اخبار داغ

عضو شورای عالی نظام پرستاری خبر داد؛

اجرایی شدن تعرفه های پرستاری در راستای کاهش قیمت ارائه خدمات پزشکی است

اجرایی شدن تعرفه های پرستاری در راستای کاهش قیمت ارائه خدمات پزشکی است
شورای عالی نظام پرستاری در خصوص اجرایی شدن تعرفه های پرستاری گفت: اجرای این امر موجب کاهش قیمت ها درارائه خدمات پزشکی خواهد شد، که این مسئله هم به نفع جیب بیمار و سازمان بیمه گر و مراکز ارائه کننده این خدمات می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناسعید لک عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت وگو با خبرنگار سپیدپوش دررابطه با عدم اجرایی شدن تعرفه های خدمات پرستاری گفت: با وجود آنکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب تیر ماه سال۸۶ با اکثریت قاطع آراء مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است چنین به نظر می آمد که بعد ازگذشت  ۶ماه از تصویب آن به مرحله اجرایی می رسد، ولی متاسفانه  علی رغم آنچه که درنظام پرستاری پیش بینی می شد در طی این ۸ ساله، اختلافات در وزرای مختلف، مانع اجرا یی شدن این تعرفه ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خبرنگار سپیدپوش ,

وی با توجه به اینکه با پیگیرهایی که در خدمات پرستاری درمدت این دوسال، در دولت جدید انجام گرفته است تصریح کرد: با رایزنی های که انجام شده است نظام پرستاری موفق شد بسته های تعرفه های خدمات پرستاری را از وزرات کشور به شورای عالی بیمه سوق دهد تا اینکه با فوریت به این مسئله رسیدگی شود.

,

لک با اشاره به تاییدیه بسته های تعرفه خدماتی که توسط  سازمان نظام پرستاری به صورت کارشناسی روی آن کار شده است گفت: در این مرحله باید توسط شورای عالی بیمه به تصویب برسد تا در مرحله بعدی به هیت دولت ابلاغ شود که خوشبختانه در این زمینه مشکلی نیست.

,

وی در ادامه افزود: انتظار ما این است وزرات رفاه و شورای عالی باید دید ویژه ای به تعرفه های خدمات پرستاران داشته باشد زیرا از هر زاویه که مورد بررسی قرار گیرد اجرای تعرفه های خدمات پرستاری هم به نفع مردم ، و هم سازمان بیمه ها و هم به نفع ارائه دهنده خدمات است.

,

وی خدماتی که هم توسط متخصصین پزشک وهم پرستار می شود را مثال زده و گفت: در ECG یا نوار قلب وقتی که برای تعرفه آن مهر پزشک بخورد، موجب می شود با هزینه گزافی برای بیمار تمام شود ولی اگر همان خدمات را پرستار انجام دهد، هزینه ها نصف می شود که این مسئله به نفع جیب بیماراست و بیمه هم در این زمینه کمتر هزینه می کند و هزینه آن به حساب پرستار محاسبه می شود.

,

عضو شورای عالی نظام پرستاری در پایان متذکر شد: اگر خدمات تعرفه پرستاری در کشور خوب اجرا شود می تواند یک برند و الگو درجامعه پرستاری دنیا شناخته شود.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه