اخبار داغ

آموزش مهارت‌های زندگی راه کاهش طلاق

آموزش مهارت‌های زندگی راه کاهش طلاق
نمی‌توان آمار طلاق را در جامعه به صفر رساند اما باید با آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان می‌توان آمار طلاق را در خوزستان کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز، طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود. طلاق معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین می‌رود و میان زوجین ناسازگاری و تنش وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,

متأسفانه چندسالی است که در کشور روند افزایش طلاق و کاهش ازدواج مشاهده شده که در صورت ادامه این روند برخی از معضلات اجتماعی پدیدار می‌شوند.

,
, ,

بیکاری عامل افزایش طلاق در خوزستان

, بیکاری عامل افزایش طلاق در خوزستان,

جواد سعدون زاده، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در نطق پیش از دستور مجلس آمار نگران کننده‌ای ارائه داد. وی در این باره می‌گوید: نرخ بیکاری و آسیب های ناشی از آن در آبادان به مرز هشدار رسیده است، به شکلی که از هر 5 ازدواج، 3 ازدواج به طلاق می انجامد.

,

وی معتقد است: عمده دلایل طلاق در کشور بیکاری است و به همین دلیل باید مسئولان در این باره چاره‌ای بیاندیشند تا با رفع مشکل اشتغال معضل طلاق در کشور روند رو به کاهش بگیرد.

,

مهران اسماعی، معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال خوزستان نیز در این باره بیان می‌کند: در سال 93 در استان خوزستان 49 هزار و 810 ازدواج ثبت شده و 8 هزار و 211 واقعه طلاق ثبت شده که به نسبت هر 6 ازدواج یک طلاق ثبت شده داریم.

, .,

لزوم آموزش مهارت‌های زندگی

, لزوم آموزش مهارت‌های زندگی,

محمدرضا عباسی تأکید می‌کند تنها را کاهش طلاق در خوزستان آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و آموزش فرزند پروری به خانواده‌ها است. وی معتقد است: عوامل طلاق در خوزستان مختلف است مانند دخالت بزرگان، اعتیاد و ناباروری اما تنها عاملی که منجر به واکنش بد زوجین در زندگی می‌شود این است که نمی‌دانند در مواقع بروز مشکل در زندگی چه برخوردی باید داشته باشند.

,

معاون اجتماعی بهزیستی استان خوزستان عنوان می‌کند: نمی‌توان امار طلاق را در جامعه به صفر رساند چرا که طلاق در برخی از مواقع به سود طرفین باشد اما باید مهارت‌های زندگی در مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماع توسط ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود.

,

وی تصریح می‌کند: مشکلی که امروز گریبانگیر جوانان ما شده این است که آنها به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی مسئولیت گریز شوند و این سبب افزایش ناهنجاری‌ها در زندگی زناشویی می‌شود.

,

عباسی می‌افزاید: ما باید به جوانان آموزش بدهیم که در هنگام اعتیاد همسر، دخالت بزرگان و خانواده‌ها و ناباروری چگونه برخوردی داشته باشیم که هم مشکل رفع شود و هم ادب را در برابر آنها حفظ کنیم.

,

به گزارش رهیاب، در 5 ماهه نخست امسال 22 هزار و 464 واقعه ازدواج و 3 هزار و 566 واقعه طلاق در استان خوزستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 346 ازدواج بیشتر و یکصد طلاق بیشتر ثبت شده است.

,
, ,

برگزاری 2 همایش برای افزایش زدواج

, برگزاری 2 همایش برای افزایش زدواج,

عارف دانه کار نیز می‌گوید: امسال دو همایش برای کنترل خشم و ازدواج سالم برای جوانان خوزستانی برگزار شده و تاکنون همایش و یا دوره توجیهی برای کاهش طلاق برگزار نشده است.

,

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تصریح می‌کند: تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق در دستور کار نداریم و براساس سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان حرکت می‌کنیم.

,

به گزارش رهیاب، برخی با افزایش سکه‌های مهریه در صدد کاهش طلاق برآمدند که اینگونه نشد، چون تنها راه کاهش طلاق اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی است که فقط با آموزش‌های مداوم امکان پذیر است.

,

همچنین باید توجه داشت که کاهش طلاق و افزایش ازدواج یکی از راه‌های جوان نگه داشتن جامعه است و به همین دلیل پرداختن به این موضوع همت مسئولان را می‌طلبد تا به جای برگزاری سالانه یک یا دو همایش ازدواج و طلاق که اغلب غیر مفید هم هستند رو به سوی کارهای مثمر ثمر و ارائه آموزشهای فردی و اجتماعی روی بیاورند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه