اخبار داغ

متخصص اورولوژی و ناباروری مردان:

۲۰ درصدعلت ناباروری مربوط به مردان است

۲۰ درصدعلت ناباروری مربوط به مردان است
متخصص اورولوژی و ناباروری مردان اظهار داشت: ۲۰ درصدعلت ناباروری مربوط به مردان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیمان صالحی متخصص اورولوژی و ناباروری مردان در گفت و گو با اصفهان بیدار با بیان این مطلب افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد علت ناباروری مربوط به هر دو نفر است.
وی ادامه داد: مردان در ۵۰ درصد موارد در ناباروری نقش دارند و هنگام فرایند درمان باید همراه با همسر خود برای مداوا مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان بیدار,
,


متخصص اورولوژی و ناباروری مردان تصریح کرد: ناباروری به ناتوانی زوجین برای باروری پس از یک سال نزدیکی بدون پیشگیری گفته می شود. بنابراین تا یک سال باید فرصت داد تا مشخص گردد آیا زن و شوهر در تعریف ناباروری قرار می گیرند یا خیر مگر آنکه مشکل دیگری به طور همزمان وجود داشته باشد که نیاز به بررسی زودتر داشته باشد. احتمال بارداری در یک زوج نرمال ۲۰ تا ۲۵ درصد در ماه و ۷۵ درصد در۶ ماه و ۹۰ درصد در یک سال است.

,
,


صالحی خاطر نشان کرد: در ایران آمارهای مختلفی از مطالعات و مراکز گوناگون گزارش شده که متوسط شیوع آن در ایران حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است. یعنی با این شیوع افراد، ناباروری را تجربه می کنند. اما با روش‌های گوناگون کمک باروری شامل دارو و روش های جراحی یا کمک باروری آزمایشگاهی این شیوع تا حدود پنج درصد کاهش خواهد یافت. یعنی بیشتر آنها به مرور زمان یا با کمک درمان بارور می شوند.

,
,


وی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از فاکتورهایی است که علاوه بر تهدید سلامت قلبی عروقی و سرطان زایی، خطر اختلال در باروری را نیز به دنبال خواهد داشت، خاطر نشان کرد: این آلودگی ممکن است توسط خودروها یا کارخانه ها ایجاد شود. احتمال مواجهه در افرادی که در ترافیک و خیابان یا مناطق صنعتی کار می کنند بیشتر است. مطالعات گوناگونی نیز در این زمینه انجام شده است که تایید کننده اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر ناباروری هستند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه