اخبار داغ

مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو؛

نظارت بر عطاری ها نیازمند تدوین شاخص است/لزوم ایجاد دواکده برای ارائه داروهای سنتی

نظارت بر عطاری ها نیازمند تدوین شاخص است/لزوم ایجاد دواکده برای ارائه داروهای سنتی
مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و داروگفت: ورود وزارت بهداشت در نظارت بر عطاری ها نیاز به شاخص مشخص دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از بصیر سبزوار،امیرحسین جمشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم نظارت بر عطاری ها، اظهار داشت: عطاری ها جز واحد های صنفی بوده و نظارت بر انها در حیطه وظایف اتاق اصناف می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, بصیر سبزوار,

 

,

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در صدد است تا سازو کار نظارت بر این واحد ها را تدوین کند تصریح کرد: در صورتی که از ابتدا و هنگام صدور مجوز شاخص هایی را برای اعطا آن در نظر بگیریم بسیار راحت تر می توان مشکلات موجود را مرتفع کنیم.

,

 

,

مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و داروبا اشاره به اینکه بسیاری از مردم مایحتاج خود را از این عطاری ها تامین می کنند تاکید کرد: باید به سمتی پیش برویم تا فضای عطاری ها به سمت علمی شدن حرکت کرده وبتوان با اطمینان از این مراکز خرید کرد.

,

 

,

جمشیدی با بیا ن اینکه استفاده از طب سنتی در بسیاری از موارد می تواند جایگزین داروهای مدرن شود تاکید کرد: باید شاخص هایی در جهت فضای عطاری ها و مجوزهایی در مورد اقلام دارویی موجود برای فروش تدوین شود.

,

 

,

وی ادامه داد برای نظارت بر عطاری ها و مراکز فروش داروهای سنتی می توان از معاونت غذا ودارو وزارت بهداشت به مسئله ورود کنیم و تصریح کرد: در حال حاضر این معاونت ها در استان ها مشغول به فعالیت می باشند.

,

 

,

مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میتوان با ایجاد مراکزی با نام دواکده به سمت علمی شدن ارائه داروهای سنتی پیش برویم خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت در صدد ایجاد چنین مراکزی است که در گام اول نیازمند تدوین سازوکار نظارت و بازدیدهای مستمر واصولی است.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه