اخبار داغ

ستارگان معنوی و مفاخر فیروزکوه تکریم شدند

ستارگان معنوی و مفاخر فیروزکوه تکریم شدند
همایشی برای گرامیداشت و تکریم از ستارگان و مفاخر شهرستان فیروزکوه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیمه نیوز این همایش برای گرامیداشت،تکریم و تجلیل از ستارگان و مفاخر علمی,معنوی و مذهبی شهرستان فیروزکوه برگزار شده است.
در این همایش که در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه برگزار شد، آیت‌الله تقی ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام ابراهیمی مسئول امور مساجد شرق استان تهران، حجت‌الاسلام یاسینی امام‌جمعه خاور شهر، حجت‌الاسلام اسماعیلی امام‌جمعه فیروزکوه، نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه، اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولین و کارمندان ادارات شهرستان، شوراها و دهیاران روستاهای شهرستان، خادمین مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان شهرستان و طلاب حوزه علمیه دارالسیاده وشتان حضور داشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عطاالله اسفندیار مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه در ابتدای این همایش ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت دهه کرامت، هفته دولت را به همه مسئولین خدمتگزار نظام تبریک گفت و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم به پیام رحمتش حضرت محمد (ص) تأکید می‌کند که همواره نام حضرت ابراهیم خلیل‌الله را یادآوری کند که این موضوع به جنبه‌های مختلفی از آثار و برکات یاد پیامبران گذشته توسط پیامبر خاتم(ص) اشاره می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , دیمه نیوز,
,
,

وی برگزاری این مجلس و محفل را برگرفته از این آیات الهی دانست و تصریح کرد: سعادت واقعی انسان‌ها و شرط پویایی جوامع بشری در سایه شناخت و حرکت در سیره انبیا و اولیای الهی نهفته است.
وی عنوان کرد: شهرستان فیروزکوه با داشتن ۲۵۰ مکان مذهبی، بیش‌ترین تعداد مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و وسیع‌ترین موقوفات را در سطح استان تهران در خود جای‌داده است که نگه‌داری و رسیدگی از این مکان‌های مذهبی و موقوفات به‌ویژه در ماه‌های سرد سال سختی‌ها و مشکلات خاص خود را برای خادمان و حافظان این اماکن به همراه دارد.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه اشاره کرد: این همایش معنوی برای نخستین بار در سطح شهرستان فیروزکوه و با همکاری امام‌جمعه و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برای تجلیل، تکریم و بزرگداشت ستارگان و مفاخر شهرستان فیروزکوه که شامل بقاع متبرکه و معنوی، امامزاده‌ها، سادات، مفاخر علمی و مشاهیر ادبی می‌شوند برگزارشده است.
در ادامه همایش آیت‌الله تقوی ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و فرماندار شهرستان فیروزکوه در صحبت‌های خود ضمن تأکید بر حفظ جایگاه و هویت والای ستارگان معنوی شهرستان به اهمیت بازسازی و نگهداری بقاع متبرکه اشاره کردند.

,
,
,
,

 

,

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عبدالله اسماعیلی امام جمعه شهرستان فیروزکوه در این همایش گفت: سنت و سیره انبیا و اولیای خدا به عنوان کامل ترین آموزه های تربیتی و اساسی ترین مولفه در فرهنگ اسلامی و قرآنی است.

,

اسماعیلی افزود: بدون شک وضعیت فعلی هر جامعه از نظر سیاسی، اقتصادی،اجتماعی با گذشته و آینده فرهنگی  آن جامعه ارتباط کامل و تنگاتنگ دارد.
در پایان همایش از برخی از خادمان مساجد و امامزاده ها و چهار تن از مفاخر شهرستان تجلیل به عمل آمد.

,
,

IMG_1148 IMG_1152

, IMG_1148, IMG_1148, IMG_1152, IMG_1152,

انتهای پیام/ج

,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه