اخبار داغ

نویسنده لامردی خبر داد؛

کتاب «وای مرگ؛ وای پس از مرگ» به زودی منتشر می شود

کتاب «وای مرگ؛ وای پس از مرگ» به زودی منتشر می شود
کتاب « وای مرگ؛ وای پس از مرگ» با نگاهی به مراسم فاتحه خوانی در شهرستان لامرد فارس و آداب و فرهنگ مردم به زودی منتشر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از لامرود ، موسی هنرپیشه به خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پس از چاپ کتاب هایی در حوزه دفاع مقدّس و حوزه قرآن و حجاب، احساس نیاز می شد که در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم مردم بویژه مراسم فاتحه خوانی ها که هر از چند مدتی بر تجمّلات آن افزوده می شود، مطالب خود را به چاپ برسانیم. به خصوص آنکه می دیدیم در مورد غذا دادن در مراسم فاتحه که از مکروهات می باشد، چشم و هم چشمی ها بیشتر  شده و ممکن است این مسائل به حدی زیاد شود که فقرا و مستمندان دچار تنگنا و عُسر و حَرَج شوند.  لذا بر آن شدیم  کتابی را با عنوان« وای مرگ؛ وای پس از مرگ» که پژوهشهای آن از سال 91 آغاز شده به اتمام و چاپ برسانیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لامرود , ما,

, ,

 

,

وی افزود: بحمد الله کتاب مذکور با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری فانوس وصال  در 127  صفحه و در انتشارات حماسه قلم استان قم  در حال چاپ است که امیدواریم در دهه دوم شهریورماه جاری به دست مردم برسانیم.
این نویسنده لامردی در مورد فصول کتاب گفت: کتاب مذکور در چهار فصل و یک فصل ضمیمه تنظیم شده که در این فصول علاوه بر توضیح و شرح مراسم  فاتحه خوانی و بیان نقاط قوت و ضعف این مراسم به یکی از  نقاط ضعف عمومی این مراسم یعنی غذا دادن در فاتحه ها اشاره شده و آن را در قرآن و روایات شیعه و سنی مورد بحث قرار داده ایم و بیش از چهل راه حل ارائه کرده ایم تا کسانی می خواهند روح امواتشان را با خیرات، شاد نمایند کارهای ماندگاری مانند احداث سقاخانه و اکرام یتیم و کمک به احداث بیمارستان و درمانگاه و مساعدت به بیماران خاص را به جای غذا دادن مکروه، به کار گیرند. همچنین از مراجع محترم تقلید نیز استفتاء کرده و با دست خط و مُهر مبارکشان را به همراه رسوم چهار کشور خارجی؛  در کتاب ذکر کرده ایم. در آخر نیز مسائلی را که در رابطه با اموات مورد نیاز مردم است  از جمله نماز میت ، تلقین و نماز لیله الدفتن را ذکر نموده ایم.

,
,


هنرپیشه در پایان از عموم مردم و به ویژه روحانیت معظم خواست در ایام ماه محرم و صفر در این مورد کار کنند تا شاید این مسأله نیز مانند مراسم عیدانه اصلاح شود. وی گفت: کتاب با تیراژ محدود  1500 نسخه  چاپ می شود که اگر عزیزانی نیاز به تهیه این کتاب به صورت عمده دارند، می توانند با تخفیف 25 درصد آن را پیش خرید نمایند.

,
,

به گزارش لامرود موسی هنرپیشه از جانبازن 8 سال دفاع مقدس و استاد چند دانشگاه شهرستان لامرد می باشد که تا کنون سیزده کتاب عمدتاً در موضوع دفاع مقدس به چاپ رسانده و علاوه بر کتب وصیتنامه و خاطرات شهدای شهرستانهای لامرد و مُهر، کتاب «میراث فاطمه سلام الله علیها» در موضوع حجاب و نیز کتاب «زنگ تفریح ریاضیات» در موضوع تدریس جاذب دروس ریاضی، «حزب الله در قرآن و سنت» پیرامون یکی از واژه های قرآنی به چاپ رسانده و کتاب مذکور چهاردهمین کتاب وی است.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه