اخبار داغ

حال و هوای انتخابات مجلس:

سناریوی جدید کاندیداتورها برای حضور در انتخابات/ دوئلی با چاشنی دو دستگی برای تصاحب کرسی بهارستان!

سناریوی جدید کاندیداتورها برای حضور در انتخابات/ دوئلی با چاشنی دو دستگی برای تصاحب کرسی بهارستان!
سناریوی از پیش طراحی شده برای ورود به عرصه انتخابات مجلس در حال دست به دست شدن بین گروه های رقیب و دو حزب مهم کشور است که در این بین استان کهگیلویه وبویراحمد از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز برخی از پایگاه های خبری و محلی با برجسته کردن یکی از چهره های حضور در انتخابات و حتی برخی از چهره های از پیش رد صلاحیت شده در صدد ایجاد یک انشقاق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کمتر از پنج ماه دیگر به زمان ثبت نام نامزدهای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و جریان ها و جناح های سیاسی نیز تحرکات خود را برای رسیدن به ائتلاف افزایش داده اند، اما انشقاق در بین برخی از احزب ها برای معرفی کردن سرلیست آنها از همین الآن سر باز کرده و برخی گروه های رقیب برای رسیدن افراد دلخواه خود به بهارستان رقیب جدی تر از رقیب مقابل برای همدیگر شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

صدای پای رقیب می آید؟!

, صدای پای رقیب می آید؟!, صدای پای رقیب می آید؟!,

اسفند سال 94، ایران شاهد دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز خواهد بود، دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند 94 و پنجمین مجلس شورای خبرگان رهبری، رقم خواهد خورد تا عرصه سیاسی در بهار سال بعد، با تغییر در قوه مقننه شروع شود که به زعم برخی از سیاسیون این مجلس در این برهه که تحرکات زیادی در بحث روابط دیپلماتیک در حال رخ دادن است، مهمترین مجلس هم از نظر سیاسیون داخلی و هم نظر سیاسیون خارجی است. 

,

 

,

ائتلاف یا انشقاق ،کدامیک را باور کنیم؟!

, ائتلاف یا انشقاق ،کدامیک را باور کنیم؟!, ائتلاف یا انشقاق ،کدامیک را باور کنیم؟!,

در این میان رقابت دوجریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و چشم این دو گروه به هم قطاری های خود،برای رسیدن به ائتلاف وحدت گرا شروع شده و این دو گروه برای فرستادن کاندیداتورهای دلخواه خود به بهارستان دست به کار شده اند.

,

 

,

ورود بایکوتی ها به قطار انتخابات

, ورود بایکوتی ها به قطار انتخابات, ورود بایکوتی ها به قطار انتخابات,

اما در هر دو جریان اصلی سیاسی کشور، واگرایی ها و همگرایی ها بین گروه های وابسته، با شدت و حدت متفاوتی وجود دارد، ورود برخی بایکوت نشینان دوره های گذشته و مایه گذاشتن آنها از مردم برای حضور در این انتخابات و انشقاقی که بین گروه رقیب به وجود آمده نشان از انتخاباتی سخت و حتی دودستگی شدید در برخی از جبهه ها از جمله اصلاح طلبان می دهد.

,

 

,

راه دوازده ساله ادامه دارد؟

, راه دوازده ساله ادامه دارد؟, راه دوازده ساله ادامه دارد؟,

با قاطعیت می توان مجلس دهم شورای اسلامی را یکی از مهمترین مجالس بعد از انقلاب نام نهاد که بیش از 12 سال است که ترکیب اصولگرای مجلس تغییر چندانی نداشته و در طول 3 مجلس اخیر، اکثریت با این جریان بوده،مجلس هفتم، هشتم و نهم را می توان مجالس اصولگرای تاریخ مجلس شورای اسلامی نامید که بیشتر کاندیداتورها که صبغه های اصلاح طلب داشتند با برعکس کردن نگرش اصلاح طلبی به اصولگرای توانستند، لااقل یک دوره به این مجلس راه پیدا کنند.

,

 

,

از طرفی دیگر پس از خرداد 92 و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید که به عنوان رئیس جمهوری اعتدالگرا بر روی کرسی پاستور نشست،اصلاح طلبان مهمترین دلیل پیروزی وی را اجماع اصلاح طلبان و کناره گیری عارف به نفع روحانی می دانند و قصد دارند تا با همین نقشه راهبردی سعی بر اصلاح طلب نشان دادن دولت با طرفداری روحانی ازآیت الله رفسنجانی در دوره رئیس جمهوری بدانند.

,

 

,

جبهه رقیب دوازه ساله ها، از لاک دفاعی بیرون آمد

, جبهه رقیب دوازه ساله ها، از لاک دفاعی بیرون آمد, جبهه رقیب دوازه ساله ها، از لاک دفاعی بیرون آمد,

به همین دلیل اصلاح طلبان با فرمول جدیدی که دولت از بدنه اصلاحات بوده و باید مجلسی با همین رویه با دولت مشارکت داشته باشد،به دنبال ترکیبی در مجلس هستند تا بتواند با سیاست های کابینه هماهنگی بیشتری داشته باشد و در دور دوم ریاست جمهوری، شاهد مجلس یک دست تر و همراه تری باشد

, ,

 

,

پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته باعث شد این جناح به ترتیب از لاک دفاعی بیرون بیاید و با توجه به سهمی که در پیروزی دولت اعتدال داشت، کم کم شروع به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای حضور دوباره درعرصه قدرت کند، زیراین جناح موفقیت دولت روحانی را ناشی از حضور و مشارکت پر‌رنگ اصلاح‌طلبان در عرصه رقابت­ ها می­ دانست.

,

 

,

آیا دولت بی طرف است؟!

, آیا دولت بی طرف است؟!, آیا دولت بی طرف است؟!,

دولت که خود را بی طرف در این انتخابات می داند بعد از یک دوره دوساله و تمرکز بر روی پرونده هسته ای و تأیید لایحه به زعم برخی ها خطر آفرین برجام، شروع به اجماع انتخاباتی و حمله های بی موقع به شورای نگهبان و کارهای مشکوک دیگری کرده که در سفرهای وزراء و مشاروان رئیس جمهور به استان ها می توان به وضوح  شاهد آن بود.

,

 

,

بزک کردن برخی بایکوت نشین ها به بهانه رد صلاحیت

, بزک کردن برخی بایکوت نشین ها به بهانه رد صلاحیت , بزک کردن برخی بایکوت نشین ها به بهانه رد صلاحیت ,

اما به زعم این همه سناریوی از پیش طراحی شده برای انتخاباتی که در سطح کشور در حال دست به دست شدن بین گروه های رقیب و دو حزب مهم کشور است، استان کهگیلویه وبویراحمد از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز برخی از پایگاه های خبری و محلی با برجسته کردن یکی از چهره های حضور در انتخابات و حتی برخی از چهره های از پیش رد صلاحیت شده در صدد ایجاد یک انشقاق هستند.

,

 

,

برخی از سایت های محلی برای بزک کردن و معصوم قرار دادن این اشخاص، نیز دست به دامن مردم شده و با گفتن حرفهای که آمدن فلان شخص یک مطالبه عمومی است و فقط به خاطر مردم به صحنه خواهیم آمد ، سعی در به حاشیه راندن وظیفه مهم شورای نگهبان دارند، و می خواهند در برهه ای رد صلاحیت و یا انتخاب نشدن این افراد در صحنه های انتخابات را بر گردن این شورا بیندازند.

,

 

,

سناریوی نرم در حال ایجاد است

, سناریوی نرم در حال ایجاد است, سناریوی نرم در حال ایجاد است,

سناریوی که در این برهه، بیشتر از اینکه یک نقشه استراتژیک انتخاباتی باشد،یک پارادوکس متناقض بین گفته ها و رفتار این گروه است که در برخی از سخنان آنها شنیده می شود.

,

 

,

دود انشقاق در گروه رقیب دیده شد؟

, دود انشقاق در گروه رقیب دیده شد؟, دود انشقاق در گروه رقیب دیده شد؟,

در این بین، احزاب اصلاح طلب استان که بیشتر از دیگر گروه ها زودتر از موعد مقرر کار انتخاباتی خود را بواسطه دولت در استان شروع کرده و با برگزاری چندین همایش لیدرهای خود را هم شناسایی کرده است ،دچار یک انشقاق کلی در این جبهه شده که می توان از مهمترین دلایل این انشقاق را پاردوکس دو لیدر اصلی این حزب را در همایش هایشان دانست.

,

 

,

بازهم سرحد و گرمسیر؟!

, بازهم سرحد و گرمسیر؟!, بازهم سرحد و گرمسیر؟!,

گرمسیری و سردسیری شدن این دو حزب با معرفی دو لیدر معروف اصلاح طلب در بویراحمد و گچساران و حرفهای ردل بدل شده و کوباندن همدیگر، نیز گواهی این انشقاق بوده که هر کدام بدبیاری و کمبود محبویت در بین مردم را بر گردن دیگری انداخته و از هم قطاری خود گلایه مند است.

,

 

,

مردی در سایه؟!

, مردی در سایه؟!, مردی در سایه؟!,

دوئلی سه نفره و نابرابر امروز در منطقه سردسیری بویراحمد و دنا در حال شروع شدن است، که نشان از حضور سه رقیب در این انتخابات از جبهه اصلاحاات را می دهد و هرکسی بار خودش را برای حضور در بهارستان بسته است،که حضور دوباره موسوی جهان آباد، بهرامی و حتی به نام آوردن زارعی نماینده وفعلی بویراحمد و دنا که خودش را از زمره اصلاح طلبان سابق می داند، گواهی بر انشقاق گروهی در این حزب را نشان می دهد.

,

 

,

قطار اصلاح‌طلبان با سرعتی زودهنگام گام ­های اولیه خود را برای حضور قدرتمند در پارلمان آینده محکم برداشته است و هر روز با معرفی کردن و برجسته کردن چهره های خود به دنبال بدست آوردن محبوبیت دوباره خود هستند و در این پندارند که آیا می توانند بعد از یک بایکوت نشینی 12ساله دوباره این کرسی را بدست بگیرند یا نه؟!

,

 

,

انتخابات پیچده با چاشنی تخریب و افترا

, انتخابات پیچده با چاشنی تخریب و افترا, انتخابات پیچده با چاشنی تخریب و افترا,

انتخاباتی مجلس دهم، نشان از مجلسی پیچیده می دهد که هر کدام بر این باورند که کدام یک می تواند بر دیگری غلبه کند وآیا سکه شانس به آنها در رسیدن به صندلی سبز بهارستان می رسد یا نه که در زمینه برخی از گروه های فشار با زیر سئوال بردن شورای نگهبان به دنبال یک شایعه پراکنی از پیش رصد صلاحیت شده و به زعم برخی تحریم انتخابات هستند؟!

,

 

,

اما از طرف دیگر جبهه مخالف این گروه که جبهه اصولگرایان بوده، با یک نظم جدی و منسجم تر به دنبال یک نفر واحد برای حضور در انتخابات است و سعی دارد تا با یک اجماع کلی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بتواند گوی سبقت را از رقیب برباید و با آرودن یک (اسطوره) و یک فرد که مورد امین مردم بتواند برنده این دوئل باشد.

,

 

,

بنابراین باید گفت، دو نیروی حفظ ترکیب فعلی و تغییر ترکیب مجلس کنونی، پس از یک دهه، بار دیگر خود را به صورت جدی روبه روی یکدیگر دیده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه