اخبار داغ

مرادی: به فغانی هم گفتم بهتر است کمتر قضاوت کند

مرادی: به فغانی هم گفتم بهتر است کمتر قضاوت کند
عضو سابق کمیته داوران گفت: وقتی یک داور بزرگ می شود، بیشتر دیده می شود و انتظار از او بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانامسعود مرادی، کارشناس داوری کشورمان با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره اعتراضات به داوری اظهار داشت: همواره شاهد این بودیم که در هفته های پایانی لیگ برتر هجمه علیه داوران به وجود می آمد اما این فصل از همان ابتدا تیمها به داوری اعتراض کردند. به نظرم اشتباهات همیشه وجود دارد اما وقتی این اشتباهات برای یک تیم خاص تکرار می شود، باعث این هجمه می شود. برنامه ریزی مسئولان داوری، سعه صدر تیمهای لیگ برتری و کاهش اشتباهات داوری 3 فاکتور برای برون رفت از این شرایط هست. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در پاسخ به این سوال که قبول دارید اشتباهات زیاد شده است، عنوان کرد: بله، متاسفانه اشتباهات نسبت به قبل بیشتر شده است. بحث من حمایت از یک داور خاص نیست اما وقتی داوری که پزشک جراح بوده است، چطور با آن اعتماد به نفس نمی تواند یک بازی را اداره کند. به نظر من تعداد داوران حاضر در لیگ برتر زیاد هستند. داورانی مثل بنیادی فر الیت آسیا هستند اما بازیهای پخش مستقیم را به او نمی دهند. 

,

عضو سابق کمیته داوران درباره اضافه وزن داوران تصریح کرد: بعضی از داوران از تجربه خود استفاده می کنند اما باید یادشان باشد که تناسب اندام نیز خیلی مهم است. من هم به خیلی از آنها گفته ام که باید وزن خود را پایین بیاورند. 

,

مرادی درباره اشتباهات فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن بیان داشت: آن صحنه پنالتی ذوب آهن را خود فغانی هم قبول کرد که اشتباه بود. من که ناظر بازی بودم، بحث حمایت نداشتم. طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا حق اظهارنظر را نداشتم. باید قبول کنیم که فغانی جزو بهترین داوران آسیا است و فکر می کنم گاهی اقات دچار بدشانسی شده است. بعد از بازی در تبریز، این اتفاق برای او رخ داد و متاسفانه هجمه ها علیه او زیاد شد. 

,

وی اضافه کرد: احساسات تماشاگران و اعتراضات باشگاه پرسپولیس باعث این هجمه و محرومیت علیه او شد. وقتی یک داور بزرگ می شود، بیشتر دیده می شود و انتظار از او بیشتر است. شاید اگر یک داور دیگر بود، این هجمه به وجود نمی آمد. به هر حال داور بزرگ شدن، این مشکلات را هم دارد. بخش بزرگی از داوری شانس است. 

,

کارشناس داوری ایران درباره چیدمان داوری گفت: به عسگری که زحمات زیادی کشید، خسته نباشید می گویم. بحث اختلاف شخصی نبود و او به خاطر اختلاف سلیقه کنار رفت. درباره اینکه رئیس دپارتمان چطور انتخاب می شود، خیلی مهم نیست. به نظرم حتی اگر دبیرکل هم می خواهد انتخاب کند، نظر کمیته داوران را بخواهد که هماهنگ باشند. الان البته این هماهنگی میان اصفهانیان و عنایت هستیم. البته فعلا دپارتمان، داوران را انتخاب می کند.

,

وی درباره اینکه گفته می شود فغانی دچار غرور شده، خاطرنشان کرد: فغانی در خارج از کشور مشکلی ندارد اما اگر در داخل این روند ادامه پیدا کند، به مشکل می خورد. البته نباید فغانی را برای هر بازی خرج کنیم، بلکه برای بازیهای مهم باید از او استفاده شود. من به خود فغانی هم گفتم که نظرم این است بازیهای کمتری را در زمین باشی. 

,

مرادی افزود: متاسفانه الان داوران قداست را در زمین ندارند و جایگاه خود را ندارند. البته این موضوع یک بخش به خودشان برمی گردد و یک مساله هم به بازیکنان و مربیان. 

,

وی در واکنش به صحبتهای دادگان که گفته بود یک داور از فدراسیون دستور گرفته بازی را دربیاورد، تصریح کرد: من در جریان این موضوع نیستم و بهتر است مسئولان فدراسیون باید توضیح بدهند.

,

عضو سابق کمیته داوران درباره جایگاه خود گفت: من جایگاهی در داوری فوتبال کشور ندارم و دوست هم ندارم جایگاهی داشته باشم. 

,

وی در پایان درباره آینده داوری کشور گفت: با توجه به داوران جوانی که وارد عرصه مسابقات شدند و الیت هستند، آینده بسیار خوبی را برای داوری می بینم. البته باید قدر خودشان را بدانند و مربیان و بازیکنان نیز نباید این هجمه را روی آنها قرار دهند. 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه