اخبار داغ

امام جمعه درگز:

امنیت لازمه سعادت کشور است/ تفرقه مانع پیشرفت و گسترش اسلام در جهان می شود

امنیت لازمه سعادت کشور است/ تفرقه مانع پیشرفت و گسترش اسلام در جهان می شود
امام جمعه درگز گفت: امنیت از مهمترین و اساسی ترین نیازهای بشری است که بدون آن هیچ جامعه ای در اهداف خود به موفقیت نمی رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از درگزخبر، حجت الاسلام حسین ملکی امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته در خصوص اهمیت امنیت گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین نیازهای بشری نیاز به امنیت است که بدون آن هیچ جامعه ای از لحاظ فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی پیشرفت نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

وی در خصوص ایجاد امنیت پایدار به آیه 82 سوره انعام اشاره کرد و گفت: "آنان که ایمان آوردند، و ایمان خود را با شرک و ستم نیالودند، ایمنی تنها از آن آنهاست؛ و آنها هدایت یافتگانند"

,

وی افزود: امنیت یعنی توان مقابله با هر گونه تهدید و دارای دو بخش عینی و ذهنی می باشد؛ که لازمه امنیت اقتدار و لازمه اقتدار بصیرت و وحدت اسلامی می باشد.

,

امام جمعه درگز در خصوص آفتها و آسیبهای امنیت در جمع نمازگزاران گفت: اعتیاد، بی بندوباری، بی کاری، اقتصاد بیمار، درگیریهای سیاسی و سوء استفاده از بیت المال از نمونه آفتهای امنیت در جامعه محسوب می شود؛ که برای سعادت جامعه باید جلوی آنها گرفته شود.

,

حجت الاسلام حسین ملکی انگلستان را روباه پیر خطاب کرد و گفت: روباه مکار و پیر استعمار در طول تاریخ در میان مسلمانان تفرقه افکنی کرد تا مسلمانان با مسائل نژادی و مذهبی با هم درگیر باشند و به فکر پیشرفت، تعالی و گسترش اسلام نیافتند.

,

امام جمعه درگز در رابطه با قدرت انتخاب و اختیار انسان گفت: خداوند انسان را با قدرت انتخاب و اختیار خلق نمود تا انسان بتواند با این دو راه کمال خود را انتخاب کند؛ بنابراین انسان همواره با در اختیار داشتن این قدرت الهی همیشه سعی می کند در زندگی خود بهترین انتخابات و تصمیات را برگزیند.

,

وی درباره این انتخابات گفت: این انتخابات بر اساس اهمیت موضوع مهم و سرنوشت ساز هستند؛ به طور مثال در انتخاب بهترین نماینده مجلس و یا رییس جمهور، یک شهر یا کشور تحت تاثیر قرار می گیرد.

,

وی در تشریح صفت بهترین از نگاه امام رضا(ع) گفت: کسانی که از اعمال نیک الهی مانند صداقت، سخاوت، امانت داری و ... لذت می برند نمونه ای از افراد بهترین می باشند.

,

انتهای پیام/ج

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه