اخبار داغ

نگاهی به رسانه های مکتوب اقتصادی؛

ثروت عقیم‌ساز رشد اقتصادی/صادرات «منفی» شد/خیز دلار دولتی برای 3000 تومان

ثروت عقیم‌ساز رشد اقتصادی/صادرات «منفی» شد/خیز دلار دولتی برای 3000 تومان
گزیده ای از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های اقتصادی 5 شهریور ماه کشور.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پرستوها، گزیده ای از عنوان رسانه های اقتصادی 5 شهریور ۹۴ به شرح زیر است؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها, پرستوها,

ثروت عقیم‌ساز رشد اقتصادی

, ثروت عقیم‌ساز رشد اقتصادی, ثروت عقیم‌ساز رشد اقتصادی,

دنیای اقتصاد- آیا هرگونه انباشت ثروتی می‌تواند موجب تحریک و رشد اقتصادی شود؟ یک بررسی علمی تازه با تمرکز بر منشا نابرابری به‌جای سطح آن اعتقاد دارد منشا میلیاردر شدن می‌تواند اثر متفاوتی بر عملکرد اقتصاد یک کشور داشته باشد. بر این اساس، هنگامی که میلیاردرها ثروت را از طریق رانت سیاسی و روابط کثیف به دست می‌آورند، نابرابری بخش اقتصادی وسیعی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛طی دهه‌های گذشته، ثروت در دستان اقلیت خاص متمرکزتر شده‌ است. میلیاردرهایی چون بیل گیتس، موسس مایکروسافت، کارلوس اسلیم، غول کسب وکار مکزیک و وارن بافت، پدیده دنیای سرمایه‌گذاری، نقشی فراتر از معمول در اقتصاد جهانی بازی می‌کنند.

, دنیای اقتصاد-,

دو پژوهشگر فهرست‌های تمام میلیاردرهای مجله فوربس را با دقت بررسی و آنها را به دو گروه دسته‌بندی کردند: کسانی که ثروت خود را از طریق روابط سیاسی به‌دست‌ آورده‌اند و کسانی که از طرق دیگر به‌دست آورده‌اند.

,

امروزه، هزینه‌های خدمات مخابرات این کشور نسبت به دیگر کشور‌ها به‌صورت قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است و سرمایه‌گذاری در این بخش کمتر است. اسلیم از ثروتی که از مخابرات به دست آورده بود برای توسعه بخش‌های اقتصادی دیگر استفاده کرد.

,

محققان می‌گویند کارکنان ویژه دولت در مکان و زمان درست بودند و آنها کنترل این شرکت‌های منابع طبیعی را در زمان چانه‌زنی قیمت‌ها به دست گرفتند.

,
شاخص بورس با رشد 9 واحدی به تعطیلات رفت
,
شاخص بورس با رشد 9 واحدی به تعطیلات رفت
, شاخص بورس با رشد 9 واحدی به تعطیلات رفت, شاخص بورس با رشد 9 واحدی به تعطیلات رفت,

 

,

جهان صنعت- بعد از گذشت سه روز از شهریورماه روند معاملات به گونه‌ای پیش رفت که شاخص بورس رشد 9 واحدی داشت تا سهامداران به استقبال تعطیلات بروند. به گزارش ملت بازار، درحوزه سیاست روند انتشار اخبار مثبت ادامه دارد و در مهم‌ترین موضوع هر روز به موافقان برجام افزوده می‌شود تا شاید سهامداران بیشتری به قطعی شدن توافق امیدوار باشند اما واقعیت‌ها و آمارهای ثبت شده در تالار شیشه ایی حکایت دیگری دارند. براساس این گزارش در شرایطی هنوز هم تردید نسبت به خرید یا فروش سهم در میان معامله‌گران مشهود بود و شاخص پر نوسان عمل می‌کند که روز گذشته با گذشت سه روز از شهریور ماه و افت 1028 واحدی شاخص، قیمت سهام شرکت‌ها به حدی افت کرد که سهامداران ورود به بازار و خرید سهم را در این قیمت فاقد هرگونه ریسک ارزیابی کردند.

, جهان صنعت- ,

ادعای غیرواقعی ایجاد 700 هزار شغل در بهار امسال

, ادعای غیرواقعی ایجاد 700 هزار شغل در بهار امسال, ادعای غیرواقعی ایجاد 700 هزار شغل در بهار امسال,

ابرار اقتصادی- کارشناس بازار کار در واکنش به ادعای نوبخت معاون رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد 700 هزار شغل در 3 ماه ابتدایی سال 94 تأکید کرد نصف ادعای آقای نوبخت هم غیرواقعی است چرا که بازار کار در شرایط خاموش و راکد به سر می‌برد. به گزارش فارس، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه رئیس‌جمهور آمار اشتغال ایجاد شده توسط دولت در سه ماهه ابتدایی سال جاری (بهار) را 700 هزار شغل جدید عنوان کرد و از ورود سالانه 800 هزار نیروی کارجوی جدید به بازار کار خبر داد. در این باره برخی از کارشناسان با انتقاد از این آمار، ادعای مطرح‌شده را غیر واقعی اعلام کرده و معتقدند دولت هنوز هیچ اقدام عملی مؤثری در ایجاد رونق اقتصاد و اشتغال انجام نداده است.

, ابرار اقتصادی-,

صادرات «منفی» شد

, صادرات «منفی» شد, صادرات «منفی» شد,
تعادل- مرکز آمار ایران در گزارش جدیدی از رشد منفی صادرات کشاورزی و شکار و جنگلداری، استخراج معدن، شیلات و صنعت در بهار۹۴ خبر داد. به گزارش تسنیم، در گزارش مرکز آمار ایران آمده است: صادرات بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری در بهار1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل از رشد منفی برخوردار بوده است (منفی 16.06درصد) این درحالی است که صادرات این محصولات نسبت به فصل قبلی (زمستان1393) از رشد منفی قابل‌ملاحظه‌یی برخوردار بوده است (منفی 66درصد). واردارت در این بخش نیز همچون صادرات رشد منفی را تجربه کرده اما این واردات در مقایسه با فصل قبلی رشد قابل‌ملاحظه‌یی را تجربه کرده است (27درصد).
, تعادل-,
 
,
سهم‌مان را از بازار نفت پس می‌گیریم
, سهم‌مان را از بازار نفت پس می‌گیریم, سهم‌مان را از بازار نفت پس می‌گیریم,

تفاهم- وزیر نفت از افتتاح فازهای 15 و 16 میدان مشترک پارس جنوبی تا یک و نیم ماه آینده توسط رئیس جمهوری خبر داد.بیژن زنگنه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، گفت: وزیر نفت به برخی از انتقادها درباره اینکه تا زمان افزایش تولید نفت و بازگشت بازار نباید درباره آن صحبت کرد چون سبب تضعیف قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد، تصریح کرد: وقتی افزایش تولید نفت ایران و بازگشت به بازار به دفعات تکرار می شود این بدان معناست که بازار باید فضای لازم برای بشکه های نفت ایران باز کند و این کار به نوعی آمادگی برای بازار ایجاد می کند. زنگنه اظهار کرد: صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٥ درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش صادرات کار بسیار دشواری بوده است.

, تفاهم-,

خیز دلار دولتی برای 3000 تومان

, خیز دلار دولتی برای 3000 تومان , خیز دلار دولتی برای 3000 تومان,

هدف و اقتصاد- با ادامه دار شدن روند رو به رشد نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی این ارز حدود 10 تومان دیگر تا عبور از مرز 3000 تومان فاصله دارد، تغییراتی که اختلاف قیمتی با بازار آزاد را بیش از گذشته کاهش داده و به تعبیر رییس کل بانک مرکزی راه را برای یکسان سازی نرخ ارز باز می‌کند. به گزارش ایسنا، بررسی تغییرات نرخ دلار در طول یکسال گذشته نشان می‌دهد که در این مدت قیمت دلار مبادله ای حدود 340 تومان افزایش یافته و از 2650 تومان در شهریور ماه سال گذشته به 2990 تومان برای امروز رسیده است. بالاترین نرخ دلار مبادله‌ای از زمان راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی تاکنون در حالی رقم خورده و فاصله این نرخ با قیمت بازار آزاد که در آخرین قیمت‌ها حدود 3360 تومان معامله شده را به حدود 350 تومان رسانده که بنابر اظهارات رییس کل بانک مرکزی این فاصله به کف خود در چند سال گذشته رسیده و در حال حاضر شکاف قیمتی دو نرخ حدود 11.6 درصد است. در عین حال که دلار مبادله‌ای چند ماهی است که از مرز 2850 تومان تعیین شده در بودجه امسال به عنوان مبنای تبدیل به ریال گذشته و درآمدهای ارزی دولت حداقل 140 تومان در هر دلار بیشتر از نرخ پایه به فروش می‌روند.

, هدف و اقتصاد-, با ادامه دار شدن روند رو به رشد نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی این ارز حدود 10 تومان دیگر تا عبور از مرز 3000 تومان فاصله دارد، تغییراتی که اختلاف قیمتی با بازار آزاد را بیش از گذشته کاهش داده و به تعبیر رییس کل بانک مرکزی راه را برای یکسان سازی نرخ ارز باز می‌کند. به گزارش ایسنا، بررسی تغییرات نرخ دلار در طول یکسال گذشته نشان می‌دهد که در این مدت قیمت دلار مبادله ای حدود 340 تومان افزایش یافته و از 2650 تومان در شهریور ماه سال گذشته به 2990 تومان برای امروز رسیده است. بالاترین نرخ دلار مبادله‌ای از زمان راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی تاکنون در حالی رقم خورده و فاصله این نرخ با قیمت بازار آزاد که در آخرین قیمت‌ها حدود 3360 تومان معامله شده را به حدود 350 تومان رسانده که بنابر اظهارات رییس کل بانک مرکزی این فاصله به کف خود در چند سال گذشته رسیده و در حال حاضر شکاف قیمتی دو نرخ حدود 11.6 درصد است. در عین حال که دلار مبادله‌ای چند ماهی است که از مرز 2850 تومان تعیین شده در بودجه امسال به عنوان مبنای تبدیل به ریال گذشته و درآمدهای ارزی دولت حداقل 140 تومان در هر دلار بیشتر از نرخ پایه به فروش می‌روند.,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه