اخبار داغ

در گفت و گو با هنرمند قلمزنی مطرح شد؛

حال همه هنرها خوب نیست/ یک قرص نمی توانم بخرم چون توان مالی ندارم!

حال همه هنرها خوب نیست/ یک قرص نمی توانم بخرم چون توان مالی ندارم!
هنرمند برجسته قلمزنی گفت: یک قرص نمی توانم بخرم چون توان مالی ندارم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا استاد علی ظریفی در گفت و گو با هنرما افزود: از دولت انتظاری ندارم. یک زیرزمین تقدیر نامه و مقام درجه هنری و دکتری دارم همه آنها را به شما ده شاهی می دهم، فایده ای ندارد. من الان یک قرص آسپرین را نمی توانم بخرم چون توان مالی آن را ندارم. همه را بیمه کردند به جزما.
وی ادامه داد: در تمام موزه های خارجی و بازارهای صنایع دستی ایران آثار من وجود دارد.
ظریفی با بیان اینکه هنرمندان وابسته به هیچ خط سیاسی نیستند، خاطر نشان کرد: هر دولتی که بر سر کار می آید تصور می کند ما به خط خاصی وابسته هستیم ولی هنرمندان به هیچ کدام از آنها کاری ندارند.
این استاد چیره دست قلمزنی گفت: تنها کسی که زبان مرا می فهمد، فلزات است. اما من انسان زبان این فلزات را نمی فهمم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هنرما,
,
,
,

 وی در پاسخ به این سوال که حال هنر قلمزنی چطور است، بیان کرد:
چرا می گویید هنر قلمزنی؟!. حال همه هنرها خوب نیست. در کتب هنری بسیاری درباره هنر سخن گفته اند. هنگامی که یک هنرمند اثری را خلق می کند هنری را کشف کرده است. هنرمند اگر راه را اشتباه برود فایده ای نخواهد داشت، اما اگر هنرش را دنبال کند، هنر برایش پولساز می شود و اینجاست که هنرمند شاگرد خدا می شود. خدا شاگردانش را دوست دارد و شاگردان هم باید خدا را دوست داشته باشند و از او اطاعت کنند. حضرت امام سجاد علیه السلام می فرمایند: خدایا تویی که آفریدی بدون ابزار و زیبا. پس وقتی خداوند هنرمند را برای شاگردی انتخاب کرد باید شاگرد خوبی باشد.
وی اذعان داشت: هنرمند کسی است که باید از همه هنرها اطلاع داشته باشد ولی یکی از رشته های هنری را دنبال کند و به سرانجام برساند. هنرمند وقتی شی را آفرید خودش می داند که چه کرده است است.
گفتنی است: استاد ظریفی بیش از 70 سال است که هنر قلمزنی را دنبال کرده است و اثر بی بدیل دختران تاک و از کودکی تاپیری از او در یادها ماندگار است.

,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه