اخبار داغ

یک داروساز مطرح کرد:

اثربخشی داروهای ساخت داخل نشان از کیفیت بالا است/ تجهیزات داروسازی کشور نیازمند بازسازی

اثربخشی داروهای ساخت داخل نشان از کیفیت بالا است/ تجهیزات داروسازی کشور نیازمند بازسازی
یک داروساز گفت: داروهای ساخت داخل به شدت قابل دفاع است چون پاسخگوی نیاز بیماران ما است و تمامی بیماری‌ها را کنترل و رفع می‌کند که نشان از اثربخشی لازم این داروها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر عبدالمجید چراغعلی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی کارهای بسیاری در بخش صنعت داروسازی انجام شد و تولید دارو در کشور تبدیل به یکی از استراتژی‌های اصلی نظام سلامت شد که دولت و نظام سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام داد که باعث شد کارخانجات داروسازی پیشرفته‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: این صنعت در زمان جنگ کمک‌های بسیاری به کشور کرد و پس از جنگ هم به بازسازی این بخش پرداخته شد تا جایی که ۶۰ درصد ارزش دارویی کشور که در بازار به فروش می‌رسد تولید داخل است و نزدیک ۴۰ درصد آن واردات است، خصوصاً در شش سال اخیر صنایع داروسازی با تکنولوژی بالا در کشور ایجاد شد که موجب شد داروهای بیوتکنولوژی که نظام سلامت ما به آن نیاز دارد تولید شود و در دسترس بیماران قرار گیرد.

تجهیزات داروسازی کشور نیاز به بازسازی دارند
این داروساز با اشاره به فرسودگی برخی تجهیزات کارخانجات داروسازی کشور گفت: پس از سه دهه فعالیت، کارخانجات داروسازی نیاز به بازسازی و لوازم به روز دارند، که بسیاری از این کارخانجات به دلیل ماهیت دولتی و واگذاری به بخش نیمه دولتی مثل تامین اجتماعی و بانک‌ها منابع مالی کافی برای بازسازی خط تولید را ندارند؛ این موضوع خطری است که در آینده نزدیک این کارخانجات را تهدید می‌کند.

بیش از ۳۵ درصد صنایع دارویی کشور متعلق به سازمان تامین اجتماعی است
وی ادامه داد: بیش از ۳۵ درصد صنایع دارویی کشور متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، همچنین بانک ملی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دارای هلدینگ هستند که باید منابع مالی‌شان را در اختیار شرکت‌های داروسازی بگذارند تا بتوانند به بازسازی خود بپردازند.

اثربخشی داروهای ساخت داخل نشان از کیفیت بالای این داروها است
چراغعلی در پاسخ به این سوال که کیفیت داروهای فعلی در سطح بازار با نمونه‌های خارجی آن برابری می‌کند یا نه، گفت: وزارت بهداشت اصرار و تاکید دارد که تمامی داروهایی که در داخل کشور تولید و وارد بازار عرضه می‌شود استاندارهای لازم را داشته باشد؛ در واقع داشتن استاندار حداقل بودن یک دارو است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) ادامه داد: اینکه بگوییم تمام داروهای داخلی کیفیت بالایی دارند یا تمام داروهای خارجی خوب هستند حرف درستی نیست؛ داروهایی با کیفیت بالا در بسیار از کارخانجات داروسازی تولید می‌شود، همینطور برخی داروها هم در داخل تولید می‌شود که کیفیت بالایی ندارند؛ در مقابل داروهای خارجی هم به همین شکل هستند نمی‌توان گفت تمامی داروهای خارجی از کیفیت عالی برخوردارند.

وی افزود: درباره نباید درباره کیفیت داروها به طورکلی صحبت کنیم، باید ببنیم یک داروهای خاص در مقابل نمونه دیگر خود اثربخشی لازم را برای افراد دارد یا نه؛ اما باید بگویم که از داروهای ساخت داخل به شدت قابل دفاع است چون پاسخگوی نیاز بیماران ما است و تمامی بیماری‌ها را کنترل و رفع می‌کند که نشان از اثربخشی لازم این داروها است.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , سینا,
,
,
,
, تجهیزات داروسازی کشور نیاز به بازسازی دارند,
,
,
, بیش از ۳۵ درصد صنایع دارویی کشور متعلق به سازمان تامین اجتماعی است,
,
,
, اثربخشی داروهای ساخت داخل نشان از کیفیت بالای این داروها است,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه