اخبار داغ

پروژه های نیمه تمام بوکان و وعده هایی که باز عملی نشد

پروژه های نیمه تمام بوکان و وعده هایی که باز عملی نشد
پروژهای که سالیان سال است مردم انتظار بهره برداری آنان را می کشند و هر ساله به امید سال بعد چشم انتظار می مانند ولی در آخر باز با توجیهی ساده از سوی مسئولان و دادن وعده های که برای مردم تکراری شده است همه چیز تا سال بعد به فراموشی سپرده می شود و این مهم در ایام هفته دولت سال جاری نیز مردم تکرار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از کانی پرس؛ همه ساله با آغاز هفته دولت شهروندان شهرهای کوچک و محروم منتظر آنند تا اقدامات دولت را در منطقه خود ببینند و شاهد کلنگ زنی و یا بهره برداری و افتتاح های مهمی در شهر خود جهت کاهش رفع بیکاری باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در چند سال اخیر نیز شهرستان بوکان یکی از مناطقی بوده که مردم آن چشم انتظار بودند تا شاهد افتتاح پروژهای مهمی باشد که سال های سال است در این شهرستان شروع شده و هنوز به پایان نرسیده اند.

,

در حالی که دو سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و یک سال و نیم از حضور تیم جدید مدیریت شهری در بوکان می گذرد، مردم این شهرستان چشم انتظار اقدامات مهمی بودند تا پروژه های که چندین سال از کلنگ زنی آنان می گذرد افتتاح و به بهره برداری برسند ولی آنچه اکنون می توان دید متاسفانه این پروژها باردیگرهم چون سال های گذشته از قیچی و روبان قرمز مسئولان جا ماندند.

,

پروژهای که سالیان سال است مردم انتظار بهره برداری آنان را می کشند و هر ساله به امید سال بعد چشم انتظار می مانند ولی در آخر باز با توجیهی ساده از سوی مسئولان و دادن وعده های که برای مردم تکراری شده است همه چیز تا سال بعد به فراموشی سپرده می شود و این مهم در ایام هفته دولت سال جاری نیز مردم تکرار شد.

,

پروژه های همانند کنار گذر بوکان، استادیوم  پنج هزار نفری، دو بانده کردن جاده های ورودی شهرستان، سیلو 70 هزار تنی و همچنین سد سیمینه رود که دیگر به خاطر ها پیوسته است.

,

در رابطه با افتتاح این پروژه ها که به طور کامل می توانند چهره بوکان را از نظر اشتغال زایی دگرگون کند مسئولان شهرستانی و استانی بارها در گفتگو با رسانه ها از افتتاح آنان تا اوائل سال 94 خبر داده بودند همانطور که نماینده شهرستان در گفتگو با صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی سال 94 بر اساس قول های مسئولان کشوری و استانی را سال پیشرفت عمرانی در بوکان دانست.

,

محمد قسیم عثمانی در آن برنامه گفت: طبق ضوابط بودجه سال 94 می بایست 80 درصد از پروژه هایی که در سال های قبل شروع شده بود تا به الان تمام می شدند و لیکن بخاطر کمبود اعتبارات عمرانی در پی کاهش فروش و نرخ نفت و شرایط حاکم بر دولت، این پروژه ها معوق مانده اند و مبالغ کمتری برایشان در نظر گرفته شده بود. که خوشبختانه بخش اعظم پروژه های بوکان در6 ماهه نخست سال 94 به بهره برداری خواهد رسید

,

وی در آن برنامه افزود: تکمیل و افتتاح پروژه توسعه بیمارستان بوکان از 96 تختخوابی به 250 تخنخوابی در نیمه نخست سال 94 خبر داد که برای تجهیز آن به 12 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که ان شاالله شاهد تجهیز بیمارستان به دستگاه ام آر آی، ماموگرافی و سی تی اسکن خواهیم بود.

,

در حالی بیش از هفت ماه از سخنان نماینده مردم بوکان در مجلس می گذرد که در این مدت باره ها معاونان وزرای دولت تدبیر و امید در بوکان حاظر و وعده بهره برداری از پروژهای ملی همچون طرح توسعه بیمارستان در اوئل مرداد توسط معاون وزیر راه و شهرسازی، افتتاح کنار گذر بوکان تا 15 تیر 94، افتتاح استادیوم ورزشی بوکان در هفته دولت توسط مسئولان استانی و کشوری داده شد ولی هیج یک از پروژها ها در وعده های داده شده افتتاح و به بهره برداری نرسیدند.

,

پروژه های مهم دیگری همچون امضا قرارداد تأمین آب شرب بوکان  که با سرمایه گذاری 101 میلیارد تومانی انجام می شود، سیلوی تاریخی بوکان که قدمت کلنگ زنی آن به بیش از یک دهه قبل باز می گردد، دو بانده کردن جاده های مواصلاتی بوکان به میاندواب و سقز و چندین پروژه دیگر را نام برد که به واقع می توانست پروژه های باشند که در این هفته توسط دولت مردان در این شهرستان به بهره برداری می رسیدند.

,

نکته مهم دیگر که می توان به آن اشاره کرد این است که مردم می خواهند تاثیر اقدامات دولت را په بصورت محسوس و ملموس بر زندگی خود احساس نمایند بویژه در هفته ای که مزین به نام شهیدان بزرگوار انقلاب رجایی و باهنر است .

,


به اذعان و اعتقاد دیگران، شهروندان بوکانی از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار هستند و با مواجه شدن با پروژه های نیمه کاره و جامانده از اختصاص اعتبارات دولتی، بر این مهم پی میبرند که بهترین راه گریز از این وضعیت همدلی و هم زبانی مردم و مسئولان شهرستانی برای پیگیری تخصیص اعتبارات از دولت است.

,
,

امید است سرانجام پروژه های عمرانی در این شهرستان از سوی مسئولان پیگیری شود تا حلاوت عملکرد درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وجود شهروندان عزیز و گرامی ماندگار شود.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه