اخبار داغ

با سرمایه ای اندک ؛

بانوی سیستانی در عرصه های تولیدی و اقتصادی نقش موثری ایفا کرد+تصاویر

بانوی سیستانی در عرصه های تولیدی و اقتصادی نقش موثری ایفا کرد+تصاویر
راضیه سرور بانوی سیستانی است که در راستای اقتصاد مقاومتی با سرمایه ای اندک توانست در عرصه های تولیدی و اقتصادی نقش موثری را ایفا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از خط اول ،زنان در جامعه ما همواره نشان داده اند که دارای توانایی ها و توانمندی ها و خلاقیت های فراوانی هستند و می توانند همچون همیشه موجب رشد و شکوفایی و آبادانی هر منطقه ای شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , خط اول,

یکی از این زنان موفق و پرتلاش «خانم راضیه سرور» بانوی کارآفرین و تولیدکننده از دیار سیستان است که به همراه همسرش مشغول به کار، تلاش و زندگی است، با وی به گفت‌وگو نشسته ایم که ماحصل آن را در ذیل می خوانید.

,

وی گفت:مدت سه سال است که به کار پخت و پز محلی مشغول می باشم این هنر را از مادرم آموختم قبلا این کار را در منزل انجام میدادم اما الان مدت ۲ سال است که از طرف میراث فرهنگی در زاهدان به من مکان داده شده و اینکار را انجام می دهم.

,

این بانوی پرتلاش درباره تولیدات خود گفت:در اینجا مشغول به پخت و پز کشک و آچار،لندو،برک،چلبک،قلیفی و کلوچه می باشم که از سنت های قدیم سیستان است.

,

IMG_2591

, IMG_2591, IMG_2591,

وی ادامه داد :در کنار پخت و پز قالیبافی نیز انجام میدهم و طبق سفارشات بفروش می رسانم.

,

سروری به کمبود امکانات در این کار اشاره نمود و گفت: برای انجام این کار به کمبود امکاناتی از قبیل نداشتن یخچال و میز و صندلی مواجه هستم بطوریکه مجبورم برای جلوگیری از فاسد شدن مواد باقیمانده آنها را به منزل ببرم و در یخچال بگذارم که این کار هم بدون وسیله واقعا برایم مشکل ساز می باشد.

,

IMG_2597

, IMG_2597, IMG_2597,

این بانوی سیستانی خواسته ای نیز از مسئولین داشت و گفت :از آنجاییکه دارای ۶ فرزند می باشم و همسرم بدلیل کسالت نیز نمی تواند کار سنگین انجام دهد و پسرم نیز بیکار می باشد درصدد وامی هستم تا بتوانم کارم را گسترش دهم و از مسئولین می خواهم مرا در این امر یاری رسانند.

,

IMG_2593

, IMG_2593, IMG_2593,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه