اخبار داغ

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس:

واریز 30 درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی در برنامه ششم توسعه/ عدم هزینه تسهیلات اخذ شده به نام صنعت از نظارت ضعیف سیستم بانکی است

واریز 30 درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی در برنامه ششم توسعه/ عدم هزینه تسهیلات اخذ شده به نام صنعت از نظارت ضعیف سیستم بانکی است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنجم، 20 درصد از میزان فروش نفت به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شد اما در برنامه ششم این میزان به 30 درصد افزایش خواهد یافت و سالانه 2 درصد نیز به آن اضافه خواهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با  آناج، در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید رهبر معظم انقلاب به کاهش وابستگی به نفت و نحوه اجرای آن در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: کاهش وابستگی به نفت در تخصیص بودجه عمومی کشور جزو سیاست‌های برنامه پنجم بود تا با تحقق این امر نفت را به جای عامل هزینه‌ای به عامل سرمایه‌ای تبدیل کنیم. صندوق توسعه ملی نیز در همین راستا تاسیس شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در برنامه پنجم، 20 درصد از میزان فروش نفت به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شد اما در برنامه ششم این میزان به 30 درصد افزایش خواهد یافت و سالانه 2 درصد نیز به آن اضافه خواهد. یعنی در سال بعدی 32 درصد فروش نفت به صندوق توسعه ملی اختصاص خواهد یافت و همین روال افزایش 2 درصدی در سال‌های بعدی نیز ادامه خواهد یافت.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کاهش وابستگی به نفت باید به جایگزین‌های آن توجه ویژه‌ای شود، ابراز کرد: معادن یکی از بهترین جایگزین‌ها برای درآمد حاصل از فروش نفت می‌باشد، در حال حاضر سهم معادن در تولید ناخالص ملی تنها یک درصد است، برای افزایش این میزان باید سرمایه‌گذار جذب شود.

,

وی یادآور شد: برای اولین بار در طول مدت بعد از انقلاب اسلامی کم‌ترین سهم نفت را در بودجه عمومی کشور مشاهده می‌کنیم، البته لازم است با گذشت زمان ما میزان وابستگی خود را به انرژی بیشتر از گذشته کاهش دهیم، در حال حاضر سهم درآمدهای حاصل از فروش نفت در بودجه کشور یک سوم می‌باشد که در نوع خود بی سابقه است.

,

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید کاهش وابستگی به نفت در طول سال‌های اخیر را امری ناخواسته عنوان کرد و گفت: نمایندگان و مسئولین به صورت جدی پیگیر این موضوع نبودند، کاهش فروش و قیمت نفت دست به دست هم داد تا برای شناسایی درآمدهای جایگزین قدمی برداشته شود. در واقع ما تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در باره‌ی عدم برخورد با افرادی که تسهیلات اخذ شده به نام صنعت را در محل‌های دیگری هزینه کردند، اذعان داشت: اگر فردی به نام راه‌اندازی واحد تولیدی وام می‌گیرد و در محل دیگری خرج می‌کند از نظارت ضعیف است، سیستم بانکی باید نظارت خود را افزایش دهد تا تسهیلات بانکی در محل تعیین شده هزینه نشود.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید را تنها راهکار افزایش اشتغال و فعال شدن واحدهای صنعتی دانست و گفت: با اجرای قانون کسب و کار، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همراهی بانک‌ها، می‌توان شاهد خروج از رکود و افزایش فعالیت مراکز صنعتی بود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه