اخبار داغ

زیر بازارچه کتاب/ هفته اول شهریور

چه کتاب‌هایی بازار را قبضه کرده‌اند؟

چه کتاب‌هایی بازار را قبضه کرده‌اند؟
رسانه ملی تاثیرات خود را باز هم به رخ کشید و با اعلام دو کتاب در برنامه تلویزیونی و طنز خندوانه بازار کتاب به این دو کتاب نگاهی دیگر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس باز هم تبلیغ یک کتاب از رسانه تحولات عظیمی در آمار فروش هفتگی کتابفروشی‌های سراسر کشور رقم زد، تمام محاسبات کتابفروشان روی دو کتاب محوریت داشت و آن آثار همان‌هایی بودند که در برنامه خندوانه به مسابقه گذاشته شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

,

, ,

 

,

«جام جهانی در جوادیه» و «یک عاشقانه آرام» به ترتیب از سوی قدیانی و روزبهان روانه بازار کتاب شده‌اند. این کتاب‌ها در برنامه خندوانه سوم شهریور از سوی رامبد جوان به عنوان محور مسابقه کتابخوانی معرفی شد.

,

ماجرا از این قرار است که برنامه خندوانه سعی دارد با معرفی کتاب از زبان مهمانان و مجری برنامه، مخاطبان خود را به کتابخوانی علاقه‌مند کند.

,

رامبد جوان  پیش از این نیز کتاب‌های «دکتر بازی»، «چوپان معاصر»، «فرهنگ گفته‌های طنزآمیز» و «مدیر مدرسه» را معرفی کرده بود.

,

«جام جهانی جوادیه» نوشته «داوود امیریان» برای گروه سنی نوجوانان است. گروهی از بچه‌های محل که فوتبال سرگرمی آنهاست، مسابقاتی با نام جام دوستی را بین محله‌های شهرشان برگزار می‌کنند و داستان به روایت این مسابقات به زبان طنز می‌پردازد.

,

,

, ,

 

,

«یک عاشقانه آرام» نوشته نادر ابراهیمی، دیگر کتابی است که در برنامه خندوانه معرفی شد. این کتاب خوش‌خوان و دوست‌داشتنی، تجربه جدیدی از زندگی پیش روی ما قرار می‌دهد و به واسطه گفت‌وگوهای جذاب که بین شخصیت‌های اصلی (گیله مرد و عسل) صورت گرفته ما را به تفکر وا می‌دارد. ابراهیمی با آن قلم زیبایش، تأکید می‌کند که نگذاریم عشق به خاطره و عادت تبدیل شود.( اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید)

, اینجا ,

همانطور که بالاتر ذکر شد کتاب «یک عاشقانه آرام» اثر نادر ابراهیمی در هفته اول شهریور 94 توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب در این هفته را به خود اختصاص دهد. «آن 23 نفر» خاطرات احمد یوسف‌زاده از از زندان‌های عراق نیز دیگر کتابی است که در جمع پرفروش‌ها بود و در جایگاه دوم قرار گرفت.

,

«جام جهانی در جوادیه» نیز دیگر کتابی است که در این هفته در جمع پرفروش‌ها قرار گرفت و سوم شد.

,
ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول یک عاشقانه آرام
پرفروش دوم آن 23 نفر
پرفروش سوم جام جهانی در جوادیه
, ردیف عنوان کتاب پرفروش اول یک عاشقانه آرام پرفروش دوم آن 23 نفر پرفروش سوم جام جهانی در جوادیه , ردیف عنوان کتاب , ردیف, ردیف, عنوان کتاب, عنوان کتاب, پرفروش اول یک عاشقانه آرام , پرفروش اول, یک عاشقانه آرام, پرفروش دوم آن 23 نفر , پرفروش دوم, آن 23 نفر, پرفروش سوم جام جهانی در جوادیه , پرفروش سوم, جام جهانی در جوادیه,

,

, ,

مرداد ماه بود که همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع)، کتاب مجموعه شعرهای سروده شده شاعران برای غواصان شهید به نام «175 اقیانوس» با حضور گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و علی محمد مودب مدیر انتشارات شهرستان ادب و حیدر حیدری جانباز عملیات کربلای 4 در فرهنگ‌سرای مهر رونمایی شد، اما دو هفته پس از رونمایی از آن، این اثر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

,

کتاب مجموعه شعر «175 اقیانوس» توسط میلاد عرفان‌پور گردآوری و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، موسسه فرهنگی شهرستان ادب و انتشارات صریر منتشر شده است.

,

این کتاب شامل شعرهای 60 شاعر کشور درباره شهدای غواص است و در این کتاب، شعر افرادی نظیر: علیرضا قزوه، سعید حدادیان، حامد عسکری، نفیسه سادات موسوی و جمعی دیگر از شاعران شناخته شده و جوان و گمنام آمده است.

,

در بخشی از این کتاب آمده است: «انتشار خبر تفحص 270 شهید از جمله 175 شهید غواص، آغاز سال 1394 را با حماسه و شوری عاشورایی پیوند زد تا بار دیگر پرچم مظلومیت و غیرت مردان این سرزمین در جهان برافراشته شود و عطری از یوسف‌های خمینی(ره) به مادران و پدران چشم انتظار برسد. از ابتدای انتشار این خبر خوش تا تشییع تاریخی این شهدا و پس از آن، در کنار فعالیت‌های سایر هنرمندان، موج گسترده‌ای از شاعران به سرودن درباره این شهدا به خصوص 175 شهید غواص که در عملیات کربلای چهار، اسیر و با دست بسته «زنده به نور» شده بودند پرداختند.»

,

نادر ابراهیمی نویسنده پرفروش اول این هفته، داوود امیریان به لطف یک کتاب دیگرش یعنی کتاب «مترسک مزرعه آتشین» توانست از احمد یوسف‌زاده پیشی بگیرد و یوسف‌زاده نویسنده کتاب «آن 23 نفر» در جایگاه سوم قرار گرفت.

,
ردیف  نام نویسنده
نویسنده اول نادر ابراهیمی
نویسنده دوم داوود امیریان
نویسنده سوم احمد یوسف‌زاده
, ردیف  نام نویسنده نویسنده اول نادر ابراهیمی نویسنده دوم داوود امیریان نویسنده سوم احمد یوسف‌زاده , ردیف  نام نویسنده , ردیف, ردیف,  نام نویسنده,  نام نویسنده, نویسنده اول نادر ابراهیمی , نویسنده اول, نادر ابراهیمی, نویسنده دوم داوود امیریان , نویسنده دوم, داوود امیریان, نویسنده سوم احمد یوسف‌زاده , نویسنده سوم, احمد یوسف‌زاده,

در کنار کتاب «175 اقیانوس»، کتاب دیگری با عنوان «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» به میان پر اقبال‌ترین آثار آمد؛ کتاب «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند»، روایت داستانی 72 غواص لشکر «انصارالحسین(ع)» استان همدان است که در روز چهارم دی ماه 1365 در منطقه عملیاتی «کربلا4» حماسه آفریدند. این روایت براساس خاطرات بازماندگان حادثه و شاهدان عینی در قالب داستان به همت حمید حسام در سال 1378 از سوی انتشارات «صریر» به چاپ رسیده است.

,

استقبال از کتاب‌های خندوانه‌ای در حالتی صورت گرفته که چند وقتی است که کتابفروشان از بی‌رونق بودن بازار کتاب گلایه دارند و هیچ‌کس در این بین فکری برای آنها نمی‌کنند و این استقبال می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت دوباره مخاطبان به کتاب باشد تا در این بین قشر شریف کتابفروش که برای تهیه این گزارش محل رجوع هستند نیز وضعیت بهتری پیدا کنند.

,

با توجه به اقبال سراسری به کتاب‌های معرفی شده در برنامه «خندوانه» تغییرات قابل توجهی در ترکیب ناشران ایجاد شد. انتشارات سوره مهر در این هفته نیز توانست در جایگاه اول قرار گیرد. انتشارات روزبهان بعد از این ناشر در جایگاه دوم قرار گرفت و انتشارات موسسه جهادی(صهبا) نیز با اختلاف اندکی از ناشر دوم در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین انتشارات قدیانی با احتلاف نه چندان زیاد در جمع ناشران پرفروش قرار نگرفت.

,
ردیف نام ناشر
ناشر اول سوره مهر
ناشر دوم روزبهان
ناشر سوم موسسه جهادی(صهبا)
, ردیف نام ناشر ناشر اول سوره مهر ناشر دوم روزبهان ناشر سوم موسسه جهادی(صهبا) , ردیف نام ناشر , ردیف, ردیف, نام ناشر, نام ناشر, ناشر اول سوره مهر , ناشر اول, سوره مهر, ناشر دوم روزبهان , ناشر دوم, روزبهان, ناشر سوم موسسه جهادی(صهبا) , ناشر سوم, موسسه جهادی(صهبا),

جهت دریافت جدول کامل پرفروش‌های هفته اول شهریور 94 اینجا کلیک کنید.

, , ,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه