اخبار داغ

حسین قرایی مدیرکل سابق ارشاد ورامین گفت؛

وزارت فرهنگ خیلی فشل است/ معلوم نیست بعد از دولت تدبیر و امید چه دیدگاهی در مورد فرهنگ باشد

وزارت فرهنگ خیلی فشل است/ معلوم نیست بعد از دولت تدبیر و امید چه دیدگاهی در مورد فرهنگ باشد
احساس می کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی فشل است، اگر سری به کتاب ها بزنیم از جنبه های مختلف می توانیم آن را درک کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ورامین ما: حسین قرایی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه های جنوب شرق استان تهران که به همت جمعی از خبرنگاران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در محل نمایشگاه دائمی این شهرستان برگزار شده است گفت: حدود ۲۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند شبیه خون فرهنگی که مسئولین دولت آن زمان به آن اهمیت ندادند که به تهاجم فرهنگی تبدیل شد که باز هم جدی گرفته نشد که به ناتوی فرهنگی تبدیل شد و باید بگوییم نمی دانیم بعد از دولت تدبیر و امید به چه جایگاهی برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ورامین ما,

 

,

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین اظهار کرد: احساس می کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی فشل است، اگر سری به کتاب ها بزنیم از جنبه های مختلف می توانیم آن را درک کنیم.

,

 

,

قرایی خاطر نشان کرد: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت های فرهنگی به خصوص کانون های مساجد آمار و ارقام اعلام می کند که پیشرفت داشته اند ولی در عمل آن را نمی بینیم و اینها آمارهای توخالی هستند و این مختص این دولت نیست ولی در این دولت ناتوانی در حال ضریب گرفتن است.

,

 

,

پژوهشگر و مدرس دانشگاه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقابله با آمریکا فرمودند که روحیه استکبار ستیزی خود را باید حفظ کنیم و حتماً‌ هم همینگونه خواهد بود.

,

 

,

دبیر اجرایی برنامه شب شاعر تصریح کرد: امروز می بینیم که شبکه bbc برای فعالیت در ایران مجوز گرفته است ولی باید ببینیم که به شبکه های داخلی ایران به چه شکل رسیدگی می شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد که در زمینه های مختلف فرهنگی صحبت کنیم باید در تمام زمینه ها مانند شعر فجر، کانون مساجد، تئاتر خیابانی، موسیقی، سینما و دیگر موارد صحبت های بسیار زیادی هست که باید گفته و شنیده شود که نیازمند زمان بسیار زیادی است.

,

 

,

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گفت: متاسفانه امروز می بینیم که فعالیت هایی مانند تبلیغات هایی که اسلامی گونه باشد و یا فعالیت های فرهنگی و اسلامی در این دولت کمتر شده است و گاهی اوقات حس می کنیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خودش این مسائل را کمرنگ می کند.

,

 

,

قرایی ادامه داد: نمونه آن را می توانیم در گروه ها و طیف هایی که مجوز فعالیت می گیرند ببینیم که درصد کمی از آنها به صورت ارزشی و به معنای واقعی در حال انجام فعالیت های اسلامی هستند.

,

 

,

وی ضمن بیان اینکه باید ببینیم که تئوری فرهنگی به چه سمتی در حال حرکت است افزود: احساس می کنم هر زمان که مسئولین فرهنگی کشور معیارهای خود را با ولی فقیه تنظیم کنند کار درستی کرده اند.

,

 

,

پژوهشگر و مدرس دانشگاه گفت: سال گذشته و سال جاری مهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعرای فرهنگ اسلامی بودیم که در هر دو مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند ساعت دیر وارد جلسه شد که در نهایت یاداشتی آماده کرده و به وی دادم و در آن قید کردم که ساعت خود را به وقت ولی فقیه تنظیم کن.

,

 

,

فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر وزیر و فضای فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت خود را به وقت ولی فقیه تنظیم کنند کارها زیباتر جلوه داده می شود.

,

 

,

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین در زمینه فعالیت های فرهنگی در منطقه ورامین نیز گفت: در منطقه شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا جمعیت بسیار زیادی وجود دارد که ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی نیز وجود دارد که نمونه آن نویسندگان و شاعران نامی کشوری و بین المللی است.

,

 

,

قرایی اظهار کرد: یکی دیگر از امکانات فرهنگی منطقه، اماکن فرهنگی موجود در آن است که می توان به عنوان یکی دیگر از پتانسیل های منطقه ورامین از آن نام برد.

,

 

,

وی افزود: اگر اداره اوقاف فعالیت خود را بیشتر کند می تواند از بقاع و اماکن فرهنگی استفاده هایی بیشتری صورت گیرد تا از این مکان های فرهنگی بسیار با ارزش به عنوان سرشاخه فعالیت های فرهنگی استفاده کرد که در این زمینه نیز ضعف داریم.

,

 

,

دبیر اجرایی برنامه شب شاعر خاطر نشان کرد: نکاتی که در این دولت در نظر گرفته می شود به نظر نمی آید که فعالیت های فرهنگی باشد ولی در دوره قبل ریاست جمهوری به کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه بسیار ویژه ای می شد که در این دوره کاهش پیدا کرده است.

,

 

,

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین بیان کرد: در منطقه ورامین که همان شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا است تغییر محسوسی در زمینه فرهنگ به خصوص در مناطقی مانند جوادآباد و پیشوا دیده نمی شود.

,

 

,

پژوهشگر و مدرس دانشگاه تصریح کرد: ما در بخش جلیل آباد پیشوا شهید سرهنگ سخایی داریم که یکی از خیابان های تهران به اسم این عزیز بزرگوار است ولی در منطقه زادگاهش فعالیت های چشمگیری در این خصوص صورت نگرفته است.

,

 

,

وی فرهنگ را مطلبی دانست که وزارت خانه های زیادی با آن درگیر هستند و اظهار کرد: در خصوص شهدا فقط اداره فرهنگ و ارشاد نیست که باید وارد صحنه شود بلکه بنیاد حفظ و آثار ارزش های دفاع مقدس نیز باید وارد صحنه شده و فعالیت های مناسبی را صورت دهد.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه