اخبار داغ

چرا چلسی ذلیل شده است؟ قهرمان افول کرده

چرا چلسی ذلیل شده است؟ قهرمان افول کرده
تیمی که در فصل قبل توانست به راحتی عنوان قهرمانی را در رقابت های لیگ برتر انگلیس به دست آورد در این فصل ذلیل شده است و در چهار بازی تنها 4 امتیاز به دست آورد. ستاره های بزرگ چلسی پوشالی شده اند و از درخشش فصل قبل آنها خبری نیست. تیم مورینیو برابر تیمی چون کریستال پالاس آن هم در استمفوردبریج تن به شکست می دهد. چرا چلسی در این فصل ذلیل شده است؟ در گزارشی به این سوال پاسخ می دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناشاید بتوان گفت که عجیب ترین و غیر منتظره ترین نتیجه هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر انگلیس شکست چلسی در دیدار برابر مهمانش کریستال پالاس بود.شاگردان ژوزه مورینیو در این هفته میزبان شاگردان آلن باردو بودند. آنها امید زیادی به پیروزی در این دیدار داشتند و پیش بینی هم می شد که چلسی در این دیدار با حمایت هوادارانش نخستین پیروزی این فصل خود را به دست آورد اما آبی پوشان لندن با مربی سرشناس خود در استمفوردبریج تحقیر شدند و با نتیجه دو بر یک بازی را واگذار کردند تا اختلاف آنها با منچستر سیتی صدرنشین تنها بعد از چهار هفته به ۸ امتیاز افزایش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ژوزه مورینیو سرمربی چلسی بعد از این شکست غیر منتظره گفت که نتایج تیمش کابوس وار بوده است اما او امید خود را برای کسب عنوان قهرمانی از دست نداده است و براین باور است که در لیگ بزرگی چون جزیره امکان جبران ۸ امتیاز وجود دارد.

,

به هر حال آنچه مشخص است این است که تیم بزرگ چلسی در فصل جاری در شرایط خوبی قرار ندارد. بازیکنان چلسی در فصلی که گذشت عملکرد خیره کننده ای از خود نشان دادند و در فهرست بهترین های فصل بیشترین نماینده را داشتند اما آنها در فصل جاری ناامید کننده ظاهر شده اند. یک سوال برای هواداران این تیم بزرگ انگلیسی وجود دارد و آن اینکه چرا چلسی در فصل جاری به یکباره افت کرده و یا به اصطلاح ذلیل شده است؟ در این گزارش می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

,

کریستال بالاس یعمق جراح تشیلسی ویطیح به على ملعبه بهدفین - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز

, کریستال بالاس یعمق جراح تشیلسی ویطیح به على ملعبه بهدفین - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز,

ستاره های پوشالی چلسی

,

بدون شک مهم ترین دلیل نتایج ضعیف چلسی در فصل جاری افت شدید ستاره های بزرگ و تاثیر گذار چلسی بوده است. به عنوان مثال جان تری که در فصل قبل با نمایش خوب خود نشان داد که دوران فوتبالی او به پایان نرسیده است در فصل جاری شروع بسیار بدی داشته است ودیگر آن بازیکن آماده نیست. چلسی نهایت تلاش خود را کرد تا جانشینی شایسته برای تری پیدا کند اما مذاکرات این باشگاه با اورتون مثبت نبود و نتوانست در نهایت استونز را جذب کند. مورینیو از عملکرد تری اصلا راضی نیست و به نظر می رسد که کاپیتان چلسی جای خود را به کورت زوما خواهد داد.

,

در کل می توان گفت که خط دفاعی چلسی در فصل جاری اصلا صلابت فصل قبل را ندارد به عبارت دیگر اتوبوس مورینیو دیگر به خوبی مقاومت نمی کند. تیمی که فصل قبل بهترین خط دفاعی را داشته است در چهار بازی ۹ گل دریافت کرده است و این نشان می دهد که این خط دفاعی تا چه اندازه متزلزل شده است.

,

یکی دیگر از مهره های خط دفاعی چلسی که در فصل قبل بسیار خوب ظاهر شد و در این فصل بسیار بد، ایوانوویچ است. این بازیکن در دیدار برابر کریستال پالاس هم صدای مورینیو را درآورد و این مربی پرتغالی به خاطر تعویض نکردن او خودش را سرزنش کرد.

,

یورو تکتیکس: أشباح تشیلسی ونحس مورینیو الثلاثی..وموظف فی البریمیرلیغ! - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز

, یورو تکتیکس: أشباح تشیلسی ونحس مورینیو الثلاثی..وموظف فی البریمیرلیغ! - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز,

خط هافبک چلسی

,

چلسی در فصل قبل بهترین خط هافبک را داشت. ادن هازارد، نمانیا ماتیچ و سسک فابرگاس هر سه جزو بهترین ها بودند. ماتیچ که مورینیو از او با لقب هیولا یاد می کند در فصل قبل فراتر از انتظار ظاهر شد اما در فصل جاری بازیهای بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشته است. او در دیدار اخیر چلسی و همچنین دیدار برابر سیتی بسیار بد ظاهر شد و با ماتیچ آماده فصل قبل فاصله زیادی دارد. خبرهای درباره پیوستن پوگبا به چلسی به گوش می رسد و در صورتی که این خبر قطعی شود مورینیو می تواند مشکلات خط میانی تیمش را برطرف کند.

,

یکی دیگر مهره های چلسی که در این فصل ناامید کننده ظاهر شده سسک فابرگاس است. سلطان پاس گل فصل قبل لیگ جزیره در این فصل بسیار افت کرده است و دیگر با پاس های طلایی خود نمی تواند هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. فابرگاس دیگر آن بازیکن فصل قبل نیست که با دادن یک پاس به ادن هازارد و ویلیان چلسی را از حالت دفاعی به حمله درآورد. افت شدید این بازیکن در فصل جاری لیگ جزیره باعث شده است تا دو بازیکن سرعتی چلسی یعنی ادن هازارد و ویلیان هم افت کنند و نتوانند آن بازیهای خوب سابق را به نمایش گذارند.

,

مورینیو نیازمند تغییر تاکتیک و تفکر

,

یورو تکتیکس: أشباح تشیلسی ونحس مورینیو الثلاثی..وموظف فی البریمیرلیغ! - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز

, یورو تکتیکس: أشباح تشیلسی ونحس مورینیو الثلاثی..وموظف فی البریمیرلیغ! - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز,

ژوزه مورینیو نشان داده است که از مربیانی نیست که سیستم چرخشی را در دستور کار خود قرار دهد و یا اینکه زیاد سیستم تیمش را دستخوش تغییر قرار دهد. این مربی پرتغالی در بازگشت به چلسی معمولا از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده می کند. البته با اضافه شدن پدرو تا حدودی در سیستم چلسی تغییراتی ایجاد شده است اما این تغییرات اساسی نبوده است. سیستم مورینیو برای همه تکرای شده است و دیگر مربیان به راحتی راه های مقابله با این سیستم را می دانند. سرمربی پرتغالی چلسی در نشست خبری بعد از شکست تیمش برابر کریستال پالاس اعتراف کرد که تیمش نیاز به تغییر دارد و باید با اندیشه های جدیدی برابر حریفان خود به میدان رود. مورینیو باید با بازیکنان تنبل و کم کار تیمش برخورد و آنها را نیمکت نشین کند. او حداقل در این کار بسیار تبحر دارد و با شخصیت خاصی که دارد می تواند چلسی را دوباره به روزهای اوج برگرداند.

,

داوری

,

مورینیو از مربیان است که معمولا به عملکرد داوران اعتراض دارد و همواره اشتباهات داوری را دلیل نتایج بد تیمش می داند. این مربی پرتغالی براین باور است که در این چهار بازی دو پنالتی به ضرر تیمش گرفته شده و ۳ بازیکن اخراجی داده است. او به داور دیدار برابر کریستال پالاس هم اعتراض داشت و معتقد بود که باید یک ضربه پنالتی به سود تیم او می گرفت. شاید بتوان گفت که داوری به ضرر چلسی در این فصل بوده است اما اصلا نمی توان گفت که دلیل اصلی نتایج ضعیف چلسی ضعف داوری بوده است. چلسی خوب بازی نمی کند و در هیچ کدام از این بازیها بیشتر از آنچه که گرفته شایسته نبوده است.

,

ضعف و امید در خط حمله

,

کریستال بالاس یعمق جراح تشیلسی ویطیح به على ملعبه بهدفین - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز

, کریستال بالاس یعمق جراح تشیلسی ویطیح به على ملعبه بهدفین - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز,

دیگو کاستا در فصلی که گذشت یکی از بهترین خریدهای لیگ جزیره بود اما این بازیکن اسپانیایی در فصل جاری عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. او در چهار بازی که برای چلسی به میدان رفته تنها یک گل به ثمر رسانده است که آن هم در دیدار برابر وست برومویچ بود که دروازه خالی را باز کرد. کاستا هر چند مهاجم بزرگی است اما عصبی نشان می دهد و روی هر خطای مدافعان واکنش نشان می دهد. مورینیو باید از نظر روحی روی این بازیکن کار کند چرا که احتمال اخراج او معمولا زیاد است.

,

درست است که خط حمله چلسی در فصل جدید خوب ظاهر نشده است اما امید در آن وجود دارد و آن به دو دلیل نخست باز شدن پای فالکائو به گلزنی و دوم اضافه شدن ستاره های به نام پدرو رودریگز. فالکائو در دیدار برابر کریستال پالاس موفق شد تک گل تیمش را به زیبایی به ثمر رساند. بدون شک این گل روحیه این بازیکن کلمبیایی را بالا می برد و چه بسا باعث شود تا ژوزه مورینیو او را در ترکیب اصلی چلسی به جای کاستا به میدان فرستد. پدرو هم توانسته با سرعت بالایی که دارد به تیم کند و دفاعی چلسی سرعت دهد و خط حمله این تیم را دستخوش تغییر قرار دهد. چلسی با سرعت هازارد، ویلیان و پدرو می تواند دروازه هر تیمی را تهدید کند اما به شرط اینکه این بازیکنان در اوج باشند.

,

بازی خوب حریفان

,

چلسی در این فصل بد شانس هم بوده است چرا که برابر تیم های به میدان رفته که از حداقل فرصتهای خود استفاده کرده اند. در همین دیدار برابر کریستال پالاس چلسی در بیشتر زمانهای بازی توپ و میدان را در اختیار داشت و بازی بهتری را هم به نمایش گذاشت اما بازیکنان مهمان با ضد حملات مرگبار خود به خوبی از فرصت های به دست آمده استفاده کردند. کریستال پلاس در دیدار برابر چلسی بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد و می توان گفت که بهترین بازی خود را به نمایش گذاشت. این تیم موفق شد با سلاح مورینیو این مربی پرتغالی را از کار اندازد.

,

یورو تکتیکس: أشباح تشیلسی ونحس مورینیو الثلاثی..وموظف فی البریمیرلیغ! - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز

, یورو تکتیکس: أشباح تشیلسی ونحس مورینیو الثلاثی..وموظف فی البریمیرلیغ! - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز,

انتهای پیام

,

ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه