اخبار داغ

رئیس سازمان هواشناسی کشور:

نصب پیشرفته‌ترین رادار کشور در کیاشهر مقوله‌ای کاملا علمی است نه سیاسی

نصب پیشرفته‌ترین رادار کشور در کیاشهر مقوله‌ای کاملا علمی است نه سیاسی
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نصب پیشرفته‌ترین رادار هواشناسی در کشور گفت: نصب رادار هواشناسی در کیاشهر یک مقوله‌ای کاملا علمی است نه سیاسی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آستان‌خبر، داوود پرهیزکار صبح امروز در مراسم افتتاح رادار پیشرفته هواشناسی در کیاشهر اظهار داشت: این رادار هواشناسی یکی از هشت رادار موجود در کشور است و از جمله سامانه‌های پایشی جو در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , آستان‌خبر, آستان‌خبر, آستان‌خبر,

وی با اشاره به اینکه رادار گیلان و رادار شیراز از جمله پیشرفته‌ترین رادارهای هواشناسی ایران هستند گفت: نخستین رادار هواشناسی کشور، 12 سال پیش در اهواز نصب شد.

,

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تفاوت‌های ایستگاه‌های هواشناسی و رادار بیان کرد: برد ایستگاه‌ها کوچک است، اما رادارها دارای برد دورتر و سنجش از راه دور هستند.

,

پرهیزکار با بیان اینکه این رادار تا شعاع 20 کیلومتر کار می‌کند و مانند ماهواره هواشناسی جزء سنجنده‌های دورسنج محسوب می‌شود، اظهار کرد: 20 تا 24 رادار هواشناسی برای کشور مورد نیاز است که به‌دلیل محدودیت‌های مالی تنها هشت رادار راه‌اندازی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه استان گیلان پرباران‌ترین استان کشور است و در مسیر سامانه‌های فعال کشور قرار دارد و به‌همین دلیل این رادار در این استان نصب شد تأکید کرد: به هیچ عنوان ملاک انتخاب استان یا شهرستان سیاسی نیست و در انتخاب ایستگاه و رادار تقریباً بعد علمی ملاک است.

,

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه  حال‌بینی وضعیت جوی از کاربردهای رادارهای هواشناسی است افزود: قدرت تشخیص این رادار هواشناسی به حدی بالاست که ذره‌ای باران را تشخیص می‌دهد.

, حال‌بینی وضعیت جوی از کاربردهای رادارهای هواشناسی است,

وی با تاکید بر اینکه رادارهای هواشناسی در پیش‌بینی وقوع پدیده‌های جوی کوتاه‌مدت تاثیرگذار هستند، متذکر شد: یکی از مشکلات ما اطلاع‌رسانی به‌موقع است و در طوفان سال گذشته تهران یک ربع از زمان نیم‌ساعته صرف هماهنگی با صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی شد.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پس از ایجاد زیرساخت‌های رادارهای هواشناسی پوشش نقاط کور کشور در برنامه سازمان هواشناسی است.

,

به گزارش آستان‌خبر، آئین بهره‌برداری از رادار هواشناسی بندرکیاشهر پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

,

/انتهای خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه