اخبار داغ

ورود جان کری به خاک روسیه ممنوع می‌شود

ورود جان کری به خاک روسیه ممنوع می‌شود
مجلس روسیه خواستار قرار دادن نام جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و معاونانش در لیست سیاه و ممنوع شدن ورودشان به خاک روسیه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از فارس از اسپوتنیک، مجلس روسیه خواستار قرار دادن نام جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و معاونانش در لیست سیاه و ممنوع شدن ورودشان به خاک روسیه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این اقدام پس از آن انجام شد که دولت آمریکا از دادن ویزا به «والنتینا ماتیونکو» رئیس پارلمان روسیه برای سفر به آمریکا در راستای شرکت در اجلاس روسای مجالس جهان خودداری کرده است.

,

وزارت خارجه روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای با اشاره به تاخیر و کارشکنی آمریکایی‌ها در دادن ویزا به خانم ماتیونکو، مانع تراشی مقامات واشنگتن در سفر رئیس مجلس روسیه به نیویورک برای حضور در مقر سازمان ملل را غیرقابل قبول توصیف کرد.

,

در همین زمینه «ایگور موروزف» عضو کمیته بین الملل مجلس روسیه با اشاره به لزوم اتخاذ اقدامات متقارن برای مقابله به مثل با آمریکا گفت: روسیه باید افرادی که از دادن ویزا به رئیس پارلمان این کشور برای سفر به آمریکا خودداری کردند را تحریم کند.

,

وی اقدام وزارت خارجه آمریکا را مغایر اوصول و قوانین بین المللی دانست و افزود: وزیر خارجه آمریکا و معاونانش که در تصمیم گیری برای ویزا ندادن به خانم ماتیونکو مشارکت دارند باید در لیست سیاه روسیه قرار گیرند.

,

«والنتینا ماتیونکو» رئیس پارلمان روسیه پس از بحران در اوکراین درحالی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته که وی توسط سازمان ملل برای شرکت در چهلمین اجلاس روسای پارلمان‌های جهان که قرار است در مقر سازمان ملل در نیویورک طی روزهای 31 آگوست تا 2 سپتامبر، دعوت شده است.

,

انتهای پیام/ض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه