اخبار داغ

دلایل استیضاح شهردار از زبان رئیس شورای شهر هرات

مشکل شهردار هرات چیست؟ کمبود منابع مالی، خستگی یا عدم خلاقیت!

مشکل شهردار هرات چیست؟ کمبود منابع مالی، خستگی یا عدم خلاقیت!
رئیس شورای اسلامی شهر هرات گفت: باتوجه به اینکه هر انسانی از حرفه و شغلی که در آن مشغول است خسته میشود و بعد از مدتی خلاقیت خود را از دست می دهد، اکثریت اعضا موافقت خود را برای برکنار شهردار جوان هرات اعلام کردند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، قاسم محمودی رئیس شورای اسلامی شهر هرات در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم با بیان اینکه اعضای شورای دوره چهارم همدل و هم زبان هستند اظهار داشت: اعضای شورا در تمام فعالیت های فرهنگی ، اقتصادی و عمرانی شهرستان حضور فعال و پررنگی دارند و تمام سعی خود را میکنند که خدمتگزار خوبی برای مردم شهر باشند .
محمودی اختلاف بین اعضا شورای اسلامی شهر هرات را سلیقه ای عنوان و خاطر نشان کرد: اعضای شورا با یکدیگر دوست صمیمی و همدلی هستند، اختلاف سلیقه در همه جای دنیا وجود دارد و این یک امر طبیعی است.
وی افزود: اعضای شورا بر تمام امورات شهر نظارت و پیگیر کارها در استان و کشور هستند و اگر ادارات، کاستی ها و کمبودهای دارند دست در دست هم میدهیم و مشکلات را حل خواهیم کرد .
رئیس شورای اسلامی شهر هرات در پاسخ به این سوال که علت استیضاح و برکناری شهردار چیست؟ گفت: باتوجه به اینکه هر انسانی از حرفه و شغلی که در آن مشغول است خسته میشود و بعد از مدتی خلاقیت خود را از دست می دهد، اکثریت اعضا موافقت خود را برای برکنار شهردار جوان هرات اعلام کردند .
محمودی اظهار داشت: کسی که مسئولیت شهرداری هرات را تقبل می کند باید مدرک ارشد شهر سازی ، دارای تجربه و خلاقیت باشد تا بتواند مردم هرات را راضی و خشنود نگه دارد .
وی افزود: مردم هرات ما را به عنوان خدمتگزار و نماینده خود در امورات شهر انتخاب کردند و تلاش تمام اعضای شورا نیز در همین راستا بوده است .
رئیس شورای اسلامی شهر هرات علت اختلاف اعضای شورای شهر هرات در مورد استیضاح یا برکناری شهردار را شایع دانست وخاطر نشان کرد : انتخاب شهردارنمیتواند باعث اختلاف بین اعضا شود،چون همگی به این نکته واقفیم که ما برای خود کار نمیکنیم و باید همیشه منافع مردم را در نظر بگیریم .
قاسم محمودی در پاسخ به این سوال که علت برکناری شهردار هرات با وجود انجام کارهای مناسب و فعال بودن چیست؟ گفت: عمده فعالیت های شهردار بعد از استیضاح وی کلید خورد ،همانطور که همگی مردم میدانند وی در این چند سال فعالیت های آنچنان چشمگیری نداشته است .
وی افزود: شهردار اگر بعد از پنج سال امسال به فکر زیبا سازی شهر افتاده به خاطر زحمات و فشاری است که اعضا شورا به او وارد کردند وعلت فعالیت وی به خاطر احساس خطر و نداشتن امنیت شغلی است .
قاسم محمودی گفت: مردم میتواند صادقانه به این سوال جواب بدهند که چرا از روزی که استارت استیضاح شهردار زده شد وی به فکر شهر افتاده است؟
رئیس شورای اسلامی شهر هرات اظهارداشت : مردم بزرگترین قاضی هستند و خیلی از مطالب را بهتر از ما درک و حل، فصل خواهند کرد .

محمودی گفت: من به عنوان رئیس شورای شهر هرات همیشه و همه جا گفته ام در هیچ دولتی و از هیچ شخصی که در راستای منافع مردم قدم بر ندارد حمایت نخواهم کرد حتی اگر در این راه ضربه یا تهمتی علیه من زده شود .
وی اظهارداشت: خود را عاشق و خدمتگزار مردم میدانیم و جواب اعتماد آنان را با بی اعتمادی و خیانت نمی دهیم .
 محمودی در پاسخ به این سوال که فشاری از سوی استانداری یزد برای برکناری شهردار صورت گرفته است و از وی خواسته اند که پست شهرداری را رها کند تا از بروز اختلافات جدی تر پیشگیری کند؟ گفت: شخصا از این از نامه اطلاعی ندارم .

رئیس شورای اسلامی شهر هرات در مورد پیامی که در فضای مجازی با مضمون اینکه برکناری شهردار چیزی جدا از مسئله شهر هرات و غرض شخصی و لج و لجبازی بین اعضای شوراست گفت: این پیام جز تنش و دامن زدن به اختلافات منظور دیگری ندارد، فرستنده پیام خواسته یا ناخواسته سعی در شعله ور کردن آتش این اختلاف دارد ،باید بگویم بعضی از حرفهای که در این پیام آمده است جای تامل و البته قابل پیگیری است .
محمودی در پاسخ به این سوال که گزینه بعدی پست شهرداری هرات یک فرد غیر بومی است؟ گفت: هنوز اعضا برای انتخاب شهردار به توافق کامل نرسیده اند و شخص خاصی مدنظر نیست .
محمودی افزود: من صد در صد مخالف مسئول غیر بومی هستم ولی باید این حقیقت رو بپذیریم که بعضی از غیربومی کارایی بهتری نسبت به بومی ها دارند، به عنوان نمونه مهندس زاده رحمانی فرماندار خاتم کارایی ترین فرمانداری که در این چند دهه در شهرستان مشغول به کار است .
وی گفت: فرماندارخاتم هیچ گونه اظهار نظری در مورد استیضاح یا برکناری شهردار انجام نداده و همه چیز را به اعضای شورای شهر سپرده است .
رئیس شورای شهر هرات در پایان خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر اگر اختلاف سلیقه ای در این زمینه دارند،مردم بدانند این اختلاف هیچ خدشه ای در خدمتگزاری آنان ایجاد نمیکند، چون اعضا شورا مردم را عاشقانه دوست دارند و اگر کاری و حرفی زده میشود برای بهتر شدن رفاه مردم است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین خاتم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه