اخبار داغ

ایجاد 10 شهر جدید در اطراف مشهد

ایجاد 10 شهر جدید در اطراف مشهد
رییس شورای عالی استان‌ها گفت: پیگیری برای ایجاد 10 شهر جدید در اطراف مشهد آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، غلامرضا بصیری پور بیان کرد: هم اکنون 400 هزار نفر در بخش مرکزی شهرستان مشهد و یک میلیون و 200 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با بیان اینکه اداره و مدیریت این جمعیت به شیوه فعلی مشکلات بسیار به همراه دارد اظهار کرد: باید از ظرفیت تقسیمات کشوری برای اداره بهتر این مناطق استفاده کرد.

,

 

,

بصیری پور ادامه داد: ایجاد دست کم 10 شهر جدید در اطراف مشهد از سوی فرمانداری این شهرستان و شورای عالی استانها در حال پیگیری است.

,

 

,

رییس شورای عالی استانها گفت: اجرایی شدن این مهم نقش بسزایی در کاهش حاشیه نشینی و تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن ایفا خواهد کرد.

,

 

,

عضو کمیسیون ویژه کلانشهرها افزود: باتوجه به زائر پذیر بودن کلانشهر مشهد ایجاد زیرساخت های لازم در آن ضروری و نیازمند نگاه ملی است.

,

 

,

بصیری پور با بیان اینکه ایجاد و تکمیل زیرساختهای زیارت در مشهد در گرو حمایت دولت و تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این کلانشهر است اظهار کرد: در دولت نهم و دهم پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه مطرح شد اما اقدام مهمی در این ارتباط صورت نگرفت.

,

 

,

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، عضو شورای شهر مشهد گفت: مباحث مربوط به حمل و نقل، تامین اعتبار خطوط قطارشهری مشهد و ساماندهی حاشیه شهر از مهمترین مباحثی است که در شورای عالی استانها و کمیسیون ویژه کلانشهرها در حال پیگیری است.

,

 

,

هم اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر در 66 پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که 300 هزار نفر از این تعداد را مهاجرین خارجی تشکیل می دهند.

,

 

,

انتهای پیام/ض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه