اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

روحانیون مرزبانان اندیشه و فرهنگ هر جامعه هستند/حفظ وحدت از واجبات نظام اسلامی است

روحانیون مرزبانان اندیشه و فرهنگ هر جامعه هستند/حفظ وحدت از واجبات نظام اسلامی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز باید بدانیم شیعه ای که اقدام به لعن می کند به اسلام خدمت نمی کند و خائن است و سنی که اقدام به تکفیر می کند سنی نیست و عامل دست و ابزار سیاستهای آمریکا وانگلیس می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از تایبادخبر، صبح امروز باحضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ائمه جمعه تشیع و تسنن، مسئولین اجرایی و جمعی از فرهنگیان شهرستان تایباد، رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی تایباد معرفی و ازخدمات رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

سید محمود مروی حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دراین مراسم با اشاره به حساسیت دیدبانی فرهنگی و دینی درنقاط مرزی کشور و استان با توجه به توطئه های دشمنان اسلام اظهار داشت: روحانیت، مرزبانان اندیشه و فرهنگ هر جامعه می باشند که به عنوان دیدبان اسلام باید از جا بلند شوند، دشمن را ببیند، اهداف دشمن را بشناسند و با ابزار دشمن آشنا شوند و برای جلوگیری ازتهاجم دشمن برنامه ریزی کنند.

,

وی با تقدیر ازدیدگاه های تقریبی و وحدت آفرین ائمه جمعه تشیع وتسنن شهرستان تایباد افزود: امروز باید بدانیم شیعه ای که اقدام به لعن می کند به اسلام خدمت نمی کند و خائن است و سنی که اقدام به تکفیر می کند سنی نیست و عامل دست و ابزار سیاستهای آمریکا وانگلیس می باشد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تحرکات تکفیری ها خطاب به علمای اهل سنت، گفت: باید اهل سنت صف بندی خود را از وهابیون و تکفیری ها جدا کنند و درمجالس و محافل، دست نشاندگی این منحرفین را به آحاد مردم گوشزد نمایند.

,

مروی حسینی با بیان اینکه امروز دشمن از بین نیروهای عادی و عوام سربازگیری می کند، بیان داشت: دشمن با سربازگیری ازبین مسلمانان نا آگاه به مبانی دینی، چهره اسلام را خراب کرده و قصد متوقف کردن بیداری اسلامی را در منطقه دارد.

,

این مسئول به موج و حمله نرم دشمن در بین مسلمانان اشاره نمود و گفت: امروز باید نگاه مراجع تقلید و علمای بزرگ اهل سنت که مهمترین رمز موفقیت را در وحدت و اخوت اسلامی می دانند را به توده مردم بازگو نماییم و بدانیم که کشتارمسلمین و افراد بیگناه توسط سربازانی که دشمن از بین افراد به ظاهر مسلمان گرفته انجام می شود.

,

در ادامه این مراسم آیت الله محمد محدثی امام جمعه اهل تشیع شهرستان تایباد گفت: همه علما درمنطقه مرزی تایباد باید آنچه مقتضای دین اسلام است را در وضعیت فعلی جامعه به مردم بگویند و مهمترین نیاز روز جامعه ترویج اخوت، برادری ، بین فرق اسلامی است.

,

وی باسفارش به روحانیت تشیع و تسنن برای ترویج وحدت و برادری درشهرستان مرزی تایباد تاکید کرد: امروز دشمن علیه وحدت اسلامی درمناطق مرزی برنامه ریزی کرده و نشانه های ایجاد تفرقه بین توده مردم مشاهده می شود، باید علما وفضلای شهرستان اعم ازتشیع وتسنن جلوی این تفکرات تفرقه انگیز گرفته شود.

,

مولوی غلام نبی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ترویج و تحکیم مبانی وحدت بخش اسلام به نامه آیت الله مکارم شیرازی به شیخ الازهر مصر اشاره نمود و گفت: شیخ الازهر مصر ازمفتی های مطرح جهان اسلام است که می گوید، حاضرم پشت سر مراجع تقلید تشیع عراق نمازبخوانم، وقتی که مفتی بزرگ اهل سنت این دیدگاه را دارد ما هم باید برای جلوگیری ازترویج تفکرات تکفیری جلوی کشت و کشتارمسلمانان بی دفاع را بگیریم.

,

وی با اظهارتاسف ازبی توجهی مسلمین و علمای جهان اسلام به کشتار زنان و مردان بی دفاع در کشورهای اسلامی افزود: اگر دیدگاه های وحدت آفرین اسلام و علمای موثر و دلسوز اسلامی ازجمله شیخ احمد طیب مفتی الازهر مصر به مسلمین جهان گفته شود، شاهد همبستگی بیشتر شیعیان و سنی ها خواهیم بود.

,

حسین شرافتی راد فرماندار تایباد نیز در این مراسم گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز برای امنیت درهوا، دریا و زمین مرزبانان مقتدری دارد و دشمن جرات تجاوز به خاک میهن اسلامی را ندارد، ولی مرزبانی فرهنگی امروز از مرزبانی فیزیکی بیشتر احساس نیاز می شود.

,

وی با بیان اینکه امروز دشمن با پیشه گرفتن جنگ نرم و استفاده از این سلاح می تواند تمامی خدمات عمرانی واقتصادی را درجامعه تحت تاثیر قراردهد، ادامه داد: کلیه خدمات انجام شده از اول انقلاب را با آوردن دیش ماهواره و القای تفکرات مخرب تحت تاثیر قرار داده است.

,

فرماندار تایباد با اشاره به اینکه باید روحانیت بعنوان دیده بان نظام ازاسلام و معنویت دیدبانی کند، بیان داشت: همه مسئولین اعم از فرهنگی و اجرایی در کنار هم با مدیریت جهادی توطئه های دشمنان را شناسایی و به تناسب نقشه دشمن در مرزها، مراکز شهری و روستایی برای خنثی سازی توطئه های اجانب برنامه داشته باشند، که ایجاد وحدت و همدلی دربین احاد مردم می تواند درجلوگیری توطئه دشمنان موثر باشد.

,

شرافتی راد در انتها عنوان کرد: اگر تمام زیرساخت ها را درشهر و روستاها فراهم کنیم جوانی که شب پای ماهواره نشسته است، باز هم برای مردم ایجاد مزاحمت خواهد کرد.

,

درابتدای این نشست حجت الاسلام سجادی نژاد رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد و باخرز به گوشه ای از عملکرد ۲ساله خود درشهرستان های تایباد و باخرز اشاره نمود و اظهار داشت: در دو شهرستان تایباد و باخرز با جمعیتی ۱۶۰هزارنفری، ۳۸نفر روحانی مستقر و به ترویج مبانی دینی مشغول می باشند و تقریبا همه روستاها و مراکز شهری دارای روحانی می باشند.

,

وی از۹۶هیات مذهبی، ۱۳۶ مداح، ۴ خانه قرآن ، ۱۳ کانون فرهنگی و هنری فعال ، ۲۸ کتابخانه ، ۱۹ هسته فرهنگی، ۴۰ پایگاه اوقات فراغت بعنوان توانمندی های فرهنگی در این شهرستان ها نام برد.

,

حجت الاسلام سجادی نژاد به نشست های تقربیی و هم اندیشی بین علمای تشیع و تسنن شهرستانهای تایباد و باخرز بعنوان کارفرهنگی موثر اشاره نمود و گفت: تمام توان علما برحفظ  وحدت بین تشیع وتسنن دراین شهرستانهای مرزی معطوف می باشد.

,

درپایان مراسم حجت الاسلام غلامرضا بسکابادی بعنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی تایباد معرفی و ازخدمات حجت السلام سجادی نژاد درمدت ۲سال تصدی اداره تبلیغات اسلامی شهرستانهای تایباد وباخرز تقدیر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه