 

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با بیان اینکه تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه و برنامه های همسو با این برنامه تدوین شد که علاوه بر این برنامه های یک ساله همگام با برنامه توسعه تدوین شده است تا بتوان مشکلات آب و فاضلاب حل شود، خاطر نشان کرد: با اجرای برنامه کاهش آب بدون درآمد با بازسازی بیش از ۱۲۲کیلومتر از شبکه توزیع آب و خطوط انتقال و استاندارد سازی بیش از دو هزار و ۵۰۰انشعاب فرسوده, رفع نشت در بیش از دوهزار انشعاب, تعویض ۱۲۰دستگاه شیرآلات فرسوده از خدمات سازمان در سال جاری است.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه