اخبار داغ

کمبود ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

کمبود ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور روبرو هستیم و اعتبارات وزارت بهداشت به تنهایی برای خرید و تجهیز بیمارستان ها به تخت کافی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید عباس پورهاشمی شامگاه چهارشنبه با حضور در سومین مجمع خیرین سلامت در شهرستان خمین افزود: ۶۰ هزار خیر در سطح کشور شناسایی شده و آنها را به عنوان عضو برای فعالیت در حوزه سلامت ساماندهی کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور اظهار داشت: ۲۰۰ شعبه مجمع خیرین در سراسر کشور فعالیت دارند که اداره آنها کاملا مردمی است.

,

وی گفت: کمک سه هزار میلیارد تومانی، واگذاری ۱۳ میلیون مترمربع زمین، سه هزار و ۲۰۰ واحد ساخت خانه بهداشت، بیمارستان و آزمایشگاه را مجمع خیرین سلامت با کمک مردم در خدمت نظام قرار دادند.

,

مشاور وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: سال گذشته خیرین ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت مشارکت داشتند که کمک های آنها با توجه به نیازسنجی، برای رفع مشکلات و کمبودها هزینه می شود.

,

پورهاشمی ادامه داد: سال گذشته براساس آمار وزارت بهداشت و درمان دو هزار خانه بهداشت، برای رسیدن به وضعیت مطلوب در کشور کمبود داشته ایم که با مشارکت خیرین تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور احداث شده است.

,

وی گفت: تا مهرماه امسال کمبودهای کشور در حوزه فضای خانه های بهداشت برطرف می شود که این دستاورد مشارکت فعال خیرین و نیکوکاران سلامت در سطح کشور است.

,

پورهاشمی اضافه کرد: تولید تجهیزات پزشکی و برخورداری از پزشکان مجرب و متخصص در بخش های مختلف نیز دستاوردی دیگر از خدمات مثبت نظام سلامت به مردم است.

,

وی گفت: خیرین کشور همواره در انجام فعالیت های نیکوکارانه و خیرخواهانه پیشگام بوده اند که این نشان از عجین شدن مردم با فرهنگ نیکوکاری دارد.

,

مشاور وزیر بهداشت و درمان افزود: اگرچه با تدابیر دولت و مجلس در اجرای طرح تحول سلامت بخش بزرگی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان برطرف شده است، اما برای رسیدن به شاخصه های مطلوب نیازمند فعالیت و برنامه ریزی های بیشتری هستیم.

,

خیرین سلامت در ارتقای وضعیت درمان در خمین نقش فعال دارند

,

فرماندار خمین نیز گفت: ضریب برخورداری مردم از امکانات حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان ۸۳ درصد است که این زمینه رضایت مندی مردم از خدمات حوزه سلامت را فراهم کرده است.

,

سید مهدی ساداتی افزود: خیرین سلامت شهرستان با مشارکت فعال خود توانسته اند در ارتقای شاخصه های بهداشت و درمان در زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی نقشی بسیار تعیین کننده داشته باشند.

,

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان دولت یازدهم با اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور ضمن جلب افزایش رضایت مراجعه کنندگان توانسته در راستای حمایت از بیماران، ضمن کاهش هزینه های دریافتی خدمات خود را افزایش دهد.

,

ساداتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رفع محرومیت ها و عقب ماندگی در زادگاه امام راحل (ره) گفت: ضروری است مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای رفع کمبودها به شهرستان خمین نگاه ویژه ای داشته باشند.

,

امام جمعه خمین نیز در این مراسم گفت: در دین مبین اسلام بر انفاق مال و انجام فعالیت های خیرخواهانه بسیار سفارش شده است.

,

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: خدمات وزارت بهداشت و درمان دولت یازدهم که نمونه آن اجرای طرح تحول سلامت است بسیار ارزشمند است.

,

گفتنی است در پایان این مراسم از خیرین حوزه سلامت شهرستان خمین تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه