اخبار داغ

رئیس دفتر شورای نگهبان استان یزد:

نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است/دولت و مجلس حق دخالت در وظیفه شورای نگهبان را ندارند

نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است/دولت و مجلس حق دخالت در وظیفه شورای نگهبان را ندارند
رئیس دفتر شورای نگهبان استان یزد با بیان اینکه بحث نظارت بر انتخابات طبق قانون اساسی و قانون عادی به عهده شورای نگهبان است، افزود: نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است و دولت و مجلس هیچ کدام نباید در این امر دخالت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از یزد آوا،  رئیس دفتر شورای نگهبان استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست شورای راهبردی بسیج با اشاره به در پیش رو بودن دو انتخابات بزرگ مجلس و خبرگان اظهار کرد: در استان یزد مانند انتخابات‌های گذشته چه در دوره اصلاحات و چه در دوره اصولگرا هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌ اجرا و نظارت برقرار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , یزد آوا,

حجت الاسلام سید ناصر محمدی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان ادامه داد: معاون سیاسی امنیتی، دبیر ستاد انتخابات با حضور در دفتر شورای نگهبان و دیگر دست اندرکاران کمال همدلی و تعامل خود را اعلام کردند و هیچ گونه تنشی در استان یزد در خصوص انتخابات وجود ندارد.

,

وی یادآور شد: برخی مواقع متاسفانه تنش‌هایی در جایگاه های کشوری دیده می شود که به استان‌ها هم کشیده می شود که  کار صحیحی نیست.

,

حجت الاسلام محمدی تصویب کنندگان قانون انتخابات،  مجریان قانون و ناظران بر  اجرا را سه ضلع انتخابات نام برد و تصریح کرد: اگر هر کسی بدون دخالت در کار دیگری، به درستی وظیفه خودش را انجام دهد هیچ مشکلی در کشور به وجود نمی‌آید.

,

وی با بیان اینکه بحث نظارت بر انتخابات طبق قانون اساسی و قانون عادی به عهده شورای نگهبان است، افزود: نظارت شورای نگهبان نظارت استصوابی است  و دولت و مجلس هیچ کدام نباید در این امر دخالت کنند.

,

رئیس دفتر شورای نگهبان استان  با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان نظارت همگانی نیست، ادامه داد: بین نظارت شورای نگهبان و نظارت آحاد مردم تفاوت وجود دارد؛ در جامعه اسلامی همه آحاد جامعه باید نظارت داشته باشند اما مردم در صورت وجود مشکل  باید به مقامات مسئول گزارش دهند و خود نباید دخالت کنند.

,

وی با اشاره به هجمه‎های اخیر به شورای نگهبان تأکید کرد: کشور را درگیر مسائل کهنه و حلاجی شده‌ای که 25 سال پیش بیان و حل شده است کار صحیحی نیست.

,

حجت الاسلام محمدی با راهگشا خواندن قانون انتخابات و با بیان اینکه برخی متاسفانه به برخورد تشریفاتی اعتقاد دارند، یادآور شد: اینکه نماینده مجلس باید التزام عملی به اسلام داشته باشد تشریفاتی نیست و باید دقیق باشد و با ارائه مستنداتی که فردی تخلف اخلاقی داشته و یا مخالف دین اسلام،  قانون و یا ولایت فقیه موضع گیری کرده اصل مجرم نبودن فرد نقض می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه