اخبار داغ

کونگ فو کاران هرمزگانی همچنان در سالن های اجاره ای

کونگ فو کاران هرمزگانی همچنان در سالن های اجاره ای
رشته کونگ فو از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در هرمزگان است و هزاران طرفدار در سراسر استان دارد، اما سالن اختصاصی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رئیس هیات کونگ فو هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ورزش پنج، گفت : در اولین روزهای انتخابم بعنوان مسئول کونگ فو در هرمزگان، به دلیل احساس نیاز فراوان برای در اختیار داشتن یک سالن اختصاصی جهت انجام تمرین و برگزاری مسابقات، اقدام به مکاتبه با مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان کردیم تا ایشان با درایت خود این امکان را به علاقمندان این رشته در استان بدهند و کونگ فو صاحب خانه شود. مساعدت های خوبی انجام شد و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که یکی از سالن ها به شکل مزایده در اختیار ما قرار داده شود اما هنوز عملی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ورزش پنج,

 

,

 

,

منصور دانشور ادامه داد : یکی از دلایل این موضوع می تواند مطلع نبودن ما از زمان برگزاری مزایده باشد که ما زمانی مطلع شدیم که مزایده برگزار شده بود و از این فرصت بی بهره ماندیم و تا امروز نیز هیچ اتفاقی در این زمینه نیافتاده است. البته ما کماکان پیگیر هستیم و مدیر کل محترم ورزش استان نیز کمک های خوبی در این زمینه برای ما داشته اند و قول داده اند تا در اولین فرصت یکی از سالن های شهر در اختیار ما گذاشته شود که همینجا از ایشان تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم این نیاز هرچه سریعتر مرتفع شود. ضمن اینکه برای شهرستان های دیگر نیز به فکر فراهم کردن سالن اختصاصی هستیم و از آنان غافل نخواهیم بود.

,

 

,

 

,

دانشور همچنین خاطر نشان کرد: رشته رزمی کونگ فو اصالتا یک ورزش بومی و ایرانی است و فدراسیون کشورمان سخت به دنبال ثبت این رشته بنام کشورمان در دنیا می باشد. البته در دوران های مختلف عناوین آن عوض شده اما در حال حاضر در ایران با نام فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی شناخته می شود. این ورزش هنوز المپیکی نشده است و ریاست محترم فدراسیون آقای رضا حیدری نیز برای المپیکی شدن آن تلاش های زیادی داشته که قابل تقدیر است.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: یک کونگ فو کار علاوه بر رزمی کار بودن بایستی از یک تاب و توان خاص روحی و جسمی بالایی برخوردار باشد تا در شرایط سخت محیطی توانایی بقا و مبارزه با شرایط طاقت فرسای زندگی را داشته باشد.

,

 

,

 

,

مسئول کونگ فو استان در پایان اضافه کرد: ما در تمام رده های سنی در استان فعال هستیم و در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر کونگ فو کار داریم که در هیات پرونده ورزشی دارند و نزدیک به ۲ هزار نفر علاقمند در سزاسز استان داریم . شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و بستک هیات های فعالی دارند و در قشم و سیریک نیز نفرات مسئول مشخص شده اند و منتظر اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم تا تائیدیه این عزیزان را ارسال  و احکام شان را صادر کنند. همچنین بنا داریم تا طی یکی دو سال آینده لیگ استانی تشکیل دهیم تا بتوانیم در مسابقات کشوری و بین المللی نیز حضور پررنگ تری داشته باشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه