اخبار داغ

رونمایی سند چشم‌انداز «زاینده‌رود در افق 1404»

رونمایی سند چشم‌انداز «زاینده‌رود در افق 1404»
شهردار زاینده‌رود گفت: در افق 1404 شهری توسعه‌یافته با صنایعی سبز، برخوردار از امکانات رفاهی، خدماتی و گردشگری و با شهروندانی بانشاط، فرهیخته و مشارکت‌جو داریم که با انسجام اجتماعی و فرهنگی در محیطی سبز زندگی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اردشیر محمدی دوشنبه در آیین کلنگ زنی پروژه ورزشگاه باستانی شهر زاینده‌رود گفت: یکی از سیاست‌های شورای دور چهارم و شهرداری زاینده‌رود توسعه عادلانه امکانات، فضاها و اعتبارات در سطح محلات مختلف این شهر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه شهر زاینده‌رود دارای پنج محله است، افزود: شهرداری سعی کرده محلات شهر زاینده رود دارای فضای فرهنگی و ورزشی باشد تا نشاط و شادابی شهروندان حاصل شود.

,

شهردار زاینده‌رود تصریح کرد: یکی از محلات که فاقد این مجموعه بود محله کله‌مسلمان است که بر اساس باور مجموعه شهرداری تصمیم گرفته شد ورزشگاه باستانی شهر زاینده‌رود در این محله احداث شود تا به عنوان مرکزی فرهنگی، ورزشی مورداستفاده جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: زمینی که برای احداث این مجموعه در نظر گرفته‌شده بالغ بر 500 متر مربع بوده و با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

محمدی اضافه کرد: در راستای اهداف و حرکت در یک مسیر صحیح و روشن شهرداری زاینده‌رود سند چشم‌انداز «زاینده‌رود در افق 1404» را تدوین کرد.

,

وی عنوان کرد: این چشم‌انداز یک سند کلان بوده که تصویری واقع‌گرایانه، مطلوب و مورد انتظار از آینده شهر که شهری پویا و شکوفا بوده را ترسیم کرده است.

,

شهردار زاینده‌رود بیان کرد: از آنجا که سند چشم‌انداز به دنبال ترسیم یک فضای آرمانی بوده و تبدیل آن به یک عمل جامع نیاز به برنامه‌ریزی شهرداری و شورای اسلامی شهر زاینده‌رود دارد، این امر با همدلی و هم‌زبانی هرچه بیشتر در دستور کار قرارگرفته است.

,

وی توضیح داد: از طرفی برای تدوین این سند، شهرداری اقدام به عقد قرارداد همکاری با گروه پژوهشی مطالعات کاربردی شهری دانشگاه هنر اصفهان کرد و کار پژوهشی این سند در سال 1392 کلید خورد.

,

محمدی افزود: مطالعات با جمع‌آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی آغاز شد و با ارائه پرسش‌نامه به شهروندان معضلات و چالش‌های شهر زاینده‌رود مورد بررسی قرار گرفت که در پایان با انجام بیش از 550 نفر ـ ساعت کار سند چشم‌انداز 1404 شهر زاینده‌رود آماده شد.

,

وی اظهار کرد: زاینده‌رود در افق 1404 شهری توسعه‌یافته با صنایعی سبز، برخوردار از امکانات رفاهی، خدماتی و گردشگری و با شهروندانی بانشاط، فرهیخته و مشارکت‌جو است که با انسجام اجتماعی و فرهنگی در محیطی سبز، شاد و سالم بهداشتی زندگی می‌کنند.

,

انتهای پیام/ض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه