اخبار داغ

تاسف‌ جهانگیری از غارت آثار تاریخی ایران

تاسف‌ جهانگیری از غارت آثار تاریخی ایران
معاون اول رئیس جمهور گفت: از آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان می‌فهمیم که روح ایرانیان مسلمان ، روح آزادگی و عدالت اسلامی با حکمت و میراث تمدنی خود در هم آمیخته و آورده جدیدی برای ایران، اسلام و جهان به ارمغان داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اسحاق جهانگیری در مراسم آیین گشایش موزه پیش از تاریخ و بازگشایی موزه دوران اسلامی با بیان اینکه گسترش موزه‌ها از ضرورت‌های اصلی کشور است اظهار کرد: موزه فقط مرکزی برای حفظ و نشان دادن اشیاءنیست، بلکه مرکزی است‌که حیات فرهنگی در آن جریان دارد و از گذشته با ما سخن می‌گوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایسنا وی خاطر نشان کرد:‌ هر ملتی که از گذشته خود شناخت دقیق داشته باشد می‌تواند حال خود را به خوبی بشناسد و برای آینده‌ای اسرافراز برنامه ریزی کند.

,

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کشورها باید به صورت جدی به میراث فرهنگی خود توجه کنند و تنها به میراث فرهنگی به عنوان اشیاء مرده و بیجان نگاه نکنند تصریح کرد: میراث فرهنگی بخشی از فرهنگ هر کشور است که امروز ملت ایران را به دور هم جمع می‌کند و متاسفانه گاهی تاسف می‌خوریم که غارت‌های بزرگی در آثار تاریخی ایرانی شکل گرفته است و به خوبی از فرهنگ ایران و آثار آن حراست نشده است.

,

جهانگیری با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید توفیقات خوبی در بازگرداندن بخشی از آثار تاریخی ایران به کشور داشته‌ایم گفت: وظیفه‌ی جدی ما این است که از میراث فرهنگی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم با اتفاقات منفی تبدیل به فاجعه‌ی بزرگ شود. چرا که متاسفانه در برخی از کشورهای اطراف ما در سالهای اخیر شاهد فاجعه‌های بزرگی هستیم که داعش با اقدامات خود آثار تاریخی کشورهایی چون سوریه و افغانستان را نابود کرده‌ که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

,

وی با اشاره به اینکه امروز موزه دوران اسلامی بازگشایی و موزه پیش از تاریخ افتتاح می‌شود خاطر نشان کرد: دوران اسلامی ما دوران فرهنگ و تمدن و گفت و گوی زنده و داد و ستد به سود اسلام و ایران بوده است و امروز به دنیا اعلام می‌کنیم که گذشته پرافتخاری داریم و ما ملت متمدنی هستیم که نقشی بزرگ در تمدن جهانی ایفا کرده‌ایم اما نمی‌خواهیم در گذشته بمانیم بلکه می‌خواهیم با تکیه بر گذشته آینده خوبی برای ملت ایران و دنیا ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه