اخبار داغ

ثبت‌نام 48هزار دانش‌آموز افغانی غیرمجاز

ثبت‌نام 48هزار دانش‌آموز افغانی غیرمجاز
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، گفت: ۴۸ هزار کودک افغانستانی غیر مجاز برای ورود به مدارس کشورمان ثبت‌نام کرده‌اند و در حال بررسی هویت، بهداشت فردی و تعیین سطح آموزشی آنها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا خلیل‌الله بابالو قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، با تأکید بر اینکه مشکل ثبت نام اتباع افغانستانی غیر مجاز در مدارس مرتفع شده است، اظهار داشت: مدتی پیش بخشنامه ثبت‌نام اتباع غیر مجاز صادر و به مدارس ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به مراحلی که امکان تحصیل اتباع غیر مجاز در مدرسه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: هویت‌یابی، بهداشت فردی و تعیین سطح آموزشی، سه مرحله‌ای است که برای ثبت‌نام اتباع مد نظر قرار می‌گیرد.

,

بابالو با اشاره به برگزاری جلساتی با کمیته اتباع وزارت کشور در خصوص این دسته از دانش‌آموزان، تصریح کرد: در این جلسات مقرر شد تا دفاتر کفالت وزارت کشور مسئول هویت‌یابی، مراکز درمانی مسئول بررسی بهداشت فردی و واکسیناسیون اتباع غیر مجاز و وزارت آموزش و پرورش مسئول تعیین سطح آموزشی این افراد باشد.

,

به گزارش فارس ، وی با بیان اینکه در مهلت یک هفته‌ای که برای هویت‌یابی این افراد داده شده بود 48 هزار نفر ثبت‌نام کردند گفت: در مرحله بعدی تاکنون حدود 45 هزار نفر یعنی حدود 88.3 درصد از مجموع 48 هزار نفر برای دریافت معرفی‌نامه به مراکز بهداشتی و آموزشی مراجعه کرده‌اند.

,

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش به شیوه ثبت‌نام اتباع غیر مجاز در مدارس اشاره و گفت: آنهایی که دبستانی هستند در مدارس ابتدایی ثبت‌نام موقت می‌شوند تا گواهی بهداشتی خود را از مراکز درمانی به مدرسه ارائه دهند.

,

وی افزود: آنهایی که در مقطع دبیرستان باید تحصیل کنند، ابتدا به ادارات مناطق آموزش و پرورش مراجعه و در امتحانات جبرانی شهریور ماه با سایر دانش‌آموزان شرکت می‌کنند تا تعیین سطح آموزشی آنها انجام شود و مشخص باشد در چه پایه‌ای باید تحصیل کنند.

,

بابالو در خصوص هزینه‌های ثبت‌نام اتباع در مدارس کشور، اظهار داشت: هزینه‌های ثبت‌نام اتباع به لحاظ انسانی و اقتصادی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی بین 120 تا 300 هزار تومان، برای دانش‌آموزان متوسطه اول (راهنمایی) بین 144 تا 336 هزار تومان و برای دانش‌آموزان متوسطه دوم (دبیرستان) بین 180 تا 360 هزار تومان هزینه دریافت خواهد شد.

,

وی افزود: دریافت این هزینه‌های ثبت نام مربوط به تصمیمات شورای آموزش و پرورش هر استان است.

,

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل در خصوص مهلت ثبت‌نام این افراد در مدارس، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی اتباع غیر مجاز باید پیش از ورود به مدارس واکسیناسیون شوند، تا 15 مهر مجوز ثبت‌نام برای این افراد تعیین شده است.

,

مجوز ثبت نام کودکان اتباع غیر مجاز  افغانستانی در مدارس کشورمان صادر شده است و با انجام پروسه‌های تخصصی، این دانش‌آموزان در مدارس ثبت نام و پذیرفته می‌شوند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه