اخبار داغ

با توجه به اعتراضات اخیر کارگران؛

نامه سرگشاده کارگران مس سرچشمه به مسئولان این مجتمع

نامه سرگشاده کارگران مس سرچشمه به مسئولان این مجتمع
کارگران مس سرچشمه با بیان اینکه کاهش حقوق و مزایا محور اصلی اعتراضات نبوده و تنها یکی از دلایل اعتراض بوده است ،اذعان کردند :محور اصلی اعتراضات سوء مدیریت می باشد که نمونه بارز آن ها کاهش ارزش سهام مس و تنازل آن به مرز ورشکستگی است،عدم فروش مس به بهانه تحریم آن هم در شرایطی که قیمت جهانی مس نزولی می باشد واین عامل سبب وارد شدن خسارت چند میلیارد دلاری به مس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از"پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان" ؛ نیروهای مس سرچشمه در نامه ای سرگشاده به خبر نگار کارگری در خصوص صحبت های اخیر میر افضلی در رابطه با انتشار خبر "شایعاتی که محور اصلی اعتراضات مس قرار گرفت"  گفتند :خبری پر از تناقض است و هدف آن هم انحراف افکار داخلی و کتمان حقیقت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان,

این کارگران اعلام کردند : در جایی دیگر از اطلاعیه روابط عمومی آمده بود که تعداد معترضین پشت درب های این مجتمع 20 تا 30 نفر بوده ولی میرافضلی مسئول روابط عمومی، آنها را 50 تا 60 نفر گفته در حالی که خبرهای اولیه از اعتراضات ، معترضین را 500 نفر اعلام نمودند که اخبار و عکس های آن هنوز در اخبار سایت های دیگر موجود است.

,

این افراد با بیان اینکه کاهش حقوق و مزایا محور اصلی اعتراضات نبوده وتنها یکی از دلایل اعتراض بوده است اذعان کردند :محور اصلی اعتراضات سوء  مدیریت می باشد که نمونه بارز آن ها  کاهش ارزش سهام مس و تنازل آن به مرز ورشکستگی است،عدم فروش مس به بهانه تحریم آن هم در شرایطی که قیمت جهانی مس نزولی می باشد واین عامل سبب وارد شدن خسارت چند میلیارد دلاری به مس است.

,

در این نامه با قید این مطلب که آلودگی های زیست محیطی طبیعت منطقه را نابود کرده ، آمده است :دود ناشی از تولیدات کارخانه باید به چشم مردم  این منطقه برود ولی منافع حاصل از آن باید به جیب عده ای خاص روانه شود.

,

این افراد در این نامه با اشاره به یکی دیگر از مشکلاتی که سبب اعتراض واعتصاب بود اذعان کردند : بکارگیری افراد بازنشسته در پست های معاونت و مدیریت، ایجاد سازمان ها و سمت های جدید با حقوق و مزایای کلان، هزینه های غیرضروری و ریخت و پاش های کلان آن هم در شرایطی که مس در پرداخت حقوق کارگران خود مشکل دارد نشانه دیگری از این سوءمدیریت است.

,

این کارگران از انتشار این خبر معترض شدند و افزودند : معلوم نیست  میرافضلی چرا با وجود مساِئل فوق که اظهر من الشمس است سعی دارد اعتراضات را سیاسی جلوه دهد و مدیر عامل را از اشکالات موجود مبرا نماید! آیا ملاحظات و تقلای ایشان بیشتر جنبه سیاسی و جناحی ندارد؟

,

در این نامه سرگشاده آمده است : جای بسیار شگفت انگیز است کهمدیر عامل فعلی و تمامی مدیرانی که گماشته او در این دوره هستند تا کنون تمام کاستی ها را متوجه مدیران قبلی می کردند اما در حال حاضر که فریاد کارگران از سوء مدیریت آنها بلند شده با انحراف موضوع و امنیتی کردن فضا از پاسخگویی  به آن فرار می کنند!

,

کارگران در این نامه به بی کفایتی مدیران اشاره نموده و خاطر نشان کردند :به هر حال شایسته است که آقایان واقعیت ها را همانگونه که هست بیان نموده و مشکلات را حل و رفع کنند و اگر توانایی و علم اداره این صنعت بزرگ را ندارند کنار کشیده و آن را به اهلش بسپارند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه