اخبار داغ

مدیرعامل آبفا روستایی استان فارس؛

بهره‌برداری از ۳۵ پروژه آبرسانی در هفته دولت؛

بهره‌برداری از ۳۵ پروژه آبرسانی در هفته دولت؛
مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس گفت: در هفته دولت شاهد افتتاح ۳۵ پروژه آبرسانی به ۱۱۴ روستا با جمعیت ۹۲ هزار نفر خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت آبفا روستایی استان فارس پرداخت و گفت: آبفا روستایی استان فارس بیش از چهار هزار و ۲۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۷۵ هزار نفر را تحت پوشش خدمات آبرسانی دارد وآن‌ها را از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند ساخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

علی بوستانی که به مناسبت هفته دولت به میان جمع خبرنگاران آمده بود، اظهار کرد: آبفا روستایی استان فارس با حدود ۳۸۵ هزار مشترک بعداز آبفا خراسان رضوی بزرگ‌ترین شبکه آبرسانی به مشترکین در کشور را دارد که با بیش از هزار و ۸۰۰ منبع تأمین آب اعم از چشمه، قنات، چاه و ۱۸هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع آب نشانگر میزان عملکرد خوبی داشته است.

,

مدیرعامل آبفا روستایی استان فارس همچنین با بیان اینکه در استان فارس ۴ هزار و ۲۰۰ روستا و آبادی وجود دارد، جمعیت تحت پوشش آبفای روستایی این استان را یک میلیون و ۴۷۵ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: این شرکت ۳۸۵ هزار مشترک دارد که آب آشامیدنی آنان از ۱۸۰۰ منبع در سطح ۲۹ شهرستان تامین می‌شود.

,

بوستانی با بیان اینکه در استان فارس متوسط عمق چاه‌های آب از متوسط کشوری نیز بیشتر است، گفت: در استان فارس جهت تأمین آب شرب در اکثر موارد از چاه‌های با عمق ۴۰۰ و بعضاً بیش از ۵۰۰ متر آب استحصال می‌کنیم که نشان دهنده وجود بحران آب در استان فارس می‌باشد که به خاطر کمی بارش‌ها در سال گذشته که حدود ۲۰۳ میلیم‌تر بود بر وخامت اوضاع افزوده شده است.

,

وی با ابراز گلایه از وضعیت کشاورزی استان گفت: در دشت‌های استان با خشک شدن چاه‌های تأمین آب شرب روبرو هستیم که ما را مجبور به آبرسانی با تانکر به ۷۵۰ روستای استان نموده به طوری‌که برای اولین بار در شهرستان اقلید که یکی از شهرستانهای پرآب استان هست از ما تقاضای تانکر آبرسان شده است. همچنین در دشت بیضاء چاه آب روستایی خشک شده درحالی که چند کیلومتر آن طرف‌تر زمین‌های زراعی به زیر کشت غرق آبی برنج رفته‌اند.

,

بوستانی گفت: در دو سال گذشته با اقدامات آبفای روستایی استان فارس حفر و تجهیز ۲۱ حلقه چاه، احداث ۲۶ کیلومتر شبکه برق‌رسانی، احداث ۱۴۸ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۷۳ کیلومترشبکه توزیع آب و هزار و ۶۵۰ متر مکعب مخازن ذخیره آب با اعتباری بالغ بر۳۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

,

مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس با اعلام اینکه در هفته دولت شاهد افتتاح ۳۵ پروژه آبرسانی به ۱۱۴ روستا با جمعیت ۹۲ هزار نفر خواهیم بود که قبلاً از طریق تانکر آبرسانی می‌شدند، گفت: از دیگر اقداماتی که در دو سال گذشته انجام شده تدوین و اجرای طرح جامع آبرسانی به روستاهای استان بوده که برای اولین بار در کشور صورت گرفته و هچنین برای اولین بار برنامه مدونی برای اجرای شبکه فاضلاب روستا‌ها انجام شده به‌طوری‌که پنج روستای رحمت آباد شیراز، دشتک مرودشت، حسن‌آباد و شهرمیان اقلید و دوسیران کازرون که با مشکل دفع غیر بهداشتی فاضلاب روبرو بودند، شبکه جمع آوری فاضلابشان اجرا شده و در حال اجرای خطوط انتقال واحداث تصفیه خانه آن‌ها هستیم.

,

بوستانی گفت: با اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه آب به میزان۴۳۷ کیلومتر از هدررفت ۹۰ لیتر بر ثانیه آب در شبانه روز که معادل شش حلقه چاه می‌باشد وهمچنین با رفع شکستگی خطوط انتقال از هدر رفت آب چهار حلقه چاه جلوگیری کرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۸۰۰ کنتور معیوب نیز شناسایی و تعویض یا رفع عیب شده است، تصریح کرد: یکی از چالش‌های شرکت‌های آبفا، قیمت بسیار نازل آب است، به‌طوری‌که قیمت آب توزیع شده در سطح روستا‌ها، حدود یک ریال به‌ازای هر یک لیتر بوده و از قیمت یک بطری آب معدنی بسیار بسیار پائین‌تر است.

,

مدیر عامل آبفای روستای استان فارس همچنین گفت: بحث تشکیل مجمع خیرین آبرسان تحت عنوان سقایان آب شرب را در استان پیگیری می‌کنیم.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه