اخبار داغ

معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد

کاهش ۳۰ درصدی نرخ تورم در دولت یازدهم

کاهش ۳۰ درصدی نرخ تورم در دولت یازدهم
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در دولت تدبیر و امید با کاهش ۳۰ درصدی نرخ تورم روبه‌رو هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، محمد شریعتمداری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت یازدهم در شرایط ناهمواری بر سر کار آمده است اما خوشبختانه با کاهش 30 درصدی نرخ تورم روبه‌رو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: ما با روند روبه‌رشد قیمت‌ها مواجه بوده‌ایم و نمی‌توانستیم هیچ‌گونه پیش‌بینی درباره نرخ تورم داشته باشیم.

,

وی افزود: ثبات اقتصادی در کشور وجود نداشت و شرایط نامطلوبی را نظاره‌گر بوده‌ایم.

,

شریعتمداری تصریح کرد:‌ این اوضاع نابه‌سامان اقتصادی به دلیل فشار وحشیانه‌ کشورهای سلطه‌گر و ایجاد تحریم‌های مختلفی برای کشور بوده است.

,

این مسئول تأکید کرد: علت تحریم‌های اعمال شده بر کشور این بوده است که ملت استوار ایران خواهان استقلال بوده و قصد رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خود را داشته‌اند.

,

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: زیرساخت‌های کشور ما ضربه‌های فراوانی در دوران 8 سال دفاع مقدس خورده است و ما در آن زمان شاهد افزایش تورم بوده‌ایم.

,

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: بعد از دوران جنگ تلاش‌های ما برای بهبودی وضعیت اقتصادی کشور آغاز شد و هزینه‌های سنگینی نیز متحمل شدیم.

,

شریعتمداری در خصوص رونق صادرات در کشور اظهار داشت: تلاش‌های مستمر ما برای رونق صادرات باعث شد که در این زمینه به پیشرفت‌های موفقیت‌آمیزی دست پیدا کنیم و به سمت هدفمند کردن صادرات در کشور پیش برویم.

,

این مسئول در ادامه اضافه کرد:‌ در چنین شرایطی نظام صدور مجوزها برداشته شد و نظام تعرفه‌ها به جای آن روی کار آمد و این به دلیل آن بود که صادرات در کشور به آسانی و بدون هیچ مانعی انجام بگیرد.

,

معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: ولی متأسفانه در سال‌های گذشته دوباره نظام صدور مجوزها بر روی کار آمد و شرایط اقتصادی کشور به نقطه اولی خود بازگشت.

,

وی در خصوص روی کار آمدن دولت یازدهم یادآور شد: با وجود سلیقه‌های مختلف و با ایجاد یک رستاخیز مردمی این دولت موفق به اخذ بیشتر آرا شد و یک روحانی دیگر برای ریاست جمهوری کشور از سوی مردم انتخاب شد.

,

شریعتداری افزود: این مردم با آگاهی تمام نسبت به فعالیت‌های گذشته و در دست داشتن سند روشنی به پای صندوق رأی آمده و حماسه دیگری را به وجود آوردند.

,

این مسئول به بهبود وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بدون اینکه تحریمی برداشته شود امید و آرامش در دل مردم زنده شد و این یک قدم به سوی پیروزی اقتصادی و صادراتی کشور بود.

,

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص کاهش نرخ ارز ادامه داد: در شرایط نوسان نرخ ارز در کشور این دولت باعث ثبات نرخ و کاهش 42 درصدی این مهم شد.

,

شریعتمداری افزود:‌ خوشبختانه این ثبات در بازار اقتصادی ایران اتفاق افتاد و زمینه‌های رشد را برای تولیدکنندگان به وجود آورد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه