اخبار داغ

در گفت‌و‌گو با یک مامای نمونه مطرح شد:

بچه‌دار نشدن به خاطر بهم خوردن تناسب اندام اشتباه است/سرطان سینه را به جان نخرید

بچه‌دار نشدن به خاطر بهم خوردن تناسب اندام اشتباه است/سرطان سینه را به جان نخرید
یک ماما گفت: متاسفانه برخی از خانم‌ها به خصوص قشری که در نزد مردم چهره هستند صرفا به دلیل اینکه تناسب بدنشان بهم نریزد و زیبایی بدنشان حفظ شود بچه دار شدن را به تاخیر می‌اندازند که این یک اشتباه بزرگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر سیده اشرف حیدری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا، درباره نقش مشاوره در حین دوران بارداری گفت: در کتاب بهداشت خانواده بسیار به نقش مثبت مشاوره قبل از ازدواج و بارداری اشاره کرده‌ام که در کاهش استرس خانم‌ها بسیار کمک ‌کننده‌ است، برخی از بانوان از بچه دار شدن می‌ترسند که مشاوره می‌تواند به آنها کمک کند.

این ماما علت دیر بچه دار شدن برخی خانم‌ها را برای حفظ تناسب اندامشان دانست و اظهار کرد: متاسفانه برخی از خانم‌ها به خصوص قشری که در نزد مردم چهره هستند صرفاً به دلیل اینکه تناسب بدنشان بهم نریزد و زیبایی بدنشان حفظ شود بچه دار شدن را به تاخیر می‌اندازند که این یک اشتباه بزرگ است و ابتلا به سرطان سینه که یکی از دلایل آن دیر بچه دار شدن است نیز دور از ذهن نیست.

حیدری تصریح کرد: مشاوره فقط منحصر به کاهش استرس و چگونگی مواظبت از خود نیست بلکه بخش مهمی از مشاوره درباره تغذیه دوران قبل از بارداری و حین بارداری و بعد از زایمان است که در سه مورد در تکامل فرزند نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی تک فرزندی را اشتباه دانست و افزود: در بچه دار شدن و فرزند آوری توصیه ما این است که خانواده‌ها به یک فرزند بسنده نکنند اما امروزه بسیاری از زوج‌های جوان فقط به یک بچه اکتفا می‌کنند که مشکلات بسیاری را برای بچه از لحاظ روحی به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: از دیدگاه من بهتر است فاصله سنی بین فرزند اول و فرزند دوم ۳ سال باشد، برخی‌ها با فاصله زیاد یا خیلی کم بچه دیگری می‌آورند که این مشکلاتی را برای والدین و در مراتب سن بالا‌تر برای خود فرزندان از لحاظ فرهنگی به بار می‌آورد.

این ماما و پژوهشگر نمونه در توصیه‌ای به مصرف خودسرانه دارو توسط مادر باردار گفت: یک خانم باردار به هیچ وجه نباید خودسرانه دارو مصرف کند حتی یک داروی سرماخوردگی هم نباید بدون نظر پزشک باشد، حتی معتقدیم یک خانم موی سر خود را نباید در این دوران رنگ کند مواد شیمیایی در رنگ مو ممکن است تاثیر منفی در جنین ایجاد کند.

وی ادامه داد: یک خانم باردار باید نکات شخصی و بهداشت فردی را به خوبی رعایت کند تا مبتلا به عفونت دستگاه رحم و مثانه نشود، همچنین حمام قبل از خواب به بانوان باردار توصیه می‌شود؛ همچنین توصیه ما این است که در ۳ ماه اول بارداری نباید نزدیکی صورت بگیرد چون امکان سقط جنین وجود دارد.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , سینا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه