اخبار داغ

دستاورد تجاوز عربستان سعودی به یمن

دستاورد تجاوز عربستان سعودی به یمن
نویسنده و تحلیلگر یمنی در مقاله‌ای به بررسی و تبیین دستاورد 5 ماه تجاوز عربستان سعودی علیه یمن می‌پردازد. در حالی‌که خاندان سعودی تاکنون تلاش کرده، آمار و ارقام خسارات متحمل شده از این تجاوز را مخفی نگهدارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، «حسن علی وولد جمیل» نویسنده و تحلیلگر یمنی در مقاله‌ای به بررسی دستاوردهای تجاوز عربستان سعودی علیه کشور یمن می‌پردازد که هم اکنون وارد پنجمین ماه خود شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسن علی وولد جمیل در این‌باره می‌نویسد: بمب‌های خوشه‌ای و صوتی و حامل اورانیوم غنی شده و سلاح‌های کشتار جمعی تحریم شده بین‌المللی سلاح‌هایی است که نیروهای سعودی – صهیونیستی – آمریکایی در تجاوز خود علیه ملت یمن استفاده می‌‌کنند، تجاوزی که از 2 بامداد پنج‌شنبه 26 مارس گذشته آغاز شد و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

,

تجاوزی که عربستان سعودی آن را پاسخ به درخواست «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری که به همراه کابینه‌اش در 22 ژانویه گذشته از یمن فرار کرد و با دستاویز قرار دادن بازگرداندن مشروعیت و توقف پیشروی انصار الله، ارتش یمن، کمیته‌های دفاع مردمی و قبایل این کشور به سمت شهرهایی که گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش و القاعده و شبه نظامیان وابسته به هادی بر آنها سیطره داشتند، کلید زد.

,

در حالی‌که این نیروها اعلام کرده بودند هدف اصلی آنها از پیشروی به سمت این شهرها پاکسازی آنها از وجود این گروه‌های تروریستی تکفیری و شبه نظامیان وابسته به طرف‌های خارجی و بازگرداندن انقلاب یمن به مسیر درست و صحیح آن است که طرح شورای همکاری خلیج فارس در 3 آوریل 2011 آن را تحریف کرده بود.

,

کشته و زخمی شدن حدود 17 هزار یمنی

, کشته و زخمی شدن حدود 17 هزار یمنی,

آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد که با گذشت بیش از 5 ماه از تجاوز عربستان سعودی علیه یمن بیش از 4 هزار و 700 نفر در این کشور کشته شده‌اند که 1هزار و 130 نفر از آنها کودک و 880 نفر از آنها زن بوده‌اند.

,

همین آمار و ارقام تاکید می‌کنند که طی همین حملات بیش از 11هزار و 700 نفر نیز زخمی شده‌اند که 950 نفر آنها کودک و 1 هزار و 70 نفر آنها زن بوده‌اند و این جدای از حملات گسترده‌ای است که ساختارهای زیربنایی خصوصی و عمومی و بنادر، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، تاسیسات و مراکز اقتصادی و تجمعات مسکونی اغلب شهرها و راه‌های اصلی این کشور را هدف قرار داده و تخریب شده‌اند.

,

همچنین براساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، آکسفام، فائو، دیده‌بان حقوق بشر، اوشا، یونیسف و وزارت بهداشت یمن در طول این مدت عربستان سعودی از طریق محاصره راه‌های دریایی و زمینی و هوایی یمن، مانع رسیدن هرگونه کمک‌ بشر دوستانه و انسانی به این کشور شده است.

,

خسارت 55 میلیارد دلاری وارد شده به یمن

, خسارت 55 میلیارد دلاری وارد شده به یمن,

جدیدترین گزارش‌ سازمان‌های بین‌المللی فوق الذکر تاکید می‌کند که خسارات وارده به یمن در پی این تجاوز از 55 میلیارد دلار پا را فراتر نهاده و این کشور را کشوری جنگ زده در معنا و مفهوم واقعی آن و مردم یمن را مواجه با فاجعه‌ای انسانی اعلام کرد.

,

براساس این گزارش‌ها بیش از 21 میلیون نفر یعنی 80 درصد مردم یمن نیازمند کمک‌های فوری و آنی بشر دوستانه هستند، در حالی‌که حدود 14 میلیون نفر از این افراد به دلیل نبود آب و غذا و دارو و تجهیزات پزشکی و سرایت انواع بیماری‌ها در میان آنها با خطر مرگ مواجه هستند.

,

«جوان لیو»، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز 30 ژوئیه گذشته پس از بازدید میدانی از مناط ق جنگ زده یمن با گروه همراهش تاکید کرد: شمار کشته‌های محاصره یمن به اندازه کشته‌های نبردها و درگیری‌های میدانی است.

,

سبقت خاندان سعودی از رژیم صهیونیستی

, سبقت خاندان سعودی از رژیم صهیونیستی,

خاندان سعودی مرتکب جنایات و کشتارهایی در یمن شدند که بشریت از آن شرم دارد، آنها با رژیم صهیونیستی در ارتکاب چنین جنایاتی رقابت نکردند، بلکه از آنها پیشی گرفتند و در تجاوزات خود پای به مرحله‌ای از پستی و وحشی‌گری گذاشتند که نه رژیم صهیونیستی و نه هیلتر در زمان آلمان نازی مرتکب آن شده بودند.

,

خاندان سعودی حتی از زیر پا گذاشتن محرمات و حدود الهی و تجاوز به آنها واهمه نداشتند و در همین راستا بیش از 750 مرکز دولتی و حکومتی، 1 هزار و 330 مرکز فنی و حرفه‌ای و آموزشی و تحصیلی، 185 مرکز درمانی و پزشکی و بیمارستان، 1 هزار و 510 مسجد، 147 کارخانه و کارگاه، 9 سیلوی گندم و جو، 380 انبار غذایی دولتی و خصوصی، 162 ایستگاه سوخت، 78 ایستگاه برق، 75 سد و مخزن آب، 101 دستگاه کامیون، 330 کامیون حامل مواد غذایی، 275 پل و جاده و بزرگراه عمومی، 105 مرغداری و گاوداری و پرورش انواع دام، 177 بازار مردمی و محلی، 18 ورزشگاه، 14 مرکز رسانه‌ای، 87 شبکه ارتباطی و 35 بنای تاریخی را بمباران و نابود کردند.

,

خسارات وارده شده به عربستان

, خسارات وارده شده به عربستان,

اما در عرصه سعودی، خسارات وارده به کشور عربستان در حوزه مالی طی 5 ماه گذشته حدود 65 میلیارد دلار برآورده شده است. در عرصه بورس نیز سهام عربستان سعودی همچنان روند نزولی را طی می‌کند، به گونه‌ای که 26 آگوست خسارت وارده به بازار بورس عربستان بالغ بر 50 میلیارد ریال سعودی (2.8 درصد) برآورد شد و این سیر نزولی همچنان ادامه دارد.

,

در همین راستا صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد، کسری بودجه عمومی عربستان سعودی به 20 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید که نسبت بسیار بالایی است و معادل 130 میلیارد دلار از بودجه 649 میلیارد پوندی سال جاری عربستان را تشکیل می‌دهد.

,

این درحالی است که آمارها و گزارش‌های بین‌المللی و غیر رسمی عربستان سعودی از جمله گزارش منتشر شده در روزنامه سعودی «عکاظ» میانگین فقر در این کشور را بالغ بر 65 درصد از جمعیت این کشور اعلام کرده‌اند.

,

افشاگری یک گزارش آمریکایی

, افشاگری یک گزارش آمریکایی,

اما در عرصه نظامی یک گزارش آمریکایی منتشر شده طی ماه گذشته پرده از خسارات دقیق وارده به ارتش عربستان و کشورهای هم پیمان آن در تجاوزشان علیه یمن برداشت.

,

براساس این گزارش ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و جنبش انصار الله این کشور در این مدت موفق شدند، 112 پایگاه و مقر نظامی سعودی را در مناطق نجران و جیزان و عسیر و ظهران و خمیس مشیط به طور کامل منهدم و 90 پایگاه نظامی را پس از سیطره، کنترل آنها را در دست گیرند.

,

افزون بر اینکه این نیروها موفق شدند، دو اتاق عملیات و فرماندهی نیروهای نظامی سعودی در مناطق نجران و عسیر و خمیس مشیط و امارهای حکومتی سعودی در نجران و ظهران و جیزان و مقر فرماندهی عملیات سعودی در الخوبة و الطوال و ابو عریش و الحرث و الربوعه و مقر فرماندهی نیروی هوایی پایگاه خمیس مشیط را به طور کامل منهدم کردند که در حمله اخیر سرلشکر «محمد الشعلان»، فرمانده نیروی هوایی عربستان و بسیاری از فرماندهان ارشد نیروی هوایی عربستان کشته شدند.

,

همچنین نیروهای یمنی موفق شدند، فرودگاه نجران و تعدادی از مراکز و تاسیسات نظامی و راهبردی سعودی را تقریبا به صورت کامل بمباران و منهدم کنند.

,

براساس گزارش‌های رسمی خسارات وارده به عربستان سعودی در پی تجاوز به یمن به شرح زیر می‌باشد:

,

- کشته شدن 2456 نظامی و 49 افسر و 27 ژنرال ارشد سعودی که در رأس آنها سرلشکر محمد الشعلان قرار دارد و این جدای از هزاران زخمی و ده‌ها نظامی سعودی است که توسط نیروهای یمنی به اسارت گرفته شدند.

,

- از حیث تجهیزات نظامی نیروهای یمنی در این مدت 383 دستگاه تانک، 35 دستگاه زره پوش و 181 سیستم و منظومه نظامی را در منطقه نجران و 233 دستگاه تانک و 29 دستگاه زره پوش و 61 سیستم و منظومه نظامی را در منطقه عسیر عربستان را منهدم کرده و همچنین چندین جنگنده اف 16 سعودی، اماراتی، مغربی، سودانی و هواپیماهای شناسایی سعودی و اماراتی در مناطق عدن، ابین و غیره را هدف گرفتند و عربستان سعودی از افشای این آمار و ارقام از بیم قیام مردمی علیه آل سعود جلوگیری می‌کند.

,

این رهاورد توطئه کنندگان علیه اعراب و مسلمانان جهت خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آنها همان کسانی هستند که علیه عراق و سوریه و فلسطین و لبنان و لیبی نیز توطئه کرده‌اند و چندان طول نخواهد کشید که از دروازه یمن نوبت به عربستان سعودی و هم پیمانانش در شورای همکاری خلیج فارس خواهد رسید.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه