اخبار داغ

امام جمعه خلیل آباد؛

گشایش اقتصادی و رفع مشکلات فسادی از وظایف مهم دولت است / ربا باید از سیستم نظام بانکی حذف شود

گشایش اقتصادی و رفع مشکلات فسادی از وظایف مهم دولت است / ربا باید از سیستم نظام بانکی حذف شود
امام جمعه خلیل آباد گفت: ارتقاء علمی کشور ، کار آمدی دستگاه های اداری ، فساد زدایی از آنها باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، به نقل از یار خراسانی ، حجت الاسلام علی ناهیدی ، امام جمعه شهرستان خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خلیل آباد با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اظهار داشت: کشور انگلیس بود که یک روزی سفارت خود را در این جمع کرد و اکنون نیز خود پیشنهاد راه اندازی سفارت را در این کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه با توجه به عواقب روشنی که از سفارت این کشور در ایران داریم ، بشدت دنبال دو نقش اساسی و عمده در ایران اسلامی هستند ، خاطر نشان کرد: ایجاد اختلاف بین دولتها و ملتها از علل بازگشایی سفارت انگلیس است که سوابق انگلیسی ها این را به روشنی نشان می دهد.

,

ناهیدی به نفوذ فرهنگی انگلیس در ابعاد و بخشهای مختلف را از دیگر عوامل بازگشایی سفارت عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری روی دو موضوع اتحاد و انسجام مردم و مراقبت از نفوذ فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی دشمن تاکید دارند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین مسئولین و مردم به شدت باید مراقب شیطنت های سفارت انگلیس در ایران اسلامی باشند.

,

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی در ایران اسلامی ، اذعان نمود: حرمت ربا در اسلام و سنت و مسلمین یک امر مسلم و قطعی است و در اسلام ربا از گناهان کبیره بر شمرده شده است.

,

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره ربا ، اذعان نمود: یک درهم ربا ، بزرگتر است نزد خدا از هفتاد عمل خلاف عفت با محارم خود در بیت الحرام.

,

حجت الاسلام ناهیدی به آثار مخرب ربا اشاره کرد و تاکید نمود: اگر ربا خواری در جامعه رواج پیدا کند ، مردم از کار و اشتغال باز می مانند و در واقع پول است که کار می کند و اگر این روند ادامه پیدا کند ، مردم به دنبال بیکاری خواهند بود.

,

وی خطاب به بانک ها بیان داشت: بانک ها باید بدانند که امروزه بانک ها ، باید بانک اسلامی باشد نه بانک زمان رژیم ستم شاهی و طاغوت؛ لذا باید خود را با اسلام تطبیق دهند و به هر شکل ، ربا را از سیستم بانکی خود رفع کنند.

,

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به هفته دولت گفت: دولت و رئیس جمهور وظایف فراوانی بر عهده دارد از جمله اهمیت همه جانبه مردم ، بهداشت مردم ، ارتقاء علمی کشور ، کار آمدی دستگاه های اداری ، فساد زدایی از آنها باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

,

وی گشایش اقتصادی و رفع مشکلات فسادی را از نکات فابل اهمیت وظایف دولت برشمرد و اذعان نمود: در اسلام پرداختن به امور اقتصادی مردم جزء واجبات حکومت اسلامی است.

,

حجت الاسلام علی ناهیدی همچنین تصریح کرد: اگر معاش مردم حل نشود و نتوانیم نان مردم را بدرستی بدهیم ایمان از مردم گرفته خواهد شد، بنابراین فقر زدایی و روان کردن مسائل اقتصادی در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

,

وی ارتقاء فرهنگ دینی مردم را از دیگر وظایف مهم دولت برشمرد و اظهار داشت: اگر ایمان مردم مستحکم شود آن وقت آسیب ناپذیری ، خستگی ناپذیری و ثبات قدم در برابر دشمن بوجود خواهد آمد ولی وقتی ایمان ضعیف شد همه این آفتها به دنبال آن خواهد آمد.

,

امام جمعه خلیل آباد در ادامه با بیان اینکه شایسته است که ملاک های کلی گزینش مدیران و کارگزاران از دیدگاه حضرت علی (ع) لحاظ شود، خاطر نشان کرد: ایمان، تقوا ، صلاحیت اخلاقی ، اصالت خانوادگی ، تواضع ، سعه صدر ، امانت داری ، حسن شهرت ، صداقت باید در مجموعه کارگزاران لحاظ شود و به لحاظ وظیفه سنگینی که مسئولین نظام دارند باید بیش از دیگران توجه شود.

,

انتهای پیام /ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه