اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش آمار بیکاری در میان تحصیلکرده ها/ رکود مسکن رکود صنایع را در پی دارد

افزایش آمار بیکاری در میان تحصیلکرده ها/ رکود مسکن رکود صنایع را در پی دارد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قوانین تسهیل بازار محیط کسب و کار و مبارزه با قاچاق کالا را از قوانین تصویب شده در راستای حمایت از تولید عنوان کرد.
[

روح اله جانی عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: با اینکه سرمایه گذاری ها برای رونق اقتصادی در حیطه وزارت کار نیست اما وزارت کار نمی تواند شانه خالی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده بوئین زهرا در مجلس افزود: در استان قروین نرخ بالای 13 درصد است جاهایی را سراغ داریم بیکاری 11 درصد به 13 درصد رسیده است.

,

وی با بیان این که وضعیت اشتغال نه تنها بهبود نیافه بلکه نسبت به سال گذشته بدتر شده است، گفت: مشکل اشتغال در حوزه تحصیلکرده ها تا 48 درصد گزارش شده است.

,

عباسپور یادآور شد: در سال های گذشته در شهرک های صنعتی بیشتر از 200 هکتار زمین فروخته می شود ولی در سال 93، تنها 50 هکتار زمین به فروش رفت.

,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: این میزان خرید و فروش زمین در شهرک های صنعتی نشانه کاهش چشمگیر سرمایه گذاری است و در سال های دیگر نتیجه این رکود مشاهده خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه حوزه مسکن 1200 زیرگروه شغلی را با خود فعال می کند، خاطرنشان کرد: وقتی مسکن در رکود باشد بسیاری از صنایع وابسته به مسکن نیز راکد خواهند ماند.

,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در خصوص اقدامات این کمیسیون افزود: تصویب قوانین تسهیل بازار محیط کسب و کار و مبارزه با قاچاق از قوانینی است که در راستای رونق اقتصادی و حمایت از تولید صورت گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه