اخبار داغ

امام‌جمعه سابق پاکدشت دار فانی را وداع گفت

امام‌جمعه سابق پاکدشت دار فانی را وداع گفت
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی آل کاظمی، امام جمعه سابق پاکدشت، صبح امروز در سن ۶۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاکدشتی ها، «حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی آل کاظمی»، فرزند مرحوم آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی موموندی، امام جمعه پاکدشت، موسس حوزه علمیه جعفریه پاکدشت، نماینده دوره های اول و پنجم مجلس شورای اسلامی، محقق و پژوهشگر برجسته حوزوی، و از علمای استان لرستان، صبح امروز در سن ۶۹ سالگی، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاکدشتی ها,

مرحوم استاد کاظمی در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی در شهرستان هرسین متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدائی در مکتب‌خانه مرحوم شیخ حسن معلم,‌ در محضر مرحوم آیت‌الله والد به فراگرفتن صرف و نحو پرداخت و پس از یک سال تحصیل در حوزه علیمه کرمانشاه و یک سال در حوزه علیمه خرم‌آباد، سال ۱۳۳۹ شمسی به حوزه علمیه قم مهاجرت نمود.

,

 

,

ادبیات را در محضر اساتید معروف آن زمان آیت‌الله آدینه وند و آیت‌الله فشارکی به پایان رساند و سپس دروس فقه و اصول سطح را در محضر آیت‌الله صلواتی، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله سلطانی و آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی(ره) به پایان رساند و مدت شش سال در درس خارج فقه و اصول آیات عظام مرعشی نجفی، گلپایگانی و اراکی شرکت کرد.

,

در سال ۱۳۴۵ پس از گذراندن یک دوره مباحث فقهی در محضر مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، با نوشتن رساله فقهی از تقریرات درس خارج ایشان، به دریافت جایزه و تشویق از استاد خود نائل گردید.

,

۳۵۷۱۰۵

, ۳۵۷۱۰۵, ۳۵۷۱۰۵,

استاد آل‌کاظمی از همان ابتدای شروع نهضت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه قم پا به پای دیگر فضلا و روحانیون مبارز در این نهضت مقدس شرکت کرد و در پیروزی انقلاب نقش موثری داشت. پس از پیروزی انقلاب با حضور در کمیته های انقلاب در تامین امنیت مردم ایفای نقش کرد و با آغاز دوران دفاع مقدس، در اولین روزهای جنگ تحمیلی به جبهه های نبر حق علیه باطل شتافت و علاوه بر ایفای نقش تبلیغی، در عملیات های گونان از جمله فتح تنگه حاجیان، در قامت فرماندهی، حضور داشت.

,

مرحوم کاظمی به مدت ۱۵ سال با حکم امام خمینی(ره) عهده دار امامت جمعه شهرستان پاکدشت بود و با تاسیس حوزه علمیه در این منطقه در سال ۶۳ و تربیت طلاب، نقش اثرگذاری در تقویت و حفظ دیانت مردم و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) ایفاد کرد.

,

ALEKAZEM7

, ALEKAZEM7, ALEKAZEM7,

ALEKAZEM-12u

, ALEKAZEM-12u, ALEKAZEM-12u,

از دیگر مسئولیت های آن مرحوم می توان به مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع آموزش عالی ابوریحان بیرونی، معاونت سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی، صاحب امتیازی و مدیر مسئولی نشریه سراسری ندای خاوران و … اشاره کرد.

,

استاد آل کاظمی همچنین به عنوان یکی از محققان و پژوهشگران برجسته حوزه، صاحب بیش از ۱۵۰ اثر تالیفی و ترجمه ای گرانسنگ می باشد.

,

«پایگاه خبری، تحلیلی پاکدشتی‌ها» مصیبت وارده را به مردم شریف پاکدشت و بیت معظم له تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهان است.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه