اخبار داغ

مسئولان در راستای ترویج سبک‌زندگی اسلامی نقش تأثیرگذاری ندارند

مسئولان در راستای ترویج سبک‌زندگی اسلامی نقش تأثیرگذاری ندارند
مشاور شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: باید بودجه‌های فرهنگی را در مسیر سبک زندگی اسلامی و طبق فرمایشات رهبری قرار دهند که متأسفانه آمار بالایی از نقش و تأثیرگذاری مسئولان فرهنگی کشور در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فرزانه میرزا اسکندری مشاور شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به لزوم آموزش سبک زندگی اسلامی پیش از ازدواج به زوجین بیان کرد: یکی از مقدمه‌های مهم جامعه اسلامی سبک زندگی اسلامی است و غرب در برنامه‌های خود و رسانه‌های گوناگون قصد دارد این سبک زندگی را به سبک زندگی غربی تبدیل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: از راه‌های مقابله با سبک زندگی غربی، شناختن آسیب‌های زندگی غربی و تبیین مضرات و آفات آن برای عموم مردم است؛ بسیاری از مردم به جهت نادانی و جهالت گمان می‌کنند که در غرب سبک زندگی بسیار عالی است.

,

میرزا اسکندری ادامه داد: اما افرادی که در غرب حضور داشته‌اند می‌دانند که در غرب خانواده‌ها متلاشی شده‌اند و احترام فرزندان و والدین و بالعکس و یا روابط صمیمانه به طور واقعی از بین رفته است و به جهت این که آنان مسائل مادی و دنیایی را جدی گرفته و از پرداختن به مسائل آخرت غافل شده اند.

,

مشاور شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برخی از دور با توهم زندگی غربی را بهشت تصور می‌کنند در حالی که در غرب آمار طلاق به ۴۰ تا ۵۰ درصد می رسد و این نشان می‌دهد که غرب در امور معنوی و اخلاقی بسیار عقب هستند و آثار آن به صورت افسردگی و استفاده از داروهای روان گردان ظهور و بروز یافته است.

,

وی یادآور شد: باید بودجه‌های فرهنگی را در مسیر سبک زندگی اسلامی و طبق فرمایشات رهبری قرار دهند و متأسفانه آمار بالایی از نقش و تأثیرگذاری مسئولان فرهنگی کشور در راستای ترویج  سبک زندگی اسلامی وجود ندارد.

,

میرزا اسکندری گفت:  برگزاری کلاس‌های آموزش‌ رایگان و اجباری برای خانواده‌ها قبل از ازدواج و تبیین سبک زندگی اسلامی و وجود مشاوران خانواده با دیدگاه اسلامی دینی برای ارائه مشاوره رایگان به خانواده‌ها از دیگر راهکارهای ترویج فرهنگ اسلامی و جلوگیری از معضلاتی چون طلاق توافقی است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه