اخبار داغ

معاون فناوری اطلاعات پژوهشکده مجازی بسیج مستضعفین:

89 درصد محتوای چت و پیام های فضای مجازی غیراخلاقی است!

89 درصد محتوای چت و پیام های فضای مجازی غیراخلاقی است!
روح‌الله مومن نسب گفت: بر اساس مطالعات معتبرترین موسسات امینت خانواده در آمریکا 89 درصد محتوای چت و پیام های فضای مجازی غیراخلاقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا روح‌الله مومن نسب در گفت‌وگو با خبرنگار واران نیوز با بیان اینکه فضای مجازی مانند فضای واقعی نوع دیگری از زندگی انسان است، اظهار کرد: افراد با گرایش به فضای مجازی کم کم از اجتماعات فضای واقعی دور می شوند و به انزاوا کشیده خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , واران نیوز, واران نیوز,

وی با بیان اینکه فضای مجازی آلودگی بسیاری را در بر دارد، افزود: بر اساس آمارهای بین‌المللی ۹۰ درصد کودکان و نوجوانان ۱۶-۸ ساله در جهان به‌ دور از چشم والدین، به سراغ پخش زنده فیلم‌های غیراخلاقی می‌روند و با دیدن تصاویر مستهجن در فضای‌ مجازی دچار استرس می‌شوند که مبادا اطرافیان و به‌خصوص والدین متوجه اشتباه آنان شوند.

,

این پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به فراهم نمودن فضاهای مجازی برای ارتباطات آنلاین جنسی، گفت: 84درصد کاربران اینترنت و شبکه‌های ضداجتماعی در ایران، عملاً با استرس زندگی ناشی از حواشی فضای‌مجازی آمریکایی زندگی می‌کنند.

,

مومن نسب با بیان اینکه اعتیاد به شبکه های اینترنتی بیشتر از اعتیاد به مواد مخدر است، تصریح کرد: مطالعات داخلی و خارجی بر روی کاربران، نشان می‌دهد که افراد در مدت کوتاهی پس از استفاده از شبکه‌های اجتماعی به چرخهٔ تنهایی، نارضایتی و افسردگی می‌افتند.

,

وی ، کاهش ارتباطات اجتماعی واقعی را از عوامل فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: رفتارهای تند مانند خشم و خشونت از عوارض محرک‌های تنش‌زای پیرامون شبکه‌های ضداجتماعی عموماً آمریکایی به شمار می‌رود.

,

دامنه فراگیری جنگ نرم همه افراد خانواده را در بر می‌گیرد

, دامنه فراگیری جنگ نرم همه افراد خانواده را در بر می‌گیرد,

این پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با واران نیوز اظهار کرد:جنگ نرم در منازل و در داخل خانه ها و خانواده ها در حال روی دادن است و دامنه فراگیری این جنگ، همه افراد و در هر سنی را درگیر می کند.

,

مومن نسب افزود: شبکه های اجتماعی و جنگ نرم دشمن سبب می‌شود بین افراد خانواده شک، تردید و کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی به وجود بیاید.

,

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای توسعه یافته جهان به دلیل گسترش مشکلات فضای مجازی برنامه های فیلترگذاری را بیشتر دنبال می کنند، گفت: فیلتر ۷۰ درصدی پایگاه های اینترنتی در انگلستان نمونه ای از تلاش دولت ها برای کاهش خطرات فضای مجازی است زیرا بر اساس مطالعات معتبرترین موسسات امینت خانواده در آمریکا 89 درصد محتوای چت و پیام های فضای مجازی غیراخلاقی است.

,

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه 70 درصد کاربران فضای مجازی در ایران افراد زیر 29 سال هستند، تصریح کرد: یافته‌های پژوهش‌های اجتماعی در ایران نشان می‌دهد جوانان بیشترین و مهم‌ترین کاربران اینترنت در ایران هستند که در قالب شبکه های اجتماعی و به خصوص شبکه های موبایلی فعالیت می‌کنند.

,

مومن نسب در پایان خاطرنشان کرد:«اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»! این جمله‌ از مقام معظم رهبری است و عمق استراتژیک ما در برخورد با فضای مجازی را مشخص می‌کند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه