اخبار داغ

ارائه‌تسهیلات به صادرات‌فرش از محل‌یارانه‌ها

ارائه‌تسهیلات به صادرات‌فرش از محل‌یارانه‌ها
وزیر صنعت با اشاره به ارائه تسهیلات از طرف دولت به صادرات فرش گفت: در حال حاضر تسهیلات خاص در نظر گرفته نشده اما درصدد هستیم تا از محل یارانه‌ها بودجه‌ای را به این بخش اختصاص دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش دستباف در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت چهار هزار ساله فرش گفت: در سال‌های گذشته که ایران در تحریم به سر می‌برد برخی کشورها سعی کردند که جایگزین فرش دستباف ایران شوند اما موفق نشدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: در بازدید از این نمایشگاه قرار شد تا هفته آینده جلسه‌ای با اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف در رابطه با راه‌های تحریک تقاضای بازار برگزار کنیم.

,

نعمت زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید پیش آمده امیدواریم که بهبود شرایط بین‌المللی به توسعه فرش دستباف کمک کند اما تنها بهبود شرایط کافی نیست و باید تولید کنندگان و صادر کنندگان نیز به کمک بیایند.

,

به گفته وزیر صنعت الگوی مصرف در کشورهای غربی متفاوت با گذشته شده و دراین راستا ما هم باید خود را با اشرایط جدید منطبق کنیم.

,

نعمت زاده به این نکته نیز اشاره کرد که تبلیغات فرش دستباف ایران در سایر کشورها صفر است و دولت باید برای این بخش بودجه‌ای را در نظر بگیرد چرا که تولید کنندگان و صادر کنندگان به تنهایی نمی‌توانند در سایر کشورها تبلیغات کنند.

,

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر بودجه‌ کم بیمه قالیبافان گفت: هزینه بیمه قالیبافان به صورت سالانه توسط دولت پرداخت می‌شود و متاسفانه بودجه دولت برای این بخش کافی نیست و در بعضی استانها توانستیم یک سوم قالیبافان را بیمه کنیم.

,

وی ادامه داد: سایر قالیبافان باید از بیمه سلامت همگانی استفاده کنند چرا که در حال حاضر دولت بودجه کافی برای پرداخت بیمه همه قالیبافان را ندارد.

,

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این که در شرایط  جدید دولت چه تسهیلاتی را برای صادرات فرش در نظر گرفته گفت: در حال حاضر تسهیلات خاص وجود ندارد و در صدد هستیم از یارانه‌ها کمک بگیریم تا بتوانیم به صادرات فرش دستباف کمک کنیم.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه