اخبار داغ

اسدی: ادبیات راهزن خوب نیست!

اسدی: ادبیات راهزن خوب نیست!
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: ادبیات راهزن خوب نیست،‌ما در یک کشور فرهنگی هستیم و باید ادبیات بهتری استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناعلیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در نشست خبری گفت: به خاطر تلطیف رابطه‌ای در 6 ماه گذشته با رسانه ها نداشتم، باید عذرخواهی کنم چون کم تر توفیق حضور پیدا کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: ما می خواستیم در این مدت بیشتر کار کنیم و کم تر حرف بزنیم، حالا با پشت سر گذاشتن این دوره بیشتر در خدمت هستیم.

,

اسدی در مورد بعد از حدود 6 ماه حضورش در فدراسیون و بحث حمایت از تیم ملی و ناگفته های او تصریح کرد: دوست دارم فضا را به سمتی ببرم که دوستانه باشد. سوالاتی باشد که در این شرایط و زمان مسابقات تیم ملی است ورود به برخی مسائلی که کمک نمی کند تمام کارها در خصوص سربازی و بحث های ورود و خروج بازیکنان از طریق دپارتمان و فدراسیون خواهد بود.

,

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص سکوتش گفت: همه از کلام حاشیه به وجود می آورند، من سکوتم باعث این موضوع شده است؟!(باخنده)

,

وی در مورد انتخابات سازمان لیگ تاکید کرد: در هیأت رئیسه قبلی مطرح شد و قرار شد مجمع برگزار شود و دوستانی که زمان‌شان به اتمام رسیده است اشخاصی جایگزین آنها شود. فکر می کنم امروز نامه این موضوع را فرستادند که در آکادمی جلسه بگذارند و 18 شهریور جلسه انتخابات هیأت رئیسه و مجمع خواهد بود. من بعید می دانم انتخابات در آن تاریخ برگزار شود،بلکه قرار است تاریخ را انتخاب کنیم.

,

اسدی در خصوص حضور تیم های عراق و بازی های آنها در ورزشگاه دستگردی که با مشکلاتی از حمله قطعی برق روبرو بوده گفت: کفاشیان ترجیح داد در ایران میزبان باشیم، ورزشگاه پاس قوامین مورد تایید آسیا است. بحث صندلی که در آزادی نداریم از جمله مشکلات است. در مورد بحث بلیت برای کنترل جمعیت افغان ها جلسه ای گذاشته ایم تا در این مورد با مشکلی روبه رو نشویم. از لحاظ نور مشکلی وحود ندارد.

,

وی در مورد نیمکت تیم های فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: در حین اینکه باید به مربیان خارجی احترام گذاشت. باید قدر مربیان ایرانی را هم دانست و این موارد باید نهادینه شود. دانش مربیان و سطح آموزش را باید بالا ببریم و اگر این اتفاق رخ دهد، بهترین سرمایه‌گذاری خواهد بود. نباید دلیل شود که نتایج را از دست بدهیم. در کمینه فنی در مورد این مسائل صحبت می کنند و در تمام مسائل نیز از جمله موارد مالی، اسکان و موارد دیگر صحبت می کنند.

,

وی در مورد بحث فساد در فوتبال و انتقادهایی که علیه نبی، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال صورت می گرفت خاطرنشان کرد: برای رد و تایید کردن این موارد باید اسنادی وجود داشته باشد. کمیسیون اصل 90 رسیدگی می کند و آماده شده است برای صحن مجلس. باید صبر کنیم و عجولانه وارد موضوع نشویم. قاضی تشخیص می دهد که چه کسی درست گفتهاست. ترجیح می دهم قبل از صحبتم قاضی نظر خود را بدهد که من مدارک را هم داده‌ام. باید منتظر بمانیم و فکر می کنم عاقلانه ترین کار باشد تا مراجع ذی‌صلاح تصمیم بگیرند.

,

اسدی تاکید کرد: فساد در فوتبال را در حوزه های محتلف می توانید تبیین کنید و فساد در حوزه ساختاری یا نیروی انسانی و غیره تمام این موارد باید بررسی شود. کرامت انسان ارزش بالایی دارد و بعد از کعبه قرار گرفته است اما نباید باعث شود تا به این مسئله رسیدگی نشود. رسانه ها هم به جای دامن زدن به مسائلی که مدرک ندارند به سمت موارد مستند بروند مثل اینکه رسانه ها هم در برخی مواقع به این سمت می روند که حاشیه بزنند.

,

وی در خصوص مشکلات داوری ایران و اینکه آیا در پست ریاست فدراسیون که در این راستا ثبت نام خواهد کرد یا خیر یادآور شد: من این را متوجه نمی شوم که اشتباهات داوری زیاد شده است یعنی چند بوده است که چند شده است. باید عددی صحبت کرد یعنی قبلا اشتباهات داوری در گذشته چگونه بوده است؟! اول باید ببینیم مشکل چیست. بر چه اساسی می گویید که اشتباه زیاد است اگر بر مبنای واکنش ها تصمیم بگیریم نمی توانیم درست قضاوت کنیم.

,

وی گفت: در تایید و اثبات داوری ها بحثی نداریم اول باید حجم آن را متوجه شویم. اگر این موارد را تطبیق دادیم متوجه خواهیم شد. در اولین اقدام تغییر را مد نظر می گیرند چه چیزی را باید تغییر داد؟! آدم ها را تغییر دهیم یا تنگناه را تغییر دهیم؟! این موارد مشکل را حل نمی کند، در مجموع 39 بازی داشته‌ایم. در حوزه دبیرکل فدراسیون فوتبال مسئول اجرای اداری ساختار فدارسیون است، کلیه دپارتمان ها زیر نظر دبیرکل است. کمیته ها به هیأت رئیسه مشاوره می دهند. اگر برعکس بوده باید این موارد اصلاح شود.

,

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: شنیدم که می گویند دبیرکل در انتخاب داوران دخالت می کند، در صورتی که هیچ گاه چنین نبوده است بلکه دبیرکل دپارتمان را انشاء می کند. در حوزه قضاوت باید احترام را نگه داریم نه اینکه کوچک‌ترین اتفاق باعث اعتراض همه می شود. اعتراض مسیر قانونی دارد. یکی از چیزهایی که باید مطرح کنیم این است که چرا این قدر اعتراض بالاست!؟ مگر در دنیا این گونه است؟ اگر مسیر اعتراض را درست کنیم و به رکن قضایی مان احترام بگذاریم و این رکن با سرعت کار خود را انحام دهد، مطمئنا این اعتماد در تمام سطوح فوتبال برمی گردد. اولین نفع این است که داور با اعتماد به نفس سوت می زند.

,

وی ادامه داد: رسانه ها در عین حال که امانت دار هستند باید میزان پررنگ کردن موضوع را رعایت کنند. باید این مورد را توجه کنیم که مسائل بیش از حد پررنگ نشوند. همه باید وظایف خود را انجام دهند که در این صورت زودتر به مقصد می رسیم و در غیر این صورت به جای نمی رسیم.

,

وی در مورد ریاست فدراسیون گفت: همه آدم ها می توانند شرکت کنند، مانند ریاست جمهوری که همه می توانند شرکت کنند باید شاخص هایی وجود داشته باشد اما معمولا گفته نشده است اگر روی شاخص ها عمل کنیم کسانی که صلاحیت دارند به کار اجرایی ورود کنند. بهتر است یک مدیر با تجربه ورود کند، به خصوص در فدراسیون فوتبال بهتر است فردی بیاید که در حوزه ملی بازی کرده باشد، مربی یا داور بوده باشد. در فوتبال تجربیات فوتبالی باید داشته باشید. بعضی ها تجربیات ملی دارند که این مسائل را درک می کنند اما اگر فوتبالی باشد بهتر خواهد بود تحصیلاتش به این رشته بخورد اگر این شاخص‌ها را در بیاوریم خیلی از کسانی که در صجنه هستند خارج خواهند شد.

,

اسدی گفت: انتخابات نباید سنتی نباشد، هم اکنون حضورم در ریاست زود است که بگویم همین دبیرکلی را اجازه بدهید ادامه دهیم خوب است.

,

وی در مورد رای راه آهن گفت: از ارکان اجرایی بپرسید که چرا اجرا نکردند. ما انشا می کنیم و در 15 دقیقه این کار را می کنیم.

,

وی در مورد بدهی‌های برخی باشگاه ها نیز تصریح کرد: در حوزه مالی باشگاه ها تورم کاذب دارند. در برخی باشگاه ها بدهکاری انباشته می شود و مهم ترین عنصر فساد را در فدراسیون رفم خواهد زد. مهم ترین مسئله این است که به باشگاه های بدهکار اجازه فعالیت داده نشود. بعضی می گویند لیگ را تعطیل کنید در حالی که باید در حرکت مدیریت شود. اگر به رکن قضایی و داوری توجه نشود با مشکل روبرو می شویم. این دو رکن بسیار مهم هستند وقتی حکم داده شد باید اجرا شود. وقتی رکن قضایی حکمی می دهد و اجرا نمی شود با مشکل روبرو می شویم.

,

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص صحبت های اصفهانیان در مورد اینکه اسدی از سوی وزارت آمده و چرا حمایت نمی شود گفت: تعجب می کنم اعضای فدراسیون علیه اعضا صحبت می کنند؟!من نیازی ندارم که کسی هوا یا زمین مرا داشته باشد. به بحث اعضای هیأت رئیسه ورود نمی کنم. در فیفا کمیته ها زیر نظر دبیر کل نیستند بلکه به عنوان مشاور هستند. بهترین تعریفی که در AFC وجود دارد این است که کمیته فقط کار مشاوره می دهند. اصفهانیان که عضو هیأت رئیسه است اشتباه کرده است. ما بر کار دپارتمان نظارت می کنیم. اگر اشکال کوچکی باشد رفع می کنیم و در غیر این صورت با مسائل دیگر روبرو می شویم.

,

وی در خصوص تقابل تیم امید و تیم ملی تاکید کرد: متاسفم که در یک تیم از هر زاویه نسبت به اعضای تیم دیگر موضع می گیرند. مگر تیم ملی امید با جوانان و بزرگسالان فرقی می کند؟ همه برای مملکت است. این برخورد ها در حوزه شخصی است. به نظرم مشکلات را دور یک میز حل کنند نه از طریق رسانه ها. نمی‌دانم این جه عادتی است که در کشور ما مرسوم شده است! از دیدگاه ما هیچ تیمی با تیم دیگر فرقی نمی کند، مثل فرزندان یک خانواده است. از نظر شان و منزلت، پسر بزرگ احترام بیشتری دارد اما اگر آنها را با یکدیگر مقایسه کنید،‌چون از طرف آنها انتقاد می شود، باعث می شود که با سرعت مسائل را بیان کنند و شما همه با سرعت این مسایل را انعکاس می دهید و شکارچیان خوبی هستید و باعث می شود اختلافات تقویت شود و دودش به چشم تیم ملی مردم برود. این ادبیات راهزن و این‌ها خوب نیست، متوجه نمی شوم جه معنایی دارد؟! کشور فرهنگی هستیم بهتر است ادبیات‌مان بهتر شود.

,

وی افزود: مشکلی در خصوص بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان نیست چون بازیکنان را به آنها دادند. اصول اولیه این است که در تیمی مسابقات نزدیک تر باشد و سطح رقابت ها بالاتر باشد اولویت با آن تیم است. در عید حق را به امید دادیم اما رفتار چگونه بود؟ رفتار با مقاومت اتفاق افتاد. طبیعتا طرف مقابل هم مقاومت می کند. چون فضا خوب نیست و همه می خواهیم بگوییم آدم اول هستیم و همین نگاه باعث ایجاد مشکل می‌شود. قانون آدم نمی سازد بلکه ماشین می سازد. در ابتدا به خودم می گویم که فضا را خوب کنیم و پایبند به قانون باشیم مشکلی وجود نخواهد داشت. وظیفه فدراسیون فوتبال این است که اجازه ندهد هیچ کدام از آنها این گونه صحبت کنند. نمی دانم این ادبیات از کجا آمده است! جمع کردن این ادبیات بسیاری از مشکلات را حل می کند به خود اجازه می دهیم در هر حوزه ای وارد شویم.مدیر تیم ملی چرا این گونه صحبت می کند.

,

وی در مورد اینکه آیا منظورش صحبت های روز گذشته پیروانی بوده که گفته رئیس فدراسیون ضعف دارد گفت: پیروانی بازیکن ملی بزرگی بوده و آدم مودبی است، بعید می دانم این ادبیات متعلق به او باشد. در ادامه کنفرانس برخی خبرنگاران اعلام کردند که پیروانی این گونه نگفته و یکی از روزنامه ها این گونه زده است.

,

اسدی یادآور شد: اگر بحث منافع شخصی پیش بیاید باید به خدا پناه ببریم.

,

وی در مورد اینکه برخلاف اساسنامه در خصوص دپارتمان و کمیته داوران تصمیم گرفته گفت: قبلا هم شنیده بودم که گفتند دبیرکل فراقانونی عمل کرده است. ماده 60 اساسنامه وظایف دبیرکل را اعلام کرده که مسئول ارشد فدراسیون است با پیشنهاد رئیس فدراسیون منصوب می شود و سازماندهی باید بدهد که یعنی انتخاب آدم ها؛ کادر اداری هم یعنی انتخاب دپارتمان. پیشنهاد روسای دپارتمان ها را در دستور دارد. هیچ جا در اساسنامه از کمیته ها نام برده نمی شود.

,

اسدی در خصوص اینکه گزینه وزارت ورش است گفت: نمی دانم اینکه می گویند گزینه وزارت ورزش و وزارت علوم متوجه نمی شوم.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه