اخبار داغ

در روستای طرازجان:

کمک میلیاردی یک خیر برای ساخت مسجدی زیبا+تصاویر

کمک میلیاردی یک خیر برای ساخت مسجدی زیبا+تصاویر
یک خیر یزدی در اقدامی خداپسندانه مبادرت به ساخت مسجدی در یک روستا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدبانو؛ این مسجد که شاهکار هنر معماری اسلامی ایرانی است، با هزینه ای بالغ بر 50میلیارد ریال ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,

مسجد یاد شده همزمان با ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) افتتاح شد.

,

, ,

حاج حسین باقریان معروف به «معمار حسین» خیّر و سازنده مسجد جامع امامین حسنین(علیهما السلام) روستای طزرجان است.

,

گوشه ای از زندگینامه این خیر گرانقدر را که به قلم «ابوالقاسم دهقان» نوشته شده است می خوانید، البته خبرنگار یزدبانو با کسب اطلاعات دقیق تر متن زیر با ویرایش آورده شده است:

, یزدبانو,

" متولد 1-1-1348 است. از همان کودکی برای کار و تلاش ساخته شده بود، کارهای سخت کشاورزی و دامداری، بسیاری از کارهای پدر و مادر از5سالگی به دوش او گذاشته شده بود. یک خانواده با 9 خواهر و برادر.

,

پدر که خود در حرفه ی معماری مشغول به کاربود، درس خواندنش را مشروط به انجام کارهای روزانه کشاورزی کرده بود. اگرچه بسیار علاقه مند تحصیل بود اما در مقطعی، تحصیل خود را در روستای طزرجان نیمه کاره رها کرد و با توصیه پدرش راهی تهران شد و برای مدتی در مجموعه ای مشغول به کار شد.

,

همین مدت کوتاه کار در تهران و در غربت و تنهایی قرار گرفتن، منشاء تحول عظیمی در او شد. در سال 1365 در سن تقریبا 17 سالگی به عنوان بسیجی به جبهه های حق علیه باطل رفت و دوشادوش سایر جوانان به مبارزه با دشمن کافر پرداخت. بعد از مدتی حضورش در جبهه ها راهی استان های جنوب شد تا به کار ساختمان سازی که این شغل آرزوی دیرینه اش بود مشغول شود.

,

معمار جوانی او را دعوت به کار کرد و در امور ساختمان سازی در بندر عباس کار خود  را آغاز نمود. در مدتی کوتاه، اعتماد استاد جوان را به گونه ای جلب کرد که پیوند برادری بین شاگرد و استاد برقرار شد. استاد جوان در فاصله ی زمانی بسیار کوتاه بر اثر تصادف در گذشت.
او در تنهایی و در غربت علاوه بر رفع مسائل مرتبط با استادش کارهای خود را نیز به نحو شایسته دنبال می نمود. دومین تحول عظیم وی با مرگ استاد جوانش رقم خورد و وی آنچنان با مهارت و تبحر وصف ناشدنی دست یافته بود که در استان هرمزگان و شهر بندر عباس به «معمار حسین» معروف شده و تخصص و ذکاوت وی مورد زبانزد همگان قرار گرفت.

,
,

اگر چه صداقت، امانت داری، سادگی، افتادگی و خاکی بودنش باعث سوء استفاده بسیاری شد و موجب شکست مکرر  در مراحل  مختلف کارهایش و آن هم در اوج شهرتش شد.ولیکن هیچگاه از ادامه کار دلسرد نشد و با توکل به خدا و ائمه اطهار(ع) بارها و مجدد از نقطه صفر شروع و به وضعیت مطلوب امروز رسید.

,

«معمار حسین» توفیق زیارت خانه خدا در چند مرحله نصیبش شد و از آن روز علاوه بر عنوان«معمار حسین» مردم از او به نام حاج حسین باقریان نیز یاد می کنند.

,

عشق به اهل بیت(ع) او را ترغیب کرد تا علاوه بر کمک های مختلف به خانواده های نیازمند و مستمند به ساخت ابنیه مذهبی و فرهنگی از جمله حسینیه فاطمیه(س) لشکرگاه طزرجان و مسجد امامین حسنین(ع) طزرجان همت گمارد.

,

امروز حاج حسین باقریان «معمار حسین» علاوه بر اجرای بزرگترین مجتمع های ساختمانی با معماری های مدرن روز یکی از افتخارآفرینان صحنه کارآفرینی کشور نیز محسوب می شود.

,

وی با کارهای ماندگار و اثرگذارش باعث رونق اقتصادی در زمینه گردشگری در استان هرمزگان شده، و بارها بدلیل راه اندازی  و ایجاد بزرگترین و زیباترین مجموعه گردشگری و تفریحی از طرف مسئولان عالی رتبه نظام اسلامی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است.

,

از خداوند منان برای این مرد بزرگ و خادم افتخاری حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و خانواده محترمشان، بویژه پدر و مادر عزیز و همسر بزرگوارش که دعای خیر آنها همیشه بدرقه راهش بوده است، سلامتی و طول عمر با عزت و با برکت مسئلت می نماییم."

,

در زیر عکس هایی از مراسم افتتاح این مسجد زیبا را مشاهده می کنید.

,

 

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه