اخبار داغ

غربت موزه شهید باهنر در هفته دولت بیشتر احساس می شود

غربت موزه شهید باهنر در هفته دولت بیشتر احساس می شود
در روزهایی که در هفته دولت به سر می بریم غربت و تنهایی موزه شهید باهنر بیشتر از همیشه به چشم می خورد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ من کرمانی هستم  و از همشهریان شهید محمد جواد باهنر نخست وزیر ایران در سال۱۳۶۰ ؛ خوشحالم که یک کرمانی به همراه سایر مردان روزهای مردانگی جزء دولتمردانی بوده است که سهم بسزایی در تشکیل دولتی عدالتخواه و مردمی داشته است. اما متاسفم که من و بسیاری از سایر همشهریانم نمی دانیم که در شهرمان موزه شهید باهنر در خیابان شهید باهنر کرمان وجود دارد ، هم اکنون که در هفته دولت به سر می بریم آیا جا نداشت که مسئولین شهرمان به شناساندن این موزه که یادگار زندگانی این شهید بزرگوار است به مردم توجه بیشتری می کردند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,

قابل توجه است که هفته دولت هر ساله از ۲ شهریورماه آغاز و تا ۷ شهریورماه سالروز شهادت محمد على رجایى رئِیس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت ایران در سال ۱۳۶۰ ادامه دارد ، شهیدانی که تشکیل دهندگان نخستین دولت ایران پس از جمهوری اسلامی ایران بودند .

,

در این هفته از دولتمردان که هدفشان اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام است تقدیر و تشکر می شود ، ولی در این میان غربت موزه شهید باهنر جای بسی سوال دارد ، موزه ای که در یک ساختمان قدیمی در کرمان خیابان شهید باهنر، خیابان شهید ایرانمنش، جنب هیئت عزاداری تکیه محله شهر قرار دارد ؛ این ساختمان که منزل شهید حجت الاسلام دکتر محمد جواد باهنر است در دوره قاجار و در تاریخ  ۷ اسفند ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۱۴۹۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

آیا لازم نبود که دولتمردان ما در کنار این همه افتتاح و قیچی خوردن های پروژه هایی که بعضا هم چندین بار افتتاح می شوند به شناساندن ویژگی ها و شخصیت های رفتاری شهید باهنر به مردم استان کرمان می پرداختند و جلوی غربت این موزه را در هفته دولت می گرفتند .

,

عکس های موزه شهید باهنر در کرمان

,

 

,

موزه شهید باهنر۲

, موزه شهید باهنر۲, موزه شهید باهنر۲,

موزه شهید باهنر۱

, موزه شهید باهنر۱, موزه شهید باهنر۱,

موزه شهید باهنر ۳

, موزه شهید باهنر ۳, موزه شهید باهنر ۳,

موزه شهید باهنر۴

, موزه شهید باهنر۴, موزه شهید باهنر۴,

موزه شهید باهنر ۶

, موزه شهید باهنر ۶, موزه شهید باهنر ۶,

موزه شهید باهنر ۷

, موزه شهید باهنر ۷, موزه شهید باهنر ۷,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه