اخبار داغ

مرگ تلخ مرد ۵۰ ساله نیکشهری

مرگ تلخ مرد ۵۰ ساله نیکشهری
مرگ مرد ۵۰ ساله نیکشهری به سبب نبود پزشک جراح و کمبود امکانات خودروی اورژانش بازتاب فراوانی را در سیستان و بلوچستان به راه انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روز یکم شهریورماه بود که علیرضا چاکرزهی سوار بر خودروی سواری اش در ۵ کیلومتری محور نیکشهر به چابهار دچار سانحه تصادف شد و به سبب تاخیر در رسیدن ماشین اورژانس، توسط افراد محلی برای حفظ جانش به بیمارستان ۲۲ بهمن منتقل شد، این تاخیر، نبود امکانات استاندارد در ماشین اورژانس و نبود پزشک جراح آن هم در مکانی به نام بیمارستان ثانیه های آخرین مرگش را رقم می زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وقوع این حادثه بیان گر تراژدی تلخی بود، «علیرضا» که تازه پس از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش، وقت خدمت به خانواده رسیده بود، نمی دانست که دست روزگار و نبود یک پزشک جانش را خواهد گرفت.

,

علی رضا چاکرزهی این پدر چند فرزند روزگاری در فکرش هم خطور نمی کرد که لحظات پایانی عمرش را تو راهروهای بیمارستان و ماشین اورژانس بی اکسیژن باید به انتظار مرگ بنیشیند، درد شکستن استخوان های دنده ها برایش کم نبود که در پی نبود اکسیژن باید نظاره گر بی توجهی ها می بود.

,

یقین دارم مرگ علیرضا چاکرزهی فریاد مظلومیت را سر خواهد داد

,

یکی از وابستگان علیرضا چاکرزهی گفت: علی اکبر در ۵ کیلومتری محور چابهار به نیکشهر در امتداد ظلمت سیاهی شب، به سبب نقش فنی در چراغ های خطر خودرو خاور روبرویی، با آن ماشین تصادف می کند.

,

عبدالجلیل چاکرزهی به مهر گفت: در پی این حادثه طی تماسی به اورژانس از وقوع این تصادف جرحی اطلاع داده می شود اما پس از گذشت ۲۰ دقیقه هیچ خبری از نیروهای امدادی نیست، خانواده مرحوم خودشان را در شهر زودتر از نیروهای امدادی به صحنه رسانده و علی اکبر را به بیمارستان ۲۲ بهمن نیکشهر منتقل کردند.

,

وی اظهار داشت: هنگامی که علی رضا به بیمارستان منتقل شد آنان اعلام کردند که تک پزشک جراح این شهرستان ۵۰ هزار نفری به مرخصی رفته و ما جراج نداریم، این در حالی بود که مطابق اعلام مسئولان بیمارستان درخواست مرخصی از نخستین روز شهریورماه، در بازه زمانی ۲۷ خردادماه ۹۴ به معاونت درمان علوم پزشکی ایرانشهر ارسال شده بود و آنان باید نیروی جایگزین را اعزام می کردند.

,

چاکرزهی گفت: با رایزنی طایفه ای و هماهنگی های صورت گرفته، پزشک متخصص زنان و زایمان بالای سر علی اکبر آمد و برخی از اقدام های اولیه را حسب وظیفه انسان دوستی اش برای نجات جانش انجام داد و در نهایت نبود امکانات پزشکی گزینه اعزام به بیمارستان ایرانشهر که حدود ۲۰۰ کیلومتر با نیکشهر فاصله دارد مطرح شد.

,

وی تاکید کرد: آمبولانس آمد و این بیمار که دچار خونریزی داخلی، شکستگی دنده ها و آسیب مغزی است را سوار کرد، مطابق استاندارد ها پزشکی برای این چنین بیمارانی باید یک ماشین مجهز به همراه تکنیسین اورژانس برای حفظ جانش آماده شود اما افسوس که بی برنامگی در آن شب موج می زد.

,

عبدالجلیل چاکرزهی که علیرضا شوهر عمه اش می شد، افزود: علی اکبر را همراه یک کمک بهیار قصد اعزام به ایرانشهر را داشتند، آن هم با ماشینی که کپسول اکسیژنش تمام شده بود.

,

وی گفت: علی رغم اعلام اعزام پزشکی، مرکز اورژانس ماشین بدون اکسیژن را به بیمارستان فرستاده بود، این امر سبب شد تا علیرضا تنها با یک آمبو، ۵ کیلومتر راه برود تا دوستان در مرکز فوریت ها کپسول اکسیژن را عوض کنند و در نهایت بیمار فوت کرد.

,

کمیته ویژه بازرسی برای بررسی موضوع تشکیل شد

,

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در این باره گفت: کمیته ویژه بازرسی برای بررسی این موضوع و کم کاری های مطرح شده تشکیل شده است، این کمیته شنبه به نیکشهر رفته و پس از جمع بندی نهایی نتایج آن روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

,

دکتر ایرج ضاربان گفت: اعتقاد دارم که جواب رسانه ها و افکار عموم را باید کارشناسی شده داد و به هیچ عنوان قصد توجی این کم کاری ها را ندارم، نبود پزشک جراح را می پذیرم، دکتر زرین تن تک پزشک چراح آن بیمارستان مطابق درخواست قبلی صبح روز یکم شهریورماه نیکشهر را ترک کرده بود و باید نیرو جایگزین می شد.

,

وی افزود: خلاء نبود پزشک در بیمارستان به ۱۸ ساعت نکشید اما متاسفانه شاهد این اتفاق بودیم، به طور ویژه علاوه بر تشکیل کمیته بازرسی مبنی بر شناسائی تخلفات و کم کاری های صورت گرفته به معاونت درمان نیز دستور بررسی ویژه موضوع را داده ام، همه ما این جا جمع شده ایم تا جان انسان ها را نجات دهیم.

,

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تاکید کرد: بدانید اگر صحت حرف های مطرح شده تایید شود با عاملان آن مطایق قانون برخورد خواهد شد و مراتب به اطلاع عموم مردم می رسد.

,

انتهای پیام/ض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه